تزیین اتاق خواب پسرها

تزیین اتاق خواب پسرها

وقتی سراغ دکوراسیون اتاق پسرها می روید، به این معنی نیست که فقط باید آن را آبی کنید. روش های زیادی برای این کار وجود دارد.
اولین قدم، کمک گرفتن از نظرات خود کودک در طراحی و انتخاب وسایل است. این اتاق جایی در خانه است که او در نشان دادن شخصیتش از طریق محیط اطراف خود، آزاد است.

نکات مهم:
• فضای بازی و درس را از هم جدا کنید. یک گوشه را به میز تحریر و وایت بورد و جایی دیگر را به مبل کیسه ای یا چادر سرخپوستی او اختصاص دهید.
• جمع آوری وسایل مهم است، به خصوص اگر نمی خواهید هنگام آماده کردن تخت او، روی لگوها پا بگذارید.
• یک صندوق بزرگ برای اسباب بازی های حجیم در نظر بگیرید. تورهای آویزان، راه حلی فوری برای جمع کردن خرت وپرت های بی شکل و به هم ریخته است.
• هر نوع هواپیما یا ماشین اسباب بازی قدیمی و دوران بچگی خود را که جنبه کلاسیک و دکوراسیون دارد، دور از دسترس و در طبقات بالایی قرار دهید.
• به جای استفاده از یک چراغ در وسط اتاق، از لوستر های کارتونی یا طرح دار و چراغ هایی که بتوانید نور آنها را در مواقع مختلف تنظیم کنید، استفاده نمایید. چراغ ها می توانند پسرانه تر مثلا به شکل حیوانات یا فوتبالی باشند.

سوژه ها:
برای پسران حدود هشت سال، طرح های دکوراسیون بستگی به چیزهای مورد علاقه و سرگرمی آنها دارد اما آنقدر افراط نکنید که محیط غیرقابل تحمل شود.
به خصوص چون پسرها معمولا خیلی سریع از چیزی که خیلی دوست دارند، خسته می شوند، اگر نمی خواهید ظرف شش ماه مجبور به تغییر دکوراسیون شوید، به جای کاغذ دیواری های طرح دار از وسایلی مانند ملحفه و لحاف، چراغ و فرش های طرح دار که به راحتی قابل تعویض هستند، استفاده کنید.
نوجوانان نسبت به طرحی که شما پسندیده اید، محتاطند. آنها را کمی آزاد بگذارید تا با پوستر و یادگاری های مختلفی که از تیم فوتبال یا افراد مورد علاقه خود جمع کرده اند، ابراز وجود کنند.

تخت خواب:
تخت های دو طبقه برای پسرها جالب و بسیار سرگرم کننده است. چون بارها از میله های آن بالا رفته و انرژی آنها تخلیه می شود. ضمن آن که جای خوابی هم برای دوستان یا نزدیکان است.

می توانید تخت بچه ها را دوتایی یا کشودار انتخاب کرده یا اگر جا به اندازه کافی دارید، از یک کاناپه تخت خواب شو هم استفاده کنید.
کاناپه یا تخت های چادر و برزنت دار مخفیگاه بزرگ و گوشه دنجی برای آنهاست. می توانید داربست های ارزان و چادرهای برزنتی یا صحرایی را از فروشگاه های مخصوص تهیه کنید و به سقف یا تخت نصب کنید تا حال و هوای جنگل را پیدا کند. می توانید از مارهای پلاستیکی به هم پیچیده استفاده کنید و اگر می خواهید طبیعی تر به نظر برسد، اسباب بازی پرندگان و حشرات را به آن وصل کنید.

دیوارها:
برای پسربچه های کوچکتر آوردن محیط باز بیرون به داخل اتاق، با کشیدن یک نقاشی روی یکی از دیوارهای اتاق خواب امکان پذیر است. یک بیابان با شن های مواج یا صحنه ای از آب که با مرجان ها و ماهی های مناطق گرمسیری پر شده باشد، برای آنها جالب است و مناطق دریایی را تداعی می کند.
حتی آسمان ساده با ابرهای سفید، نرم و پرزدار حس بودن در فضا و آزادی را ایجاد می کند.
نگران نقاشی های دیواری نباشید. بعضی فروشگاه ها دارای نقاشی های آماده و چسبی هستند.
نقاشی های آماده ممکن است برای نوجوانان، بچه گانه به نظر برسد اما این فروشگاه ها عکس ها و طرح های خود شما را هم به عنوان سفارش قبول می کنند. پس فضای شهر یا موضوع خاص، شما را به آن چه او در ذهن دارد، نزدیکتر می کند.
استمپ راه آسان دیگری برای طراحی دیوارهاست. برای این منظور از شابلون استفاده کنید و با اسپری، طرح را روی دیوار پیاده کنید.
نقاشی های دیواری برای هر سنی مناسبند. سعی کنید طرح ها را در زمینه خاکی یا خاکستری به کار ببرید.
یک دیوار را به صورت نوارهای پهن و نازک عمودی رنگ کنید.
از کاغذ دیواری با اشکال هندسی مختلف هم می توانید استفاده نمایید.
اگر می خواهید دیوارها ساده باشند، تنها از یک رنگ استفاده کنید، سبز روشن با خاکستری هماهنگ است و نارنجی و قرمز انرزی زا هستند.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *