آرایش متناسب با عینک

آرایش متناسب با عینک

اگر عینکی هستید حتی با یک آرایش جزئی چشم شما از پشت عینک بیشتر جلوه می کند. البته اگر زیاد آرایش کنید با خط عینک شما برخورد می کند و خیلی زشت و زننده می شود.

توجه کنید که چگونگی آرایش دقیق چشم شما به شماره چشمتان بستگی دارد.

اگر نزدیک بین هستید، چشمانتان پشت عینک ریزتر به نظر می رسد. بنابراین کشیدن خط چشم روی پلک های بالایی و پایینی روش بسیار خوبی برای بزرگتر کردن آنهاست.
برای پوست های روشن و معمولی از رنگ مسی یا خاکستری روشن و برای پوست های تیره تر از رنگ مشکی یا مشکی پر کلاغی استفاده کنید. مژه های بالایی را فر کنید و روی آن ریمل بکشید تا چشم هایتان حدقه ای به نظر برسد.

چشم های دوربین معمولا از پشت عینک بزرگتر به نظر می رسد. بنابراین به آرامی سایه کمرنگی روی پلک های خود بکشید و روی مژه ها ریمل بزنید.

چون عینک ابروها را بیشتر نمایان می کند سعی کنید آنها را مرتب نگه دارید. موهای نامنظم آن را بردارید و قسمتهای خالی آن را با پودر ابرو که رنگ آن کمی از رنگ موهای شما روشن تر باشد پر کنید.

مدل عینک مناسب
اگر قاب عینک شما تیره باشد نیازی به استفاده از رنگها در سایه چشم نمی باشد. فقط کافی است مژه ها را به بالا داده و از هم جدا نمایید. اگر از انواع قهوه ای ریمل استفاده می کنید، سعی کنید به جای آن از انوع مشکی و به صورت نازک در آرایشتان استفاده نمایید. از ریملهای چند کاره جهت استفاده در پایین مژه ها و فر دادن و صاف کردن آنها استفاده نموده و به سمت بالا آنها را حالت دهید. اگر از عینکهای کائوچویی و دسته شاخی استفاده می کنید باید وقت بیشتری برای آرایش ابروهایتان صرف نمایید.

عموما، بایستی آرایش چهره منطبق با شکل و رنگ عینک صورت پذیرد. به طور کلی برای نیل به تناسب و زیبایی بیشتر، عینک باید مشخصات زیر را دارا باشد:

1. عینک نباید ابروها را بپوشاند؛ بلکه لبه فریم باید در موازات ابروها باشد.

2. اگر می خواهید که بینی تان بزرگتر به نظر برسد، عینکتان را روی ریشه بینی و اگر می خواهید کوچکتر به نطر برسد، آن را روی پل بینی تان قرار دهید.

3. رنگ ماده آرایشی لبها بایستی متناسب با رنگ عینک باشد.

4. فریم عینک نبایستی مژه ها را مخفی کند و یا با آنها تماس داشته و آنها را از هم فاصله دهد.

5. اگر شیشه عینکتان رنگی است، بایستی رنگ آرایش چشم هایتان پررنگ باشد تا رنگ شیشه آن را مخفی نکند.

6. پشت شیشه های عینک نزدیک بین، چشم ها ریزتر به نظر می رسند؛ بنابراین نباید فریم باریک توام با شیشه ضخیم انتخاب کنید. در چنین شرایطی همیشه شیشه های کم رنگ را انتخاب کنید.

7. اگر دوربین هستید، چشم هایتان پشت عینک درشت تر به نظر می رسد و عینک باعث تشدید و پررنگ تر شدن آرایش چشم ها می شود. بنابر این توصیه می شود طوری از مداد آرایش استفاده کنید که توازن مطلوب برقرار شود.

توصیه های مربوط به رنگ و مدل مو
آرایش موها نیز همانند انتخاب عینک مناسب می تواند عیوب کوچک صورت را بپوشاند. تناسب موها و عینک از اهمیت بالایی برخوردار است. همواره عینک تان را متناسب با مدل موهایتان انتخاب کنید و اگر مدل مویتان را عوض می کنید، عینک تان را نیز تعویض کنید.
اگر موهای شما سیاه است، رنگ فریم بنفش روشن، سبز روشن و یا آبی روشن مناسب تر است. اگر رنگ موهایتان بلوند است، فریم خاکستری، نقره ای، نارنجی، قرمز، سبز تیره یا آبی یا مشکی راه راه پیشنهاد می شود.

اگر سبزه رو هستید فریم های زرد، قرمز تیره، یا فریم های شفاف مناسب تر است. اگر موهای قرمز شرابی دارید، فریم های سبز روشن، آبی خاکستری و قهوه ای تیره پیشنهاد می شود.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *