اتاق نشیمن شیک و منظم

اتاق نشیمن شیک و منظم

اتاق نشیمن در فرهنگ ایرانی دارای جایگاه خاصی است. می گویند این ماجرا ریشه در فرهنگ مهمان نوازی ایرانی دارد. ایرانی ها از روزهای دور، بهترین اتاق خانه شان را اتاق مهمان می نامیدند و بهترین وسایلشان را در آن می گذاشتند تا مهمانانشان احساس آرامش کنند اما در خانه های کوچک امروزی ورودی خانه در کنار نشیمن قرار گرفته است و نشیمن و پذیرایی دیگر چندان از هم جدا نیستند و همین کمی کار را سخت تر می کند چرا که باید وسایلی متنوع را در یک اتاق جا داد؛ اما زیاد نگران نباشید این مطلب به شما کمک می کند که چگونه هر چه بیشتر این قلب خانه را دلپذیر کنید:

1. سراغ وسایل زیاد نروید

چیدن وسایل زیاد می تواند اتاق شما را زشت کند حتی اگر بزرگ ترین اتاق نشیمن را داشته باشید و با وسیله های زیاد آن را خیلی شلوغ کنید، شبیه خانه محتکرانی می شود که از هر جایی یک چیز جمع کرده اند. توصیه می شود برای داشتن یک اتاق نشیمن شیک و خلوت به وسایل اصلی قناعت کنید یعنی یک کاناپه، یک کتابخانه، یک صندلی راحتی، یک میز جلوی مبل و یک میز ناهارخوری. همه این وسایل را به گونه ای بچینید که مسیر رفت و آمد را مسدود نکند.

2. خانه شما به هرس نیاز دارد

اگر می خواهید خانه ای منظم داشته باشید، باید دیگر به دنبال جمع کردن و دور نینداختن وسایل مختلف نباشید؛ مثلا از هر مجله ای که می خرید فقط دو شماره آخر آن را نگه دارید و بقیه را دور بیندازید، نهایتا می توانید صفحه مقالات مورد علاقه تان را جدا کنید و آنها را در یک کشو نگه دارید.

3. خانه را تمیز نگه دارید

هر چقدر خانه شما تمیزتر باشد و وسایل با نظم بیشتری چیده شده باشند دکوراسیون خانه هم بیشتر به چشم می آید؛ مثلا اگر روی میز اُپن آشپزخانه بیش از اندازه وسایل باشد، چهره آشپزخانه زشت می شود یا میز پای مبل تا جایی که طراحان معروف دکوراسیون می گویند باید تا 75 درصد خالی از هر گونه وسیله ای باشد.

4. وسایلی که کار را راحت می کنند

گاهی وسایل کوچکی روی میز وجود دارند که به راحتی می توانند میز و خانه شما را نامرتب نشان دهند؛ مثل شمع، گلدان، نمکدان و… شما می توانید برای اینکه میزتان منظم تر به نظر برسد یک سینی یا هر وسیله دیگری که بتوان آنها را در یک جا جمع کرد روی میز قرار دهید و همه این وسایل را درون آن بچینید تا هم جابجایی وسایل راحت تر انجام شود، هم گردگیری کار آسان تر صورت گیرد و میز شما منظم تر به نظر برسد.

5. جایی برای دستگاه های کنترل از راه دور

خیلی اوقات دستگاه های کنترل از راه دور حسابی نظم اتاق را به هم می زنند و در نهایت هم وقتی به آنها نیاز دارید، پیدا کردنشان کاری دشوار است. پیشنهاد می شود یک مکان جداگانه برای کنترل ها در نظر بگیرید؛ مثلا می توانید یک جعبه فانتزی کوچک یا کاسه ای را به عنوان جایگاه کنترل ها در نظر بگیرید و از همه اعضای خانواده بخواهید که کنترل ها را در آن بگذارند.

6. کوسن ها اتاق را منحصر به فرد می کنند

کوسن های رنگی حسابی به خانه شما رنگ و طراوت می دهند به خصوص اگر رنگی متفاوت از مبل ها و البته مکمل رنگ آنها داشته باشند. می توانید از چند کوسن طرح دار در کنار چند کوسن رنگی ساده استفاده کنید. روی یک کاناپه می توان بین 3 تا 5 کوسن قرار داد.

7. فضا را دو برابر کنید

بین وسایل خانه چیزهای زیادی هست که در آنها فضاهای مخفی وجود دارد؛ مثلا در زیر کاناپه می توانید یک فضای اضافی به وجود آورید که وسایل اضافی را درون آن قرار دهید بدون اینکه اتاق شلوغ شود. اگر خانه ای کوچک دارید هنگام خرید حسابی حواستان را جمع کنید تا بیشتر وسایل این چنینی با فضاهای مخفی انتخاب کنید.

8. فرش بزرگ اتاق را بزرگ نشان می دهد

پهن کردن چند تکه فرش کوچک روی زمین هم اتاق را نامرتب جلوه می دهد و هم چون فضا تکه تکه می شود، اتاق کوچک تر جلوه می کند. توصیه این است که یک فرش یا موکت نسبتا بزرگ زیر مبل و میز بیندازید تا نه تنها اتاق زیباتر شود بلکه بزرگ تر هم به نظر برسد.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *