خرید کنید تا زنده بمانید

خرید کنید تا زنده بمانید

آخرین مطالعات پژوهشگران نشان داده افرادی که برای خرید بیرون می روند، به نسبت سایرین عمر بیشتری خواهند داشت.

نکته جالب در مورد این تحقیق این است که فواید خرید کردن بیشتر از رفتن به باشگاه ورزشی است. بر اساس مطالعاتی که نتایج آن در آخرین شماره مجله امراض و سلامت عمومی چاپ شده، دیدن افراد مختلف و دوستان باعث از بین رفتن حس تنهایی و بالا رفتن روحیه انسان می شود.

محققان برای تحقیق شان سراغ 1850 فرد تایوانی رفتند که حداقل 65 ساله بودند و تنها زندگی می کردند. از آنها پرسیده شد که چقدر از وقت شان را صرف خرید می کنند. نتایج این پرسشنامه با آمار مرگ و میر بین سال های 1998 تا 2008 مقایسه و مشخص شد افرادی که به خرید کردن علاقه دارند بیشتر از سایرین عمر کرده اند.

28 درصد مردان سالمندی که بخشی از روزشان را صرف خرید کرده بودند، کمتر در معرض مرگ قرار گرفته اند. این آمار در مورد زنان به 23 درصد می رسد.

از نظر علمی سالمندانی که کمتر برای خرید مواد غذایی بیرون می روند، نمی توانند رژیم غذایی مناسبی برای حفظ سلامتی شان داشته باشند؛ ضمن آنکه بیرون رفتن و معاشرت با دیگران فواید روحی و روانی متعددی برای سالمندان دارد.

خرید کردن در مقایسه با سایر فعالیت ها نظیر ورزش کردن _که نیاز به انگیزه و دستورالعمل ویژه ای دارد_ راهی آسان تر برای طولانی تر شدن عمر است.

شرق
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *