برای تناسب اندام مواد شیمیایی مصرف نکنید

برای تناسب اندام مواد شیمیایی مصرف نکنید

برای چاق یا لاغر شدن از مصرف مواد شیمیایی خودداری کنید.

با انجام مشاوره مناسب و ارایه رژیم غذایی مناسب، تعادل وزنی در بدن فرد ایجاد می شود.

تعادل در غذا خوردن عاملی برای سلامتی، افزایش طول عمر و امید به زندگی می باشد. افرادی که تمایل به افزایش و یا کاهش وزن دارند باید به صورتی سالم و صحیح غذا مصرف کنند و از رژیم غذایی مناسبی برخوردار باشند. بنابراین برای کاهش یا افزایش وزن نیازی به مصرف انواع داروهای گیاهی و شیمیایی نیست و بهتر است روش هایی را برای تعادل وزن انتخاب کنید که عوارضی نداشته باشد.

هر فرد متناسب با مزاج خود از رژیم غذایی خاصی پیروی می کند و با شناسایی مزاج خود بهتر می تواند از رژیم غذایی مناسب بهره ببرد.

افراد از نظر مصرف مواد غذایی دو نوع مزاج سرد و گرم دارند که میل و رغبت هر یک به غذا متفاوت است.

افراد گرم مزاج تمایل به خوردن غذاهایی سرد و دارای زنجیره غذایی سبک مانند ماست، دوغ و لبنیات و نان های بدون سبوس، دارند. افراد سرد مزاج نیز به خوردن غذاهایی گرم به ویژه مربا، خرما و شیرنی جات تمایل دارند.

افراد گرم مزاج دارای اندامی لاغر و کشیده و دارای چهره تیره هستند. غده تیروید آنها فعال بوده و فعالیت اعصاب سمپاتیک آنها بیشتر است. افراد سرد مزاج نیز دارای قدی کوتاه و اندامی چاق بوده و چهره ای سفید دارند. افراد گرم مزاج در مقایسه با افراد سرد مزاج زمستان را بهتر تحمل می کنند و تابستان ها را نمی توانند تحمل کنند.

بهتر است افراد متناسب با مزاج خود غذا مصرف کنند؛ چرا که اگر خلاف آن عمل کنند تعادل غذایی را بر هم زده و در نهایت باعث بروز بیماری های متعدد می شوند.

افراد چاق برای لاغر شدن باید کیفیت رژیم غذایی خود را به طرف غذاهای گرم ببرند و از مصرف چربی ها، کربوهیدرات ها و مواد غذایی با زنجیره سنگین خودداری کنند. گرم مزاج ها نیز برای افزایش وزن خود باید به مصرف غذاهای سرد سوق داده شوند.

افراد گرم مزاج اگرچه ممکن است مواد غذایی زیادی را مصرف کنند اما به دلیل سوخت و ساز زیاد معمولا دارای اندامی لاغر هستند. همچنین روش خوردن غذا تاثیر مهمی در شرایط بدنی دارد؛ چرا که در سوخت و ساز بدن تعادل ایجاد می کند.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *