بهترین کرم ضد چروک

بهترین کرم ضد چروک

سال هاست وقتی در آینه به صورتش نگاه می کند، لذت که نمی برد هیچ، فکرش هم حسابی مشغول می شود که چطور این همه خطوط ریز و درشتی را که روی پوستش به وجود آمده، از چشم دیگران مخفی کند.

شاید برای همین است که ده ها کرم مختلف را خریده و همه را روی پوستش امتحان کرده است، ماسک های متفاوتی را نیز بر صورتش گذاشته و دائم در حال ماساژ و ورزش دادن پوستش است.
با این همه هنوز هم چین و چروک ها پابرجا و مقاوم باقی مانده و گویا خیال رفتن ندارند. بنابراین با توجه به این که پوست نقش مهمی در ظاهر زیبا و مناسب ما دارد، پیشگیری از ایجاد چروک ها و همچنین برطرف کردن آنها به شیوه ای صحیح، از مهم ترین نکاتی است که باید همواره در نظر داشته باشیم.

چروک های پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می شود که یکی از آنها افزایش سن است؛ به طوری که با بالا رفتن سن به تدریج با ایجاد تغییراتی در پوست، چین و چروک ها نیز نمایان می شود.
عوامل محیطی و ژنتیک از دیگر مواردی است که موجب ایجاد چین و چروک در سطح پوست می شود؛ به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدتی طولانی یکی از این عوامل است.
همچنین بعضی از افراد نیز به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به پیری زودرس پوست هستند و در مقابل گروهی نیز پوستی شاداب تر از سایر همسالان شان دارند.
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید باعث ایجاد تغییراتی در پوست و در نتیجه کاهش انعطاف پذیری آن و ایجاد چروک می شود. بنابراین برای پیشگیری از نمایان شدن چین و چروک، باید مدت کمتری در آفتاب بمانید و از کرم های ضدآفتاب مناسب نیز استفاده کنید.
سیگار یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد چروک های زودرس و زیادی می شود که حتی ممکن است در سنین پایین مشاهده شود.

چین و چروک ها چطور از بین می رود؟
وقتی چروک ها روی پوست صورت، گردن و دست ها ظاهر می شود اولین فکری که به ذهن می رسد، پیدا کردن راهی برای درمان و از بین بردن آنهاست. اما آیا واقعا چنین راه حلی وجود دارد؟
با توجه به دو گروه مختلف درمان های دارویی و غیردارویی که برای برطرف کردن چین و چروک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد، سال هاست که درمان های مختلف دارویی برای چروک های پوست مورد استفاده قرار می گیرد؛ اسیدهای میوه به شکل های گوناگون و به صورت کرم های دارویی و ماسک های میوه از گذشته تا امروز همچنان مورد استفاده است.
این داروها از طریق افزایش ساخت بافت های زیر پوست باعث بهبود قوام پوست و کاهش چین و چروک می شود.

داروهای دیگری که در درمان چین و چروک های پوست مورد استفاده قرار می گیرد، دسته ترتینوئین هاست که سال های طولانی مورد استفاده قرار گرفته است.
از جمله درمان های غیردارویی که از چندین سال قبل مورد استفاده بوده، می توان به شیوه هایی مانند لایه برداری های شیمیایی، تراش سطحی پوست، استفاده از لیزرها، بوتاکس، ژل های تزریقی و… اشاره کرد.
در دو دهه اخیر لیزرهای متفاوتی در این زمینه به وجود آمده است که با تحریک کلاژن سازی و ساخت بیشتر بافت های زیرین، موجب افزایش قوام پوست و در نتیجه کاهش چروک ها می شود.

بهترین کرم ضد چروک را انتخاب کنید
این روزها پیدا کردن کرم های ضد چروک با ویژگی های خاص، کار به نسبت ساده ای است و با مراجعه به اولین داروخانه می توانید از میان ده ها نوع مختلف، یکی از آنها را تهیه کنید. اما آیا همه این کرم ها برای پوست شما مناسب است؟ چروک ها را از بین می برد و به سلامت شما آسیبی نمی رساند؟
انتخاب و استفاده از یک کرم ضد چروک بر اساس سن، جنس، نوع و رنگ پوست افراد متفاوت است. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید از هر کرمی برای رفع چین و چروک های پوست استفاده کنید.

خریدن یک کرم ضدچروک و استفاده از آن بدون توجه به سایر نکات، نه تنها به طور قطع نمی تواند روشی موثر برای کاهش چروک ها باشد، بلکه ممکن است سبب بروز مشکلات دیگری مانند خشک شدن پوست یا پدید آمدن جوش های پوستی شود.

استفاده از کرم های ضدچروک سن خاصی ندارد و زمان مناسب آن فقط براساس نیاز و شرایط فرد و همچنین ویژگی های ژنتیکی او تعیین می شود. با این حال سن معمول و نسبی برای استفاده از کرم های ضد چروک 27 تا 30 سال است.

ماسک صورت با تجویز پزشک
خیلی از افراد ترجیح می دهند به شیوه هایی ساده تر مشکل چین و چروک های پوستی را برطرف کنند، به همین دلیل روش های متفاوتی مانند استفاده از انواع ماسک ها و ماساژ پوست مطرح شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
استفاده از ماسک میوه که از اسیدهای میوه گرفته شده، می تواند برای کاهش چروک های سطحی پوست موثر باشد، اما بهتر است نوع ماسک و دستور مصرف آن نیز توسط پزشک متخصص تعیین شود.
ماساژ درمانی سال های زیادی مورد استفاده قرار می گرفته است، اما مطالعات جدید اهمیت درمانی زیادی برای آن قائل نیست.

مصرف آنتی اکسیدان ها که در میوه ها و سبزیجات تازه یافت می شود نیز در طولانی مدت می تواند برای کاهش چروک ها موثر باشد.
استفاده از کرم های ضدآفتاب مناسب، کاهش مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم استعمال سیگار می تواند در کاهش چروک ها و داشتن پوستی شاداب و سلامت موثر باشد.

نیلوفر اسعدی بیگی
***

یک دیدگاه برای بهترین کرم ضد چروک

  1. کیش گفت:

    ممنون،ای کاش دستور چند ماسک مفید و کاربردی رو هم قرار داده بودین.
    تشکر از سایت خوبتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *