از معاشقه چه می دانید؟

از معاشقه چه می دانید

مردان عموما از این موضوع آگاهی ندارند که زنان برای داشتن رابطه جنسی، نیاز به آرامش روانی و حرکت تدریجی به سمت آن دارند. این در حالیست که یک مرد ممکن است به یکباره برای رابطه جنسی آماده شود و واقعا به آسانی درک نکند که زن ابتدا نیاز به تمدد اعصاب و آرامش روانی دارد؛ چرا که خودش هر زمانی ارگاسم داشته باشد، به واسطه آن به آرامش می رسد ولی در مورد زنان این گونه نیست.

قبل از آنکه یک مرد بتواند شریک جنسی اش را ارضا کند، زن نیاز به مدتی آرامش دارد تا این که بتواند بخش های تازه وجودش را که نیازهایش در آن نواحی برآورده شده اند احساس کند. حتی یکی از توصیه های مهمی که به زنان نیز در این زمینه می شود، به خصوص زنانی که تا حدی نسبت به رابطه جنسی سرد و بی علاقه هستند، این است که به منظور ایجاد آمادگی برای داشتن یک رابطه جنسی خوشایند، ابتدا یک دوش آب گرم بگیرند.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که استفاده از دوش آب گرم در این هنگام برای مردان احتمالا باعث ایجاد خستگی و نیاز به خواب را ایجاد می کند. اما برعکس همین اقدام در یک زن می تواند آمادگی وی برای این رابطه را افزایش دهد. همین نکته کوچک نشان دهنده تفاوت بسیار زیاد دنیای مردان و زنان در زمینه های مختلف است.

لذا آرامش، تمدد اعصاب و رهایی از تنش، جزء اصول اساسی دست یابی زنان به برانگیختگی جنسی است که یک مرد می تواند این شرایط را از طریق معاشقه برای همسرش و یا انجام حرکات ملایم و نوازش های آرام بخش، اشتیاق و تمایل او را افزایش دهد.

توضیح مختصری در مورد تعریف معاشقه و و چگونگی انجام آن:

معاشقه عبارتست از مجموعه اقداماتی که باعث تحریک همسر (زن) در برقراری رابطه جنسی می گردد. همچنین معاشقه عبارت است از انتقال عواطف یک عاشق به معشوق خود به واسطه عشق میان آن دو.

هر چند در واقع رابطه جنسی ارتباطی است که دارای جنبه های فیزیکی و روانی توامان است اما به نظر می رسد که عمدتا به جنبه های جسمانی آن توجه می گردد. اما معاشقه (بخش مهجور مانده ارتباط زناشویی) جنبه روانی این رابطه را پوشش می دهد. هر چند فعالیتهایی که شامل معاشقه می گردد شکل فیزیکی دارد اما تاثیر بسزایی در ایجاد آمادگی روانی و آرامش زن برای برقراری رابطه زناشویی دارد و از اینجاست که تفاوت واقعی زنان و مردان در این زمینه خود را نشان می دهد.

مردان عمدتا از طریق داشتن یک رابطه جنسی موفقیت آمیز به آرامش می رسند اما برعکس زنان تنها با داشتن یک سطح آرامش بهینه است که می توانند یک رابطه زناشویی مطلوب را تجربه کنند. البته روشها و راهبردهای بسیاری وجود دارد که یک مرد می تواند این آرامش و اطمینان را به همسرش بدهد که این راهبردها تا حد زیادی به ویژگی ها و طبیعت هر زن و خواسته وی بستگی دارد. اما در ادامه برخی از این روشها به اختصار توضیح داده می شود:

• قبل از هر اقدامی با همسرتان ارتباط کلامی برقرار کنید. گاهی اوقات مسایلی که برای شما به عنوان یک مرد، بسیار ساده و پیش پا افتاده است می تواند برای همسرتان بسیار خوشایند بوده و او را به سمت یک ارتباط جنسی خوب سوق دهد.

• برقراری رابطه صمیمانه با همسر کاملا متفاوت از برقراری رابطه جنسی است. برای برقراری رابطه صمیمانه (قبل از رابطه زناشویی) با یکدیگر تعامل برقرار کرده و سعی کنید سوالاتی را که همسرتان مطرح می کند به صورت تک کلمه ای پاسخ ندهید و از همسرتان هم بخواهید این اصول را رعایت کند.
به همسرتان اطمینان دهید و به او اجازه و فرصت دهید تا خواسته هایش را با شما در میان بگذارد. حتی برای برقراری این رابطه صمیمانه تماس جسمانی با همسرتان برقرار کنید، مثلا دستهای همسرتان را بگیرید و او را مورد نوازش قرار دهید. هر یک از این اقدامات باعث می شود که همسرتان کنار شما و قبل از برقراری رابطه زناشویی احساس امنیت کند.

• بوسیدن نیز یکی از مراحل اولیه آغاز معاشقه است. این اقدام همیشه باعث القا حس محبت و عشق ورزی نسبت به زن شده و موجب می گردد که او احساس نکند که همسرش تنها او را به خاطر برقراری یک رابطه جسمانی می خواهد.

• لمس کردن و نوازش کردن موها از جمله موارد دیگری است که در ایجاد آرامش روانی زن بسیار موثر است. لمس کردن دستان و انگشتان نیز می تواند در انتقال احساسهای عاشقانه نسبت به همسر موثر باشد.

• ماساژ اندامهای غیر جنسی مانند پشت زانوها، زیر بازو، زیر گوش، فضای خالی میان شانه و گردن و … از جمله اقداماتی است که همواره در جریان معاشقه توصیه می شود.

فراموش نکنید که معاشقه اندامهای غیرجنسی را نیز درگیر می کند و شامل اندامهای جنسی نیست. ضمن اینکه برای ایجاد آمادگی و آرامش در زن لازم است که زمانی حدود 20-30 دقیقه صرف معاشقه و ایجاد آرامش روانی زن گردد.

مردان باید تفاوتهایی که میان آنها و همسرشان وجود دارد را مورد توجه قرار دهند. مسلما برای یک مرد رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی یعنی موفقیت در ارتباط. در حالی که زنان لزوما به دنبال دستیابی به لذت نهایی نبوده و حتی داشتن صرف رابطه زناشویی برایشان کافی است.

شاید یک زن در طی چندین رابطه جنسی تنها یک بار به مرحله ارگاسم دست یابد. اما یک مرد واقعا نیازمند رسیدن به این مرحله در تمام دفعات رابطه زناشویی است. البته این به معنای بی توجهی به ارضاء در مورد زنان نیست اما بدین معناست که کیفیت رابطه برای زنان با کمیت آن (وقت گذاشتن برای ارتباط زناشویی) معنا می شود نه رسیدن به ارگاسم نهایی.

تبیان
***

2 دیدگاه برای از معاشقه چه می دانید؟

  1. Farzad گفت:

    از راهنمایی هاتون ممنون

  2. آیدا گفت:

    خیلی جالب و مفید بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *