تاثیر نوشیدنی ها در کاهش وزن

تاثیر نوشیدنی ها در کاهش وزن

نوشیدن آب قبل از وعده های غذایی در کنترل وزن موثر است به طوری که آب با پر کردن حجم معده به احساس سیری کمک می کند.

آب ماده ای ارزان و قابل دسترس برای کاهش وزن است و تحقیقات نشان داده نوشیدن آب زیاد میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داده و موجب لاغر شدن می شود.

مصرف نوشیدنی هایی نظیر چای بدون قند و شکر و همچنین چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدانهای فراوان در کنترل وزن نقش دارند.

مصرف لبنیات به خصوص لبنیات کم چرب و همچنین استفاده از سبزیجات و میوه های تازه هم در تامین آب بدن موثر است و هم موجب کاهش وزن می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده برخی نوشیدنی ها همچون آب، آب سبزیجات، چای شیرین نشده، قهوه و شیر کم چرب در کاهش وزن تاثیر دارند.

تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن آب زیاد میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و همین امر موجب کاهش وزن می شود و شما می توانید برای تنوع بخشیدن به طعم آب، چند قطره لیمو در آن بچکانید. حتی ترکیب مقداری آب گوجه فرنگی با آب می تواند نوشیدنی سالم، خوش طعم و گوارا باشد.

فیبر موجود در سبزیجات و آب سبزیجات علاوه بر تامین فیبر بدن در افزایش سوخت و ساز بدن مفید است و همچنین چای سبز و چای قرمز و اولونگ (چای سنتی چینی) حاوی آنتی اکسیدانهایی هستند که علاوه بر کاهش وزن سموم انباشته شده در بدن را پاکسازی می کنند.

تحقیقات حاکی از آن است که نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح منجر به افزایش کافئین و سرکوب احساس گرسنگی می شود و همچنین شیر منبعی عالی از پروتئینها،‌ ویتامین D و کلسیم است که به رشد و استحکام استخوانها کمک زیادی می کند و یکی از مهمترین نوشیدنی های بدن محسوب می شود.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *