رژیم غذایی مناسب برای زیبایی پوست و مو

رژیم غذایی مناسب برای زیبایی پوست و مو

با اجرای این برنامه ویژه، از سبزی ها و میوه ها برای شفافیت پوست خود استفاده کنید.

در این مقاله کارشناسان پوست و تغذیه چند راز مهم را از قلمرو غذاهای مختلف آشکار ساخته اند که می توانند به حفظ زیبایی پوست و سلامت موهایتان کمک کنند و شما را از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی و بهداشتی حاوی عصاره های گیاهی رها سازند.

این خوردنی ها هر چند نمی توانند مشکلات شدید پوستی و ریزش مو را به سرعت درمان کنند اما در واقع یک راهنمای تغذیه ای هستند برای این که زیباتر و با پوستی شفاف تر به نظر برسید.

این خوردنی ها عبارتند از:

• تخم مرغ: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و آهن است که رشد موها را تقویت می کند و به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی سولفور موها را نرم و صاف نگه می دارد. به گفته کارشناسان خوردن تخم مرغ به هر شکلی که طبخ شده باشد برای سلامت موها مفید است.

• موز: این میوه به پوست حالت انعطاف پذیری و ارتجاعی می دهد. پوست با بالا رفتن سن انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و پتاسیم موجود در موز می تواند این خاصیت را که به نرمی و شادابی پوست کمک می کند، افزایش دهد.

• کلم قرمز: کلم قرمز غنی از ید و سولفور است و به همین خاطر از بدن سم زدایی می کند که بلافاصله روی پوست تاثیر می گذارد و موجب شفافیت و درخشش پوست می شود. همچنین برای درمان آکنه نیز بسیار مفید است.

• عدس: حبوبات منابع مغذی بسیار مفیدی برای موها هستند. عدس، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی حاوی ترکیبات مفیدی برای مراقبت از موها هستند. پروتئین های فراوان در این گروه مواد غذایی به همراه عناصر حیاتی مثل آهن، روی و بیوتین زیاد به تقویت موها کمک می کند.

• چغندر: این سبزی حاوی یک ماده زیست فعال موسوم به «بتائین» است که به تجزیه چربی کمک می کند. آب چغندر نیز برای هضم غذا بسیار مفید است.

• اسفناج: سبزی ها و میوه های سبز رنگ مثل اسفناج منبع غنی از آهن هستند. آهن هم چنین غنی از کاروتنوئیدها، لوتئین و زئاگزانتین است که همگی موجب شفافیت و درخشش چشم ها می شود چون می توانند چشم را از عفونت ها پاک کنند.

• مرکبات: این میوه ها نیز به دلیل این که سرشار از ویتامین c هستند به جذب بهتر آهن کمک می کنند و در نهایت رشد موها را تقویت می نمایند.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *