بهترین انتخاب ها در سبد لاغری

بهترین انتخاب ها در سبد لاغری

وجود فیبر در اغلب مواد غذایی به طور روزانه باعث از دست دادن وزن می شود. تحقیقات اخیر در مجلات تغذیه نشان می دهد مصرف فیبر راهی برای جلوگیری از افزایش وزن است. اضافه کردن 8 گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه باعث از دست دادن 1000 کالری می شود. 7 ماده غذایی غنی از فیبر که به کاهش وزن کمک می کنند را بشناسید.

سیب
یک سیب متوسط حاوی 4 گرم فیبر و یک عدد سیب بزرگ دارای 5 گرم فیبر است. همچنین سیب سرشار از ویتامین ث و پتاسیم است.

لوبیا سبز
یک فنجان لوبیا سبز دارای 4 گرم فیبر است، لوبیا سبز علاوه بر طعم خوش به سالم ماندن پوست کمک فراوانی کرده و سرشار از ویتامین ث است.

سیب زمینی شیرین
یک عدد سیب زمینی شیرین متوسط پخته شده شامل 5 گرم فیبر است. این ماده غذایی مهم علاوه بر کاهش وزن به جوان ماندن پوست کمک می کند و مصرف روزانه آن در حد تعادل در دید و بینایی بهتر چشم موثر است. این ماده غذایی دارای پتاسیم، ویتامین ای، آهن، منیزیم و فیتوکمیکال مانند بتاکاروتن، لوتئین و زیارک نقین است.

تمشک
تمشک منبع بسیار خوبی از فیبر است، فرم پکتین آن محلول است که به کاهش کلسترول کمک می کند. یک فنجان تمشک دارای 8 گرم فیبر بوده و منبعی عالی از ویتامین ث به حساب می آید.

توت فرنگی
یک فنجان توت فرنگی 3 گرم فیبر دارد. توت فرنگی سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

نخود
سه چهارم فنجان نخود از 8 گرم فیبر تشکیل شده است که دارای ویتامین ب6 و فولات است. هر دو در شکل دادن سلول های سالم و جدید نقش اساسی را ایفا می کنند.

کدو حلوایی
3 گرم فیبر در یک فنجان کدو حلوایی پخته شده موجود است که سرشار از ویتامین های موردنیاز روزانه مانند ویتامین آ، ث، ای و همچنین پتاسیم است.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *