یک فنجان چای گزنه برای کسب انرژی

یک فنجان چای گزنه برای کسب انرژی

مدت های طولانی نگاه ها به گزنه منفی بوده و محققان به دیده شک و تردید به این گیاه نگاه می کردند. اما امروزه از گزنه در حوزه سلامتی استفاده زیادی می شود.

می توان گیاه گزنه را به صورت کپسول و جوشانده مصرف کرد.

گزنه سیستم دفاعی بدن را تحریک کرده و با خستگی مقابله می کند. گزنه به داشتن خواص نیروبخشی و ضدخستگی معروف است.

همه بخش های این گیاه مفید و قابل استفاده است. در فیتوتراپی از ریشه، ساقه، برگ ها، گل و دانه های گزنه برای درمان ناراحتی هایی از قبیل مشکلات گوارشی، آرتریت، اگزما، بیماری های مربوط به پروستات، عفونت های ادراری، آسم، آکنه، شوره سر و غیره استفاده می شود.

البته خاصیت نیروبخشی و ضدخستگی گزنه مربوط به برگ های گیاه می باشد.

مصرف گیاه گزنه باعث احساس سرزندگی می شود و همچنین مقاومت بدن را در برابر استرس های گوناگون زندگی بالا می برد.

این گیاه سرشار از کلروفیل، انواع ویتامین ها، مواد معدنی و … است که باعث کسب انرژی شده و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

در بیشتر عطاری ها این گیاه را به صورت خشک شده و یا کپسول ارائه می دهند و از آنجایی که در طول سال می روید کافی است دستکش به دست کرده و در طبیعت به دنبال گزنه تازه باشید.

اگر احساس خستگی می کنید هر روز دم کرده این گیاه را مصرف کنید. یک یا دو مشت برگ گزنه تازه و در صورت نبود آن یک قاشق غذاخوری برگ خشک این گیاه را در یک لیتر آب داغ ریخته و دم کنید.

روزانه 3 تا 4 فنجان و به مدت دو هفته از این چای گزنه میل کنید.

توجه داشته باشید که مصرف این گیاه برای خانم های باردار و افرادی که از مشکلات کلیوی و قلبی عروقی رنج می برند مورد منع مصرف دارد.

اگر می خواهید کپسول این گیاه را مصرف کنید توجه داشته باشید که بیشتر از دوز تجویز شده، مصرف نکنید.

salamatnews.com
***

6 دیدگاه برای یک فنجان چای گزنه برای کسب انرژی

  1. علی قاسمی گفت:

    باسلام من یکی ازرگهای قلبم نصفه گرفته وغلظت خونم 14میباشد ایامیتوانم چای گزنه بخورم وخیلی متشکرم که درموردگیاه گزنه این موارد را ثبت کردین ومردم را راهنمایی میکنید

    • الهه گفت:

      برای گرفتگی رگ های قلبی ، میتونید سیر و لیمو ترش تازه رو باهم بجوشونین ، بعد له کنید و آب و تفاله رو از صافی رد کنید ، روزی یک لیوان بخورید ، هم غلظت خونتون درست میشه ، هم رگ قلب باز میشه. مادرمم مشکل شما رو داشتن اما با این دارو خوب شدن

  2. ناشناس گفت:

    باسلام
    بخشید مصرف جوشانده گزنه برای ریزش موی باعلت دی اچ تی بالا موثر هست؟؟ ب

  3. مبینا گفت:

    تشکر از این مطلب. برام جالب بود

  4. ناشناس گفت:

    برای گرفتگی رگها و یا تصلب شراین میتوان از سرکه سیب استفاده کرد که باعث الاستیک شدن رگها شده یعنی از شکنندگی آنها نیز جلوگیری می کند. سرکه سیب را بتنهایی نباید خورد. بهتر است بعنوان چاشنی به سالاد اضافه شود و سعی شود که مقدار کمی شکر نیز برای پذیرا شدن آن در معده به چاشنی اضافه شود.
    گزنه برای وزن کم کردن خیلی مفید است امّا باید کلیه ها کاملاً سالم باشند و عکس العمل بدن کاملاً تحت نظر باشد.

  5. رضا گفت:

    چطور لیمو و سیر رو میشه جوشانید؟؟؟ منم مصرف کردم ولی یک کیلو سیر و سه کیلو لیمو ترش تازه را آبگیری کردم و بعد قاطی کردم و وسط هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری میخوردم، طعم بسیار بدی داره ولی بسیار مفیده، نسبت را کم کنید و استفاده کنید ولی نسخه اش سه کیلو لیمو با یک کیلو سیر تازه است که بعد از صاف کردن قاطی کنید و در یخچال نگه دارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *