با اشتباهات خود کنار بیایید

با اشتباهات خود کنار بیایید

زندگی همه ما پر از اشتباه است که باید با آنها کنار بیاییم اما آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم مهم نیست که اشتباه کرده ایم؛ مهم این است که از اشتباه مان درس گرفته باشیم.

اگر بخواهیم علل اصلی هر شکست را بررسی کنیم، متوجه می شویم که علت اساسی آن نداشتن ایمان کافی به هدف و در نتیجه تلاش های افراطی است. وقتی کسی ایمان کافی برای رسیدن به هدفش نداشته باشد، هر قدر هم تلاش کند، در باور خود دستیابی به این هدف را غیرممکن می بیند و موفق نمی شود.

خود را برای اشتباهاتی که مرتکب شده اید ببخشید، از آنها درس بگیرید و پیش روید. فقط زمانی که رشد کرده باشید، می توانید اشتباهی را جبران کنید.

هیچ وقت یک اشتباه را تکرار نکنید؛ موفقیت این نیست که هیچ وقت اشتباهی مرتکب نشوید. موفقیت در این است که هیچ وقت یک اشتباه را تکرار نکنید. گاهی اوقات عوض کردن طرز تفکرتان کمک می کند اشتباه را تکرار نکنید. هیچ وقت نمی توانید با همان طرز فکر قبلی که اشتباهی را مرتکب شده اید، آن را اصلاح کنید.

بیشتر اوقات تلاش نکردن برای اصلاح یک اشتباه، شما را در همان جای اول نگه می دارد. شجاعت لازم برای غلبه بر ترس و اصلاح خطاهایتان را پیدا کنید. قلب و روحتان باید استوار باشد. وقتی می بینید در حین ارتکاب اشتباه هستید، کنترل ذهنتان را به دست گیرید چون قدرت فکر کردن در اشتباهات یک مزیت بزرگ است.

در سختی ها به دنبال فرصتی برای پیدا کردن خودتان باشید. در همه سختی ها فرصت های بیشماری برای رشد وجود دارد. قدم های کوچک بردارید و برای غلبه بر اشتباه، توانایی تان را کم کم افزایش دهید. برای غلبه بر سردرگمی هایتان وارد عمل شوید.

صبور باشید و اجازه بدهید زمان بگذرد. بزرگ ترین اشتباه اکثر ما این است که ناامید می شویم و دست از کار می کشیم. تا زمانی که کار را تکمیل نکرده اید، نباید کنار بکشید. اگر نیاز به استراحت داشتید، به خودتان زمان بدهید اما دست از ادامه راه نکشید.

دست از فکر کردن بردارید و از فرصت ها استفاده کنید. بیشتر اشتباهات، فرصت هایی عالی برای پیشرفت در اختیارتان قرار می دهند. وقتی راهتان را پیدا می کنید دیگر نباید بترسید. باید شجاعت لازم برای اشتباه کردن را داشته باشید.

ناامیدی، دلسردی و شکست ابزارهایی هستند که خداوند برای نشان دادن راه به ما از آن استفاده می کند.
***

یک دیدگاه برای با اشتباهات خود کنار بیایید

  1. مریم گفت:

    ممنون از سایت خیلی خوبتون .مطالبتون عالین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *