انتخاب نرم کننده مناسب مو

انتخاب نرم کننده مناسب مو

آیا ژاکت پشمی را به همان روشی می شویید که تی شرت پنبه ای را؟ اگر جواب تان بله است، پس نباید از نتیجه چندان راضی باشید. همین موضوع درباره شستن موهای وزدار با یک نرم کننده مناسب موهای لخت و یا برعکس هم صادق است. برای گرفتن بهترین نتیجه، باید نرم کننده ای انتخاب کنید که مناسب جنس و حالت موهای شما باشد.

اشتباه های رایج
هر نوع مویی نیازمند توجه مخصوص است. برای جلوه بهتر مو باید روش نگهداری درست آن را به کار گرفت و این به معنای انتخاب نرم کننده و شامپویی است که برای موهای ما ساخته شده اند. استفاده از شامپو و نرم کننده نامناسب، بیشتر اوقات نشانه های واضحی دارد. با این حال، اشتباه هایی که افراد در انتخاب نرم کننده مناسب مرتکب می شوند آن قدر عمومی است که می توان آنها را دسته بندی کرد.

• نرم کننده ای که استفاده می کنید با آنچه پزشک تان توصیه کرده متفاوت است.

نمی گوییم برای هر مسئله کوچکی به پزشک مراجعه کنید اما بهتر است هر از گاهی با متخصص مشورت کنید. متخصص پوست و مو می تواند در شناخت بهتر نوع پوست و موهایتان کمک کند؛ بنابراین یکی از بهترین راه ها برای انتخاب یک نرم کننده یا دیگر محصول های مناسب، مشورت با متخصصان است.

• از نرم کننده حجم دهنده برای موهای موج دار استفاده می کنید یا از نرم کننده صاف کننده برای موهای لخت؟

وقتی از نرم کننده استفاده می کنید دو حالت دارد؛ یا موها را حجیم تر جلوه می دهد یا کم حجم تر. اگر موهایتان در حالت عادی هم حجم زیادی دارد به نرم کننده ای نیاز دارید که حجم موها را کمتر کند و آنها را تحت کنترل شما درآورد. اگر موهایتان صاف و لخت است، به نرم کننده حجم دهنده نیاز دارید. اگر از نرم کننده هایی غیر از این استفاده می کنید، موهایتان بعد از حمام چرب به نظر می آیند و شل و افتاده می شوند.

• موهای خشک دارید اما از شامپوهای تقویتی استفاده می کنید.

راه حل خشکی موها تقویت کردنشان نیست. درمان اصلی موهای خشک، رطوبت بیشتر است نه تقویت. اگر به موهای خشک شامپوی پروتئینه بزنید مثل این است که برای رفع تشنگی، آبگوشت بخورید! موهای آسیب دیده و خشک احتیاج به نرم کننده ای رطوبت رسان دارند. استفاده از این نوع نرم کننده برای احیای قسمت های خشک شده تارهای مو، هفته ای یک تا دو بار لازم است.

توصیه های مهم
• به ریشه موها شامپو بزنید اما تنها به ساقه آنها نرم کننده بزنید.

• به ندرت و تنها در صورت تخریب ریشه ای موها، ممکن است لازم باشد به ریشه موها هم نرم کننده بزنید.

• پس از زدن نرم کننده، از آب ولرم و اگر می توانید سرد برای شستن موها استفاده کنید.

نرم کننده ها باعث ریزش موها نمی شوند
مدتی است این باور در میان مردم رواج پیدا کرده که استفاده از نرم کننده های مو باعث ریزش موهای سر می شود اما به عقیده متخصصان پوست و مو این مسئله به هیچ وجه علمی نیست. تاثیر نرم کننده ها تنها روی ساقه مو است و به شکل یک پوشش فیزیکی و همین طور تغییردهنده انعطاف پذیری و PH ساقه مو عمل می کند.

هلیا محمدی
***

یک دیدگاه برای انتخاب نرم کننده مناسب مو

  1. nima گفت:

    با سلام
    با تشکر از مطالب مفید سایتتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *