تمیز کردن فرش با استفاده از مواد طبیعی

تمیز کردن فرش با استفاده از مواد طبیعی

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید.

1. جوش شیرین
کمتر چیزیست که نتوان با جوش شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. فقط کافیست پودر جوش شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه کنید. بعد از تمام شدن کف حاصل، یک دستمال را که قدرت جذب بالایی دارد، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند، بگذارید این قسمت خشک شود. با جاروبرقی باقی مانده جوش شیرین را جمع کنید. برای لکه های بزرگ تر از جوش شیرین به تنهایی استفاده کنید. آن را روی فرش بپاشید و حداقل بعد از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.

2. نمک
مخلوط سرکه و نمک نیز از بین برنده لکه فرش است. این دو ماده را به صورت خمیر درآورید و روی لکه بریزید، بگذارید تا جذب شوند. دستمال مرطوب را روی محل مورد نظر بمالید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بکشید.

3. بخار
آب را داخل دستگاه بخارشور بریزید. کاتالوگ دستگاه را با دقت بخوانید. در صورت اجازه استفاده از مواد شیمیایی، بهتر است به جای آن از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید.

4. پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن تمیزکننده فوق العاده ای به خصوص برای لکه های پروتئین و خون است. با ریختن این ماده روی فرش، شاهد از بین رفتن لکه خواهید بود. روی محل مورد نظر آب یا سرکه سفید بمالید.

5. استفاده از زمین شور
با استفاده از زمین شور هم می توانید فرش را تمیز کنید. دو پیمانه جوش شیرین را با یک چهارم پیمانه بوره یا تکه های صابون مخلوط کنید. به این مواد 10-20 قطره اسانس معطر دلخواه اضافه کنید. معمولا از اسطوخودوس یا لیمو استفاده می شود. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید. در مرحله بعد یک چهارم پیمانه آب گرم را با یک پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید. زمین شور اسفنجی را داخل آن کنید و روی مواد ریخته شده قبلی بکشید. بگذارید فرش حداقل یک ساعت خشک شود سپس جاروبرقی بکشید.

6. پودر ذرت
چه باور کنید یا نه، پودر ذرت هم به تمیز کردن فرش شما کمک می کند. یک پیمانه از آن را با یک پیمانه بوره و یک دوم پیمانه جوش شیرین مخلوط کنید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یک پارچه مرطوب یا زمین شور اسفنجی روی فرش آن را تمیز کنید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

treeliving.com
***

3 دیدگاه برای تمیز کردن فرش با استفاده از مواد طبیعی

  1. فرش گفت:

    در ضمن فرش نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار گیرد

  2. فرنوش گفت:

    سلام.وبسایتتون فوق العادس.به کارتون
    ادامه بدین

  3. آهنگ گفت:

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *