رفع تیرگی زیر بغل

رفع تیرگی زیر بغل

آیا پوست زیر بغل شما تیره تر از پوست بقیه بدن تان است؟

گاهی اوقات زیر بغل تیره در خانم ها باعث خجالت آنها می شود. زیر بغل تیره می تواند ناشی از بهداشت نامناسب، تعریق، سلول های مرده پوست، عکس العمل های شیمیایی در مقابل عطرها و دئودورانت ها و سایش پوست با انواع مختلف لباس باشد.

البته همانطور که می دانید در زیر بغل هیچ هوایی رد و بدل نمی شود بنابراین تعریق بیشتری صورت می گیرد. در افرادی که مشکلات اسیدی و سموم در بدنشان دارند، تعریق بیشتر شده و تیرگی زیر بغل نیز بیشتر نمایان می شود. توجه داشته باشید تا می توانید آب بنوشید. آب سموم بدن را دفع می کند.

در برخی افراد تیرگی به خاطر اصلاح بد موهای زیر بغل می باشد. زیر بغل تیره می تواند همراه با خارش، تعریق زیاد و بوی بد باشد. سعی کنید موهای زاید زیر بغل خود را نتراشید بلکه اپیلاسیون نمایید، زیرا اپیلاسیون باعث می شود موها از ریشه خارج شده و تیرگی کمتری به نظر آید.

راه های مختلفی برای درمان این مشکل به طور طبیعی وجود دارد. اگر شما هم تمایل دارید پوست زیر بغل روشن تری داشته باشید، به راحتی می توانید از روش های خانگی زیر استفاده نمایید.

برشی از لیمو
بهترین و موثرترین درمان خانگی برای پوست تیره زیر بغل استفاده از لیمو می باشد.
زیر بغل خود را با برشی از لیمو به طور مرتب ماساژ دهید. گرچه ماساژ لیمو می تواند باعث تحریک پوست شما شود اما پس از مدتی می توانید نتیجه بسیار خوبی در روشن شدن پوست زیر بغل خود مشاهده کنید. پس از شستن پوست خود می توانید برای نرم کردن پوست از نرم کننده استفاده نمایید. هفته ای یک یا دو بار این عمل را انجام دهید.

جوش شیرین
جوش شیرین نیز می تواند به طور مطلوبی در درمان تیرگی زیر بغل عمل کند. پس از حمام کردن، مقداری جوش شیرین به ناحیه زیر بغل خود بزنید.

تکه ای از سیب زمینی
این بار یک برش از سیب زمینی را امتحان کنید. برش سیب زمینی را به طور مرتب روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را روی پوست خود مالیده و پس از 15 دقیقه شستشو دهید. سیب زمینی خاصیت سفیدکنندگی دارد و می تواند به روشن شدن پوست شما کمک کند.

ویتامین E
مقداری روغن ویتامین E را به پوست زیر بغل خود بمالید. ویتامین E برای روشن کردن پوست تیره کاربرد دارد.

روغن نارگیل
برای رفع تیرگی، زیر بغل خود را با مقداری روغن نارگیل ماساژ دهید.

مخلوط آرد، آب لیمو، کشک و زردچوبه
آرد، آب لیمو، کشک و کمی زردچوبه را با هم مخلوط کرده و آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست تیره زیر بغل خود قرار دهید. پس از خشک شدن پوست را با آب سرد شستشو دهید. این عمل را حداقل 3 بار در هفته انجام دهید و تاثیر شگفت آور آن را ببینید.
این مخلوط را بدون آب لیمو هم می توان تهیه نمود. یک قاشق چایخوری آرد را با یک قاشق چایخوری کشک و مقدار کمی زردچوبه مخلوط نمایید و روی پوست خود قرار دهید. پس از خشک شدن با آب سرد شستشو دهید.

خمیر آب لیمو، آب خیار و زردچوبه
یک قاشق چایخوری آب لیمو، یک قاشق چایخوری آب خیار و مقدار خیلی کمی زردچوبه را با هم مخلوط کنید. خمیر را به زیر بغل خود بمالید و پس از 20 دقیقه شستشو دهید.

چوب صندل و گلاب
پودر چوب صندل و چند قطره گلاب را مخلوط کرده و خمیری به دست آورید. این خمیر را روی پوست زیر بغل خود بگذارید. صبر کنید تا خمیر خشک شود، سپس بشویید. این روش یکی از بهترین روش های روشن تر کردن پوست زیر بغل در خانه می باشد.

آب خیار
آب خیار را روی پوست زیر بغل خود بمالید و وقتی خشک شد، شستشو دهید. می توان به آب خیار مقدار کمی زردچوبه هم اضافه کرد و بعد از 15-20 دقیقه شستشو داد.

روش های بالا به شما کمک می کند از زیر بغل تیره خلاص شوید. روش هایی بسیار آسان که به راحتی می توانید در خانه انجام دهید.
***

یک دیدگاه برای رفع تیرگی زیر بغل

  1. المیرا نکوهش گفت:

    من که همه این راه های در منزل و برای رفع تیرگی بدن امتحان کردم اصلا نتیجه نگرفتم مجبور شدم برم لیزر کنم که نزدیک یک ملیون و پانصد شد ولی دختر خالم کرم رفع تیرگی هربادرم و خریده بود که تاثیرش از مال منم بیشتر بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *