چیدمان فصل گرما

چیدمان فصل گرما

فصل بهار و تابستان فرصت مناسبی است تا با تغییر فضاهای دکوراسیون، روحیه ای متفاوت را به ساکنین منزل هدیه داد. یکی از فضاهایی که در فصل گرما به تغییر دکوراسیون نیاز دارد و می تواند برای افراد ایجاد تنوع خوشایندی کند اتاق خواب است. یکی از بهترین راه ها برای دکوراسیون اتاق خواب در فصل گرما، انتخاب رنگ ها و سبکی متناسب با این فصل و همچنین متناسب با سلیقه و علایق شماست.
محبوب ترین و متناسب ترین ترکیب رنگی برای فصل بهار ترکیب قهوه ای و سبز است، ترکیب رنگی که در طبیعت نیز به وفور دیده می شود. این ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب لطافت و آرامش بهار را تداعی می کند.

هدف اصلی روشن کردن فضای اتاق خواب است. سبز و قهوه ای هر دو از رنگ های کاملا طبیعی هستند و در طیف های روشن خود می توانند فضای اتاق را روشن و دلباز کنند و به دلیل اینکه به مقدار زیادی تداعی کننده طبیعت زیباست می توانند بسیار تسکین دهنده و آرام باشند.

هدف دوم مدرن کردن اتاق خواب است. ترکیب رنگی سبز و قهوه ای در دکوراسیونی به سبک مدرن می تواند بسیار زیبا و متناسب جلوه کند. برای مدرن کردن دکوراسیون اتاق خواب دو اصل را فراموش نکنید: سادگی و استفاده از عناصر فلزی ساده و براق. برای جذاب تر شدن دکوراسیون مدرن با ترکیب رنگی سبز و قهوه ای خود الگوها و طرح های متنوع از قبیل طرح های راه راه، ساده و گلدار را با هم ترکیب کنید و برای این کار نیز از طبیعت الهام بگیرید و جلوه دکوراسیون اتاق خواب خود را بیشتر به طبیعت نزدیک کنید. ترکیب الگوهای مختلف در کنار ترکیب رنگی سبز و قهوه ای می تواند بسیار زیبا و خوشایند جلوه کند.

در تابستان نیز می توان با تغییرات کوچک در فضای اتاق خواب، آرامش و آسایش بیشتری برقرار کرد. شیوه طراحی و چیدمان اتاق خواب در هر فصلی باید به گونه ای باشد که آرامش شما را فراهم سازد، شاید با کوچک ترین اشتباه در چیدمان این فضا، آسایش و راحتی از شما سلب شود.

رعایت چند نکته می تواند کمک بزرگی برای رسیدن به آرامش و امنیت باشد.
آویختن تابلوهایی که نمای دریا، دریاچه، اقیانوس و رودخانه دارند باعث می شوند که حس سرما و خنکی به محیط القا شده و تحمل روزهای گرم سال را برای ما دلنشین تر کند.

اگر اتاق خواب تان دارای پنجره های بلند است، بهتر است ساعتی از روز را که تابش نور خورشید کمتر است پرده ها را کنار بزنید و اجازه دهید فضای بیرون نمایان شود. اگر پنجره ای مشرف به باغ، حیاط و یا کوه دارید، بهتر است در طول روز پرده ها کنار باشند تا نمای بیرون به راحتی نمایان شود. به یاد داشته باشید که این نوع منظره ها فضایی آرام و خنک را به محیط القا می کنند.

اگر اتاقی آفتاب گیر دارید بهتر است از پرده های ضخیمی استفاده کنید تا آفتاب مزاحم خواب صبح تان نشود. اگر شدت نور خورشید، هنگام صبح بسیار زیاد است، به گونه ای که از لابه لای تار و پود پرده های ضخیم هم عبور می کند می توانید اطراف تخت خواب تان را پارچه های نازک آویزان کنید تا از شدت نور بکاهد. پرده های اطراف تخت خواب همراه با تعداد زیادی کوسن و بالش های نرم، فضایی رومانتیک و شاعرانه ای را به وجود می آورد.

اگر شب ها عادت به کتاب خواندن دارید بهتر است در دو طرف تخت خواب چراغ های مطالعه پایه دار و یا چراغ های رومیزی قرار دهید تا مطالعه های شبانه تان به راحتی صورت گیرد و نور کافی برای مطالعه داشته باشید. میز کوچکی را برای قرار دادن لیوان آب، کتاب ها و مجلات در کنار تخت خواب قرار دهید.

به دلیل گرمای زیاد در اواخر فصل بهار و تابستان از چیدمان شلوغ در اتاق خواب ها اجتناب کنید. هر چه فضای اتاق خواب خالی تر و بازتر چیدمان شود به القای حس خنکی بیشتر کمک می کند. اگر از اشیای بزرگ آنتیک که تیره رنگ هم هستند در این فضا استفاده کرده اید، بهتر است تا پایان فصل گرما آنها را از فضای اتاق خواب دور نگه دارید چرا که این اشیا باعث گرم شدن بیشتر فضای اتاق می شوند.

استفاده از فرش های کوچک که رنگ های روشن و ماتی دارند، در فصل تابستان کمک می کند که اتاق خواب به فضایی دلباز و روشن تبدیل شود. با استفاده از رنگ های روشن، مات و کمرنگ برای روتختی، کوسن ها و بالش ها، رنگ دیوار و پوشش کف، فضای اتاق خواب را به جایی روشن با القای حس سرما تبدیل کنید تا در طول تابستان در آرامش و راحتی استراحت کنید.

استفاده از رنگ های سفید، سبز روشن، زرد و آبی کمرنگ برای پوشش دیوارها در این فصل بسیار توصیه می شود تا فضایی آرام و سرد به وجود آید.

تا آنجایی که فضای اتاق خواب اجازه می دهد از گل و گیاه تازه در این فضا استفاده کنید. استفاده از گل های مصنوعی ولی با رنگ های روشن و شاد هم در این فضا توصیه می شود.

اطلاعات
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *