جشن بدن بعد از ترک سیگار

جشن بدن بعد از ترک سیگار

بر اساس مطالعات متخصصان پزشکی و سلامت، مصرف سیگار در بدن انسان تغییراتی ایجاد می کند که پس از ترک آن زمانی طول می کشد تا آن تغییرات پاک شود و بدن به حالت طبیعی و عادی برگردد.

معمولا مصرف سیگار اثرات خاصی روی اعضای داخلی و ظاهر بدن می گذارد از جمله بر قلب، کلیه، ریه، چشم ها و پوست.

همچنین سیگار روی کارکرد سیستم های حیاتی بدن اثرات منفی می گذارد از جمله گردش خون و تنفس و ضربان قلب، به عنوان مثال سیگار کشیدن عامل خطر اصلی بیماری های انسدادی مزمن ریه است. مواد محرک دود تنباکو (قطران و گاز سیانید) مسئول بروز برونشیت و آمفیزم هستند.

دانشمندان اخیرا با انجام تحقیقاتی اثرات خوب ترک سیگار بر سلامت بدن را کشف و دسته بندی کرده اند. این تغییرات به این صورت است:

20 دقیقه بعد از ترک سیگار
اثرات ترک از همان دقایق اولیه نمود عینی پیدا می کنند. کمتر از 20 دقیقه بعد از کشیدن آخرین سیگارتان ضربان قلب شما کم کم به سطح اولیه باز میگردد.

2 ساعت بعد از ترک سیگار
بعد از 2 ساعت فشارخون و ضربان قلب شما تا سطح طبیعی خود پایین می آید. ممکن است کم کم نبود نیکوتین را احساس کنید.

12 ساعت بعد از ترک سیگار
فقط طی 12 ساعت بعد از ترک سیگار منوکسیدکربن در بدن شما تا حد طبیعی پایین می آید و اکسیژن موجود در خون تان تا سطح نرمال بالا می رود.

24 ساعت بعد از ترک سیگار
حمله قلبی در سیگاری ها 70 درصد بیشتر از غیر سیگاری هاست. باور کنید یا نه، فقط یک روز کامل بعد از ترک سیگار ریسک حمله قلبی شروع به کم شدن می کند.

48 ساعت بعد از ترک سیگار
در این زمان نیکوتین بدن شما تمام شده است و حس چشایی و بویایی شما به سطح معمول بازمی گردد.

2 تا 3 هفته بعد از ترک سیگار
شما متوجه می شوید می توانید بدون احساس ضعف و خستگی به فعالیت بدنی و ورزشی بپردازید. این زمانی است که بیشتر افراد نشانه های ترک نیکوتین را پشت سر گذاشته اند.

یک تا 9 ماه بعد از ترک سیگار
تقریبا بعد از یک ماه، ریه های شما شروع به بازسازی خود می کنند. مژک ها نیز خودشان را احیا می کنند و عملکردشان را بهبود می بخشند.

یک سال بعد از ترک سیگار
بعد از یک سال خطر بیماری های قلبی نسبت به زمانی که سیگار می کشیدید تا 50 درصد کاهش می یابد.

5 سال بعد از ترک سیگار
5 تا 15 سال بعد از ترک سیگار خطر سکته برای شما مانند کسی است که تا به حال سیگار نکشیده است.

10 سال بعد از ترک سیگار
اگر 10 سال از ترک شما می گذرد ریسک فوت ناشی از سرطان ریه در شما 50 درصد کمتر از سیگاری هاست. خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، مری، مثانه، کلیه و لوزالمعده نیز در شما کاهش می یابد.

بنابر گفته انجمن قلب امریکا طول عمر غیر سیگاری ها به طور متوسط 14 سال بیشتر از سیگاری ها است.
***

185 دیدگاه برای جشن بدن بعد از ترک سیگار

  1. کاوان گفت:

    سلام چاکه ی ؟

    • کدبانوی ایرانی گفت:

      سلام
      من که متوجه نشدم، فارسی بنویسید لطفن :)

      • ارمین گفت:

        سلام خوب هستین ایا حالت تهوع و سردرد و پایین بالا شدن دما در بدن علائم ترک سیگار هست
        و اینکه تا کی ادامه دارد
        و ایا در صورت کشیدن قلیان بازم علائم ترک سیگار بروز پیدا میکند یا نه؟
        مرسی از شما

  2. سعید گفت:

    سلام
    من از سال 1382 تا همین 27 روز پیش بطور متوسط روزانه یک پاکت سیگار میکشیدم، وضعیت تنفسی و قلبی من طوری شده بود که حتی دو طبقه رو از پله ها نمی تونستم بالا برم، بلطف خدا و با اراده ای که باز هم اون رو مرهون لطف بی کران او می دونم امروز دقیقا 27 روزه که سیگار نمی کشم ، و خودم رو آماده میکنم برای اینکه تا چند روز دیگر که یک ماه از ترک سیگار میگذرد برای همیشه ازش خداحافظی کنم.
    آثاری که بطور ملموس بعد از ترک سیگار در من پدیدار شدن 1. ضربان قلبم هنگام فعالیت بدنی به سطح نرمال رسیده و از تپش قلب خبری نیست. 2. نفسم نسبت به قبل از ترک بهتر شده بطوری که الان روزانه بیش از چند بار 8 طبقه رو از پله ها بالا پایین میرم ، این در حالیه که قبلا دو طبقه رو نمی تونستم بالا برم. 3. خس خس ریه هام بسیار کمتر شده 4. میل به غدا خوردنم بسیار خوب شده و از غذا خوردن لذت می برم 5. دیگر بوی بد سیگار نمی دم و دیگران ازم دوری نمی کنند. 6. اعتماد بنفس فوق العاده ای پیدا کردم، حس توانستن. 7. بو ها رو احساس می کنم و از چند ده متری متوجه بو ها میشم.و ……..
    خلاصه احساس فوق العاده ای دارم که تجربه اش رو به تمام دوستان توصیه می کنم، قطعا روزهای اول بسیار سخته اما شدنی هست، براتون آرزوی سلامتی و تندرست میکنم.

    • کدبانوی ایرانی گفت:

      تبریک فراوان

    • نارین گفت:

      یاشاسین، خدا پشت و پناهت

    • مملی گفت:

      دمت گرم منم الان ۲ماه میشه نمیکشم دقیقا همین جوریم که گفتی

    • محمد گفت:

      سلام دمت گرم ب ارادت انشالله همیشه پاک بمونی من هفت سال نکشیدم ولی متاسفانه دوباره شروع کردم البته الان دوروزه شروع کردم ب ترک

    • سامان گفت:

      تبریک می گم موفق باشی بعدا به این تصمیم افتخار می کنی.

    • نادیا گفت:

      منم دو ماهه گذاشتم کنار، خیلی راحت بود، سیگار الکترونیکی گرفتم. قرص نیکوتین هم گرفتم. عادت سیگار از بین رفت. نیکوتین سیگار الکترونیکی رو هم گرفتم و فقط از مایع معمولی سیگار الکترونیکی استفاده میکنم روزی دو سه تا پوک. دو ماه دیگه هم اینو میندازم دور. قبلش نمی تونستم ورزش کنم الان راحت تر شده برام. رژیمم رو هم شروع کردم تو این دو ماه. گفتم باید هم سیگار رو ترک کنم هم چاقی رو. با هم ترکشون کردم. الان هشت کیلو تو این دو ماه کم کردم با رژیم و ورزش.

  3. محمد گفت:

    سلام . هر وقت میشنوم کسی سیگار را ترک میکنه خوشهال میشم . میدونید چرا ؟ خب طبق آمار در ایران ماهانه ششصد میلیون نخ سیگار دود میشود فقط فرض کنید که هر نخ سیگار فقط یه دونه یک تومنی سود داشته باشه این یعنی اینکه سازنده و دلالان بزرگ این صنعت ماهانه ششصد میلیون تومن دارن از راه بیمار کردن مردم سود میبرن. در حالی که خودشون محاله به این چیزها لب بزنن.

  4. علی گفت:

    سلام. امروز دقیقا ده ماه است که سیگار نمیکشم. حدود سی و سه چهار سال، سیگاری قهاری بودم. چندین بار سعی کرده بودم ولی موفق نمیشدم. خدا رو شکر، بالاخره شد. راز کار من میدونید چی بود؟ لب به سیگار نزدم. نه یک نخ اون وسط ها و نه حتی یک پک. باید مطلق ازش دوری کرد. اینطوری سریع تر ترک میشه. البته این نظر و روش من بود

  5. محمد گفت:

    من 6 سال که سیگار میکشم هر وقت خواستم ترک کنم نتونستم حتی تا 1 ماه هم نکشیدم اما بازم شروع کردم دارویی نیست برا ترکش یا راهنمایی کنید لطفا

    • کدبانوی ایرانی گفت:

      وقتی بقیه تونستند ترک کنند شما هم حتما می تونید، فقط باید اراده کنید.

    • علی گفت:

      فقط نکش همین این بهترین دارو و اینکه باید یه انگیزه قوی برای نکشیدن داشته باشی و چه چیزی قویتر از اینکه داری خودت میکشی یعنی انگیزه ای برای زندگی نداری؟

    • محمد گفت:

      دوستان راه این کار فقط رفتن به جلسه نیکوتینی های گمنامه فقط و فقط من 10 بار ترک کردم چند ماه چندمه اما برگشتم ولی از موقعی ک ب جلسه امدم تو ترک موندم ترک کردن اسونه اما تو ترک موندن سخته دوستانی که واقعا قصد ترک دارن دارم میگم واقعا میتونن ب شماره من تو واتسام یا تلگرام پی ام بدن یا اس امس بدید 09300195551 یا حق هم دردا

    • جواد گفت:

      سلام. برای دو سه روز اول آدامس نیکوتین دار خوبه.یه ورق میشه هزار و پانصد تومن.من تصمیم گرفتم ترک کنم .یه ورق خریدم.ترک سیگار نیکلای.فقط دو روز اول جویدم.اونم روز اول سه تا و روز دوم دو تا.بعدش دیگه لب نزدم.الان یک هفته هست که سیگار نکشیدم . پنج روز است که هیچ نیکوتینی وارد بدنم نشده.کاملا طبیعی و راحت به کارام میرسم.تا میتونید آب سرد بخورید.البته بصورت مزمزه کردن.هروقت هوس سیگار سراغتون میاد باید آب خنک مزمزه کنید.ضمنا حتی یه دونه سیگار هم نباید داشته باشید و باید قسم بخورید.باید به شرف و هرچی بهش اعتقاد دارید قسم بخورید

    • مصطفى r گفت:

      داش محمد سیگار لعنتى رو یه باید یه دفعه اى ترک کرد و قیدشو زد و اصلا فکرم نباید بهش کنى ، من خودم الحمدالله ده روز شده ترک کردم ، فقط باید تو همه حالات بهش نه بگى، اولش یه خورده سخته ولی همون جور که گفتم باید یه دفعه اى ترک کنى بعدش سه روز خودت میگى چرا زودتر اینکارو نکردم

    • تینا گفت:

      سلام چرا هست و داروی خیلی خوبی هم هست داروی وارنیکلین از شرکت کوثر خوشبختانه می تونید با مشاورین شرکت هم کمک و مشاوره بگیرید در طی پروسه ترک وارنیکلین شکلی از داروی چنتکس اروپاییه که متاسفانه بسیار قیمت بالایی داره اما خوشبختانه این داروی ساخت کشور خودمون با قیمتی خیلی کمتر واقعا همون عملکرد رو در ترک سیگار داره شماره تماس مشاورین شرکت ۴۴۹۲۰۸۶۰ هست چون یکی از نزدیکان خودم با تشویق من و کمک مشاورین شرکت و این دارو موفق به ترک شد خوشحال می شم دیگران رو هم که قصد ترک سیگار دارن در این تجربه موفق شریک کنم به امید روزی که هیچکس لب به سیگار نزنه و سلامتی خود و عزیزانش رو به خطر نندازه

    • علی گفت:

      سلام من ۱۵ سال سیگار کشیدم الان ۱ ماهه ترک کردم . به کمک قرص وارنیکلین ازار کمتری دیدم . پیشنهاد میکنم در مورد وارنیکلین تحقیق کن و انجام بده

    • محمد حسن گفت:

      سلام ، قرص مخصوص ترک سیگار وجود داره ، قرصها رو میخوری سیگار هم میکشی ولی سیگار شکست میخوره بدون درد ، خودت بدت میاد از سیگار ، کار قرص جوریه که قسمت کانال گیرنده های نیکوتین رو میبنده ، البته این رو هم بگم یک روز هم ترک کنی باز یک روزه ، به امید روزی که برای همیشه از زندگیت پرتش کنی بیرون .

    • امیر گفت:

      سلام داداش گلم آدم از ترک عمل بد که عذاب نمی‌کشه. من پیشنهاد میکنم کتاب ترک آسان سیگار با آلن کار رو تهیه کن و بخون، خیلی ساده ترک میکنید و اصلا نیازی به قدرت اراده ندارید.

  6. محمد گفت:

    سلام هموطنان.جوانان عزیز
    از سال 81 بطور مداوم روزی بیشتر از یک بسته سیگار رو دود میکردم.سیگارهای نیکوتین بالا.تو خونه کارم شده بود هر بیست دقیقه یه بار برم اتاق و سیگار دود کنم تا بچه و همسرم رو ناراحت نکنه ولی زهی خیال باطل چون هربار که میرفتم همین رفتارم واسشون آزاردهنده بود و بازم بوی سیگار رو با خودم میاوردم.بیرونم که بودم شورشو در آورده بودم قبل از غذا بعد از غذا بعد از چای حین رانندگی حین حرف زدن و ….مادرم التماس میکرد پدرم سرزنش میکرد همسرم ناراحت.واقعیتش خودمم قصد ترک نداشتم و بدنم اصلا از دود و دم تنفر پیدا نمیکرد که هیچ پشت سرهم هم اواخر مجال نمیدادم تا اینکه 11روز پیش تو مجله ی اینترنتی خوندم با این عبارت اگر شما این علائم رو دارین به سرطان ریه مبتلا هستین!!!همه افراد سیگاری هم از عوارضش خبر دارن و هم میدونن سرطانزاست ولی وقتی بقیه متنو خوندم بدون اینکه به خونواده بگم با لطف خدا اصلا سیگار به دست نگرفتم.خودم اصلا باورم نمیشه که منی که هی دنبال پاکت سیگار بودم و اولویتم بودن سیگار بود الان فقط و فقط به لطف خدا و دعای مادرم نمیکشم و ان شاالله نخوام کشید ولی چند چیز باید توجه داشته باشیم.اولا ترک سیگار باید تو یه مرحله و فورا انجام بدیم و با کم کردن تعداد نخ سیگار فقط وقتمونو تلف میکنیم.دوم ترک کردن سخته ولی خداییش وقتی نفس و هوس به سیگار رو نگه داریم گذراست و بعدش شیرینی نکشیدن بیشتز از کشیدنشه.سوما تو خونه هر وقت هوس سیگار کشیدن مجدد کردین فورا نرمش و ورزش چند دقیقه ای تو خونه انجام بدین…سیگار از ذهن میره.تا چند روز چیزهای شیرین دار و هوس دار که به شما احساس و کمبود دود میده رو نخورین.جوانهای عزیز من الان 28سالمه چندین سال به منم میگفتن نکش و ضرر داره و ….ولی قبول نمیکردم.یعنی با چرت و پرت هایی مث با دودش غم و دود میکنم و تنها خلافم سیگاره و حرص خونه و بی پولی و…کجا دود کنم میگفتم ولی وقتی دیگه سن میگذره میبینیم دود فقط به چشم خودمون و بچمون و جیبمون و در نهایت قلب مادرمون رو هدف قرار داده.بچه ها نه نیشخند بزنید و نه بدون توجه به حرفام رد بشین.من پیش خودم فکر کردم منی که نمیتونستم بدون سیگار چند دقیقه بمونم و الان تونستم ترک کنم پس شماهم میتونین باور کنین میتونین فقط از خدا بخواهین کمک کنه والسلام.وظیفه وجدانی من بود این حرفارو بگم تا اگه یه نفریم تو مملکتمون اگه با این حرفام ترک کرد خدا دل منم شاد کنه.یا حق

  7. محمد گفت:

    سلام
    از سال 84 تا سه ماه پیش میانگین روزی 25 نخ سیگار میکشیدم که در بعضی شرایط و بعضی روزها حتی به 60 نخ هم میرسید.
    شکر خدا تونستم دقیقا 11.8.1394 سیگار رو ترک کنم . اولش بخصوص چند روز اول واقعا سخت بود ولی به لطف خدا تونستم .
    بعداز سیگار من حدود 2 ماه اعصابم خیلی ضعیف شده بود ولی شکر الان نزدیک یک ماهه خیلی بهترم.
    من هم اصلا دست به سیگار هم نزدم تو این چند ماه ، یعنی ترک یکباره.

    با آرزوی موفقیت برای دوستان

  8. تنها یاد آ گفت:

    ای خدا من هنوز 23 سال هستم.تو خدمت سربازی سیگاری شدم هر لحظه میخوام ترک کنم ترک نمیشه بعد یک روز دوباره برش میدارم خواهشا کمکم کنید چکارکنم برای همیشه ترک بشه

    • سپهر گفت:

      آقا خداتو شکر کن تو خدمت سیگاری شدی. انتخاب دوم که خیلی بدتره

    • شیدا گفت:

      دوست عزیز ترک سیگار کامل زمانی اتفاق میوفته که ذهنت و بدنت هم زمان کلمه نمیتونم رو حذف کنن من خودم ۸ ساله سیگاری هستم و همیشه میگفتم من تا سر کار نرم تا سرم شلوغ نشه تا وضع روحیم بهتر نشه نمیتونم بزارم کنار ولی انقدر مسخره و عادی ترک کردم که به این همه تقلای چند سال اخیرم خندم گرفت بیماری کیست که اونم بخاطر همین سیگار کشیدن عود کرده بود سریعا باید عمل میشد و چشم بهم زدم انقدر دردای مختلف بعد عمل رو سرم ریخت که سیگار کامل از یادم رفت بعدش واقعا احساس کردم تازه زنده شدم و خداروشکر کردم مریضیم عود کرد تا بفهمم چقدر راحت بود ترکش فقط کافی بود انقدر بزرگش نکنم الان یک ماهه نکشیدم و به خودم قبولوندم من سیگاری نبودم که ترک کرده باشم که هیچ وقتم سمتش بر نمیگردم.اراده کن و به خودت با صدای بلند بگو این چنین چیز مسخره ایی بالاتر از قدرت و اراده ام نیست بعد بندازش کنار..مطمعن باش خیلی راحت میشی

  9. محمد گفت:

    سلام به همگی.
    من ۲۵ سالم ۲۰ روز دیگه هم دارم میرم سربازی .
    الان نزدیک به ۱۰ سال سیگار کشیدم که میانگین روزی ۲پاکت میخریدم که مبتلا به بیماری شدم احساس ایست قلبی میکردم خیلی حال بدی بود و به خاطر همین از ۱ فروردین ۱۳۹۵ من سیگار و گذاشتم کنار و تازه دارم به زندگی برمیگردیم اگه زنده بمونم .
    من خواهش میکنم که نکشید بخدا سلامتی بزرگترین نعمت خدا به ماست فقط بهش فکر کنید .
    یا علی

  10. کامران گفت:

    سلام. من 34 سالمه. دقیقا یک ساله که سیگار رو ترک کردم. اونم بعد از 15 سال سیگاری بودن. الان ورزش می کنم و تونستم وزنم رو هم با ورزش و رژیم غذایی حدود 10 کیلو کم کنم. الان فقط و فقط می تونم با یک جمله حالم رو توصیف کنم : ” تولد دوباره”. این مطلب رو نوشتم که به همه سیگاریها بگم ترک کردن سخته ولی به سختی هاش می ارزه.

  11. ارزو گفت:

    سلام من 21 سالمه و از سال 90 تا دو هفته پیش سیگار میکشیدم
    تو خانواده ما سیگار ازاد بود و من هر لحظه دستم سیگار بود تو اتاق خودم البته.
    روزی 30 نخ کمش یه بسته در روز میکشیدم. شده بود 3 تا سیگار پشت هم میکشیدم
    یهو میدیدم پاکتم خالیه خودم نمیفهمیدم کی میکشیدم کی تموم میشد
    یهو نفهمیدم چی شد یکباره سیگارو گذاشتم کنار یهو با خودم گفتم بسه هروز این همه سیگار دود کنم که چی. صدام مردونه شده بود شبا تو خواب صرفه میکرم فرداش مامانم بهبم میگفت غصه میخورد.
    خیلی موقع ها سر درد میشدم و میدونستم سر دردم برای اینکه زیاد نمیتونم خوب نفس بکشم
    دم و بازدمم خوب نبود
    خلاصه مصرف سیگارم از مردا هم بیشتر بود و دیگه کمکم داشتم مریض میشدم
    تا اینکه گفتم بسه..!
    الان دو هفته نمیکشم روزای اول سخت بود سختیش واسه هوس نبود سختیش واسه سر درد بود چون انقدر عادت به نکوتین داشتم یک باره که قطع کردم مغزم دنبال نکوتین میگشت واسه همین درد داشتم اما مغزم فهمید که دیگه از نکوتین معتاد کننده خبری نیست. دیگه نه سر دردی دارم نه هوسی.
    اینو یادتون باشه درسته سیگار رفیق تنهایی ادمه بهترین دوسته ادمه اما یه جاهایی باید دل کند
    یکباره دل کند و رفت دل کندو تموم کرد.
    ادمیزاد موجودیه که به هر چیزی زود عادت میکنه.مطمئن باشین بی سیگار هم زود عادت میکنین.
    یا بکش تا اخر عمر یا یکباره واسه همیشه دل بکن..

  12. علیرضا گفت:

    سلام دوستان…من با وجود پدرم یک فرد سیگاری که توی خونست تونستم سیگارو ترک کنم،بذارید یه چیزی رو واضح بهتون بگم من دوست ندارم واسه کسی قصه تعریف کنم،اگه واقعا تصمیم گرفتید که سیگارو ترک کنید،باااید محیط زندگیتونو عوض کنید، باید قید هممههه ی دوستای سیگاریتونو بزنید هرچند که صمیمی باشید، باید دوره همه ی جاهایی که مینشستید و اون لعنتی رو دود میکردید یه خط قرمز بکشید…باید به خودتون بیاین…بهونه نیارین…کسی که میخواد ترک کنه دنبال بهونه واسه کشیدن نمیگرده…
    خوشحال میشم بهتون کمک کنم.اگه خواستید بهم ایمیل بزنید، alireza.ara5503@gmail.com

  13. sajjad گفت:

    سلام، من ۲۲ سالمه هفت ساله سیگار میکشم میانگین روزانه یک پاکت تا اینکه حدود یک ماهه وقتی سیگار میکشم مغزم هنگ میکنه احساس میکنم دم و بازدم نفسم نامیزونه، رفتم دکتر گفت آسم دارم،ولی خودم بهتر از دکتره میدونم این سیگارو وقتی میکشم سیستم بدنم کند کار میکنه گیج و منگ میشم،احساس میکنم مرده متحرکم همه بهم میگن ترک کنم تا حالا تصمیم جدی برای ترک نگرفته بودم ولی مثل اینکه بدنم دیگه به دود سیگار عکس العمل شدیدی نشون میده از امروز میخوام کلا قیدشو بزنم حتی سه چهار نخ تو پاکت داشتم همرو انداختم سطل اشغال سوزوندمش میدونم خدا کمکم میکنه و من اراده قوی دارم میتونم ترکش کنم، دوستان نظراتتون واقعا کمکم میکنه و اونایی که میان این نظراتو میخونن :همگی بدونید که هیچ چیزی نمیتونه انسانو به چیزی وابسته کنه ، یا علی

  14. محسن گفت:

    اگه واقعا میخواهید ترک کنید یهو سیگارو فندک و جاسیگاری و … را بزارید کنار . از کنارم برش ندارید خخخ ولی جدا ترک سیگار فقط تو مغز اتفاق میفته یه دفه به خودتون بگید من که سیگاری نیستم بخوام سیگار بکشم یک دفعه برای همیشه بزارید کنار و سعی کنید بفهمید و به خودتون بقبولونید که مسخره ترین کاره ممکنه اصلا بش فکر نکنید روز اول و دوم سخته ولی خداوکیلی به احساسی که بعد از ترک داره می ارزه حس غرور و قدرت و اعتماد به نفس به آدم دست میده این کار شاید پیش بعضی از افراد یا دوستاتون کلاس باشه ولی تو خارج و کشورهای پیشرفته سیگاری را جزو فقر فرهنگی و امبل و عقب افتاده میدونن . تویی که داری سیگار میکشی انقدر ضعیف نیستی که نتونی از عهده یه سیگار بر نیایی تو میتونی و قدرتشو داری و اشرف مخلوقاتی بخدا میتونی

  15. امیرحسین گفت:

    سلام‌ آرزوم اینه هیچکس سیگاری نکشه ترکش وحشتناک سخته کافیه یکم فشار عصبی زیاد بشه تا دوباره بری سراغ سیگار ، بیست ساله هستم و چهار ساله که روزی دو پاک و نیم سیگار کشیدم هشت روزه که سیگار رو گذاشتم کنار واقعا خدا رو شکر میکنم ، یک سالی بود که ضربان قلبم خیلی بهم ریخته بود و احساس خفگی داشتم ، حتی وقتی که یه دفعه بلند میشدم و ده متر راه میرفتم قلبم تا دو دقیقه خیلی شدید میتپید ، بعد از این هشت روز الان این مشکلم خیلی کم شده ، امیدوارم همه ضررهاش از بدنم بره ، ترک کنید لطفا

  16. kosari گفت:

    سلام دوستان گرامی
    من از سال 82 سیگار و قلیان میکشیدم
    ولی حدود 6 ساله فقط سیگار می شم
    و مصرفم به روزی 1.5 بسته کنت قرمز هم میرسید
    هیچ وقت دوست نداشتم ترک کنم
    چون باهاش حال میکردم مخصوصا بعد از چاییی و ناهار و یا بچه ها دور هم
    شنیدم کسایی میگقتن میخواییم ترک کنیم
    ولی من دوست داشتم سیگار کشیدن رو و لذت میبردم
    بنابراین هیچ وقت تصمیم نگرفته بودم ترک کنم
    تا اینکه سرما خوردگی بدی گرفتم
    شبا موقع خواب خزخز میکردم
    چند شب تا صبح سرفه میکردم
    اصلا نفسم بالا نمی اومد
    تا مرز هستی پیش میرفتم
    با اینکه سرفه میکردم محور میکشیدم
    انواع سایت ضد سرفه و … خوردم اما اصلا کارساز نبود
    مجدد پیش پزشک رفتم
    اما ایشون گفت که ریه من داغوووونه
    گفت به همین منوال ادامه بدی نهایت 2 سال دیگه زنده ای
    و در نهایت تمام نای های ریه از بین میرن و ریه حالت اسفنجی خودشو از دست میده
    دیگه اگه کپسول اکسیژن هم اگه بهت وصل باشه بدن نمیتونه اکسیژن جذب کنه
    و گفت مرگ دردناک و سختی در انتظارته
    وقتی اومدم خونه و به بچه 3 ساله خودم نگاه کردم و به آینده بی پدرش فکر کردم
    تصمیم خودم گرفتم و به یکباره سیگار و تمام دخانیات را یکجا ترک کردم
    الان 52 روزه نه بهش فکر کردم نه سراغش رفتم
    دوستان عزیزم
    تصمیم به ترک بگیرید
    و سراغ هیچ دودی نرید
    سیگار و پیپ و قلیون همش باعث از بین رفتن ریه و هزاران بیماری میشه
    پس با ترک سیگار به قلیون رو نیارید
    ترک دائمی دود و دخانیات
    و شروع ورزش و ورزش و ورزش
    ببخشید زیاد حرف زدم
    روز خوش

    • سعید گفت:

      منم 25 سالمه
      انقد سیگار کشیدم که از غلظت خون نقرس گرفتم اول جوونی
      منم ترکش دارم میکنم
      فقط با ورزش و باشگاه هم میشه ترک کرد

  17. ساسان گفت:

    سلام بهترین روش ترک یا درمان وابستگی به سیگار درمان با آدامسه چون بعد یه هفته راحت با بدن سازگار میشه و بعد به مرور میشه تیپر کرد و قطعش کرد اینجوری استیل کولین مغز هم که قبلا نیکوتین سیگار جایگزینش شده بود بازسازی میشه و تمرکز به حد نرمال میرسه و وسوسه هم وجود نداره این روش روی من جواب داد برای اطلاعات بیشتر به سایت کنگره ۶۰ لژیون ویلیام وایت مراجعه کنید.

  18. فرزاد گفت:

    سلام من فرزاد هستم 27 سالمه.12 سال به طور روزانه 10 نخ سیگار می کشیدم.البته تا یک هفنه پیش….به طور ناگهانی تصمیم گرفتم که دیگه نکشم….خیلی خوشحالم از انتخاب درستم….اصلا سخت نیست…..بهش فکر نکنید….به انگیزه سلامتی بعد از ترک فکر کنید……اعصابتون هم خراب شد به جاش یه چند خطی برای خودتون و انگیزه ترک سیگار بنویسید

  19. sheyda گفت:

    سلام من چهار ساله سیگار میکشم هر دو روز یبار یک پاکت میکشیدم تا اینکه از یک ماه پیش تصمیم گرفتم ماه رمضان امسال ترک کنم تا اینکه الان سه روز هست نکشیدم یعنی یکی دوبار خطا کردم فقط چند پک زدم اما میخام ترک کنم چطوری این هوس رو کنار بزارم یعنی تو سه روز ترکم کلا یک نخ نکشیدم فقط چند پک زدم اما میخام اینم نباشه دوستان راهنماییم کنید ممنون میشم..

  20. sheyda گفت:

    میخام بدونم اینایی که ترک کردن هوس سیگار چند روز هست من از نظر فیزیکی مشکل ندارم فقط از نظر روانی واینکه فکرمو این عادت سیگار مشغول کرده میخام بدونم این عادت وهوس تا چند روز ادامه داره چون واقعا میخام ترک کنم واین الگوی غلط رو به بچه هام منتقل نکنم…با سپاس فرواوان

  21. مهدی گفت:

    من از 18 سالگی بدو ورود به دانشگاه با دو نفر هم سیگاری هم اتاق شدم که باعث شد منم سیگاری بشم و اینکارو تا 25 روز پیش تا مرز سن 37 سالگی روزی 16 نخ ادامه بدم اونم دور از چشم فرزند 9 سالم(ناگفته نماند سیگار در منزل و جلوی فرزندم اصلا نمیکشیدم)
    تا اینکه 25 روز پیش فهمیدم فرزند 9 ساله من از کشیدن سیگار من خبردار است و رنج میبرد به همین خاطر به یک تصمیم نه بدلیل مریضی و …. فقط بخاطر جلوگیری از درد و رنج فرزندم دیگه نکشیدم و نخواهم کشید
    بشما دوستان هم توصیه میکنم جهت جلوگیری از آزرده شدن روح و جسم لطیف فرزندانتان و ثانیا سلامتی خودتان تا طول عمر بشتری داشته باشید و فرزندتان را تنها نگذارید تا او بتواند به شما تکیه کند برای همیشه اونم به صورت قاطع و در یک لحظه سیگار را ترک کنید و از همون روز اول که سیگار نمیکشید فکر کنید هر روز یکساله که شما سیگار نکشیدید این از نظر ذهنی شما رو بیشتر کمک میکنه که دیگه سمت این چیز پوچ و ناچیز نرید.
    برای همه دوستانی که تصمیم به ترک سیگار گرفته اند و همچنین کسانی که ترک کرده اند آرزوی سلامتی و کامیابی رو دارم و برای فرزندانشان دلی پر از خنده و مهربانی
    موفق باشید

  22. مرتضی گفت:

    با سلام خدمت همه عزیزانی که این دیدگاه را میخونند بهترین روش برای ترک سیگار این است که شما علم کامل نسبت به سیگار داشته باشید و بدانید که چه امراضی داخل این نیم وجبی خوابیده است به امید روزی که راحت بچه هایتان را بغل و بوسشون کنید با تشکر

  23. میثم گفت:

    سلام.به نظر من ترک سیگار به اراده قوی نیاز داره و اراده قوی زمانی حاصل میشه که با تمام وجود از مصرفش در رنج باشی.و کسانی که موفق به کسب اراده لازم به ترک سیگار میشن قطعا ازش خسته شدن در حالیکه بهش نیاز دارن.دوستان عزیزم سخته ولی شدنیه.نهایت سختیش هم شاید بیست روز باشه.قطعا لذتهای بیشتری تو نکشیدن سیگار هست که فقط با ترک اون میتونید تجربه کنید.موفق باشید.

  24. reza گفت:

    سلام برهمگی.من 16سال دارم سیگارمیکشم،الان 32سالمه،باورکنیدحداقل روزی 2پاکت میکشم،بنظرم تنهادلیلی ک باعث شده تاالان سیگاربکشم،احمق بودنمه،البته بلانسبت شما.باورکنیدهمین تازه ک نظراتتون روخوندم سیگارم روله کردم وبجان بچهام میخام نکشم.بیائیدنزاریم اون روزپیش بیادکه خدای ناکرده دکتربهمون بگه…دیگه دیرشده.بابامن ک دیگه واقعاخسته شدم،بنظرتون اگه یک نفرشماروتویک انبارحبس کنه وسط یک جنگل وتایک ماه سیگارنکشیدچی میشه؟بخداهیچ اتفاقی نمیفته.اون فکره لعنتی ماروبسمت سیگارمیبره،سیگارمثل تریاک یا…..مرفین نداره ک بعدازترک بدن دردو…..داشته باشه.فقط یک وابستگیه پوچع.بیائن وبخودمون بیایم.بخداقسم ی چیزمیگم ورفع زحمت میکنم.همه ی ماها میدونیم چطورمیشه سیگارروترک کرد.ولی خودمونوتاب میدیم.واقعابنظرتون اگه خدای ناکرده همین الان دچارایست قلبی یاتنگیه نفس بشیم و…….بهددکترمون بگه ک باکشیدن یک نخ سیگارامکان مرگ وجودداره بازهم بنظرتون نمیدونیم بایدچطورترک کنیم؟بخداهمه میدونیم ک فقط یک راه وجودداره.اونم اینه ک فقط نکشیم.من بعداز16سال کشیدن همین امشب میخام بخاطرخودم وخانواده ام بزارم کنار.چرابایدهمیشه زورپشتمون باشه یاکارمون ب تخت بیمارستان بکشه تابگیم باشه ترک میکنیم.هههه.شایدادن موقع دیرباشه واسه ترک کردن.چون سیگارمعمولاموقعی ب تخت بیمارستان میکشونت ک دیگه خیلی دیره..امروزبکوشیم تافردانگوئیم ای کاش.

  25. حسین گفت:

    سلام من 38 سالمه از 17 سالگی هم میانگین روزانه 8 نخ میکشم تا حالا 4 بار هم به مدت 6 ماه ترک کردم ولی الان سه روز کامل سیگار نکشیدم و حتی یک پاکت باز هم تو این 3 روز کنارم هست چند بار هم وسوسه شدم ولی اگه خدا کمکم کنه میخوام دیگه کلا نکشم

  26. سعید گفت:

    سلام سه ماه سیگار نکشیدم ولی انگار یک ساعت پیش تا الان نکشیدم این حالت روحیی که بدنم هنوز یه چیزی کم داره داره خستم میکنه ولی خیلی راضیم الان. راستی اگر میخواین ترک کنین تورو خدا از جایگزین مثل قلیون و پیپ و…. استفاده نکنین چون باعث برگشت شما به سمت سیگار میشه(ترک خیلی سخته ولی سختتر از اون با عذاب و درد و هزینه بالا مردنه) دوستتون دارم

  27. غریبه گفت:

    خود خدا کمکم کنه از امروز تصمیم به ترک گرفتم بعد از 7 سال
    هر روز سرفه دارم از صبح تا شب قلب درد احساس ضعف …

    واقعا سخته یا علی خوت کمک کن

  28. ياسر گفت:

    من 14سال سیگار کشیدم.یکی دو سال آخر روزی دو پاکت هم میکشیدم الان حدود 8ماهه ترک کردم. هیچ کاری راحت تر از ترک سیگار نیست فقط باید اراده کنی که نکشی. بدون سیگار زندگی زیباتره

  29. ياسر گفت:

    روش های ترک سیگار
    1_به این فکر کنید که بیماری قلبی گرفتین و دکتر میگه هرگز نباید حتی یه کام دود بگیری
    2_به اینکه چه عوارضی داره فکر کنید
    3_از گوش دادن به اهنگ های غمگین خودداری کنید
    4_به این توجه کنید که با کشیدن سیگار نه دردی از غصه هاتون کم میشه نه باعث جذاب شدن شما میشه و فقط منظره ای زشت از شما میسازه
    5_فاز بهروز وثوق و بازیگرای خوشتیپ سینما که سیگار میکشن رو برندارین اینا الگوهای خوبی نیستن مخصوصا واسه جوانان
    6_ اگه قراره با جایگزین کردن قلیون سیگار رو ترک کنید ، همون سیگارو بکشین بهتره ،یادتون باشه الویت بد بودن سیگار ضررشه نه جلوه اش.
    7_مشروب میخورین فاز سیگار برندارین
    8_ترک سیگار نکنید ترک نیکوتین کنید و بدونید فقط یه کام دود شما رو دوباره سیگاری میکنه حتی بعد 10سال
    9_چایی زیاد نخورید ، اب خنک خیلی خوبه ، تو جیبتون تخمه و اجیل و ابنبات زیاد بزارید و همیشه دم دستتون باشه برای روزای اول جواب میده ورزش هم کم کم بکنین هوازی و نرمش
    10_و یادتون باشه مهمتر از همه اینا اراده قویه
    شاد باشین

  30. شیما گفت:

    سلام
    دقیقا 18 ساعت نه 18 ساعت و 30 دقیقه ست که سیگار رو تزک کردم.
    خیلی سخت و درناکه ولی دارم تحمل میکنم
    روزی یک پاکت میکشیدم
    الان حس میکنم ته گلوم و زبونم یه طعم خاصی پیدا کرده و انگار بهم میفهمونه هوس سیگار کردم اما با اینکه الان دارم گریه میکنم به خودم میگم تحمل کن چون بدن من نیازی به نیکوتین نداره و این فکر بیمار منه که به دنبال حس استقلال طلبی و حس محدود نبودن از طریق سرپوش مضر سیگار میگرده
    ولی من ماهیت این بیماری رو تحلیل خواهم کرد
    آرزو میکنم همه از شر این بیماری رها بشن………

  31. سعید گفت:

    منم مدت 7سال سیگار میکشم
    ی بارم ترک 4ماهه داشتم ک متاسفانه بر اثر غفلت دوباره آلودش شدم
    ولی اینبار دیگه تصمیم جدی گرفتم
    6روزه نکشیدم و با تمام فشار و مشکلاتی که دارم اصلا نمیخام سمتش برم
    همه ی دوستان از مضرات و مشکلات سیگار گفتن
    همه هم اینارو میدونیم
    فقط میمونه ی کم اعتماد به خودمون و توکل به خدا
    توصیه من اینه ک تا چند روزی اگه میتونید پول سیگاری رو که ترک کردید رو صدقه بندازید
    واقعا اگه پول این همه سیگاری رو ک تاحالا کشیدیم رو به عنوان کمک به فقیری میدادیم میتونستیم کلی گره از کار مردم باز کنیم
    واقعا کشیدن سیگار از هر نظر باعث شرمندگیه
    امیدوارم همه روزی ترک کنند و از کسانی که تا حالا مصرف نکردن هییییییچ وقت سمتش نرن

  32. قھرمان گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و دو ساله که سیگار میکشم شدہ روزی یه نخ تا روزی یه بسته
    تپش قلبه شدید
    سردرد شدید
    سِر شدن دست چپ عوارضی بودہ که داشته
    ۵،۶ بار واسه قلبم کارم به بیمارستان کشیدہ
    صدبار بغض مادرم تو راھروھای بیمارستان شیکسته، با اینکه نمیدونه سیگاریم
    داداشا و آبجیای گلم از خیلیاتون کمترہ تجربم تو این موضوع
    فقط اینو فھمیدم از این بلای خانمان سوز که فقط زندگی ھارو خراب میکنه
    پسری بودم که عشق ورزش بودم زندگیم خلاصه میشد تو ورزش تغذیه سالم خواب کافی
    اما الان دو ساله این سه تا چیز رو با این لعنتی طاق زدم
    سیگار رفیقت نیست، اما اینجوری خودشو نشون میدہ
    به خداوندیه خدا تھش ھیچی ندارہ، ھمه چیزو نباس تجربه کرد
    یکم به حرف گوش بدید
    مثه امثال من نباشید، من امروز تصمیم به ترک گرفتم، از امروز یه آدم دیگه میشم
    میدونم که ارادشو دارم
    و اینکه ھنوز کلی آرزو دارم، باید بشم ھمون پسر سالم و سرحال دو سال پیش
    و مطمئنم که میشم
    یا علی

  33. سورنا گفت:

    بعد از 4سال روزانه 1پاکت سیگار کشیدن الان 3روزه که تو ترکم ایشالا بتونم که دیگه نکشم ولی الان راحتر از 2روزه اول شده

  34. سمانه گفت:

    چقدر میومدم کامنتای این پیج رو میخوندم و حسرت میکشیدم که ینی میشه منم ی روزی بیام بگم تموم شد؟امروز همون روزه و من پنج روزه سیگار لعنتی رو گذاشتم کنار.چقدر نفس کشیدن خوبه.خداجونم مرسی.باورکنید اعتماد بنفستون ده برابرمیشه.همینکه از درخونه بیرون میزنید انگاردلتون میخاد سرتون رو بگیرید بالا و دیگه حسرت زندگی سالم پوست خوب بوی خوب و روان سالم اطرافیان و عابرایی که ازکنارتون رد میشن رو نخورید.از خدایی که نزدیک تولدم بزرگترین هدیه رو بهم داد میخام تموم اونایی که اسیرسیگارن و دلشون میخاد پاک بشن رو زودتر و راحت تر از شر این سیگارلعنتی رهاکنه.آمین

  35. صادق گفت:

    سلام ب همه دوستان
    آقا قهرمان اینشاله که موفق باشی … باور کن نتونستم پیامتو کامل بخونمو اشک و بغض اجازه نداد … اینشاله اینبار از پسش بر میای…
    اما در مورد خودم از سال 83 مصرف سیگار رو شروع کردم و بشدت زیاد میکشیدم روزی حدود 20 تا 30 نخ…
    از سال 85 هم دچار مصرف ترامادول شدم و اعتیاد پیدا کردم در دوران اعتیاد سیگارم خیلی زیاد شد و سرانجام سال 92 از پس اعتیاد بر اومدم ولی سیگار همچنان باقی بود چندین بار سعی کردم نشد که نشد … اما با کمک خدا الان 20 روز هست که تونستم ترک کنم…

    امیدوارم موفق باشید

  36. reza گفت:

    سلام 17 سال سیگار میکشدم چند بارم ترک کردم بیشترینش 40 روز بود علت برگشت هم همیشه این بوده که فقط یه نخ الان خیلی حال میده بعد از اون دیگه نمیکشم این بزرگترین اشتباهه کلا باید لذتشو برای همیشه فراموش کرد الان 20 روزه نکشیدم روشم این بود که با هر روشی چند تا از دوستای سیگاریم رو راضی کردم با هم ترک کنیم تا الان موفق بودیم و به هم روحیه دادیم قرار یک ماهه گذاشتیم انشاله بعدشم نمیکشیم تجربم اینه که درسته سخته ولی باید کلا از ذهن پاکش کرد بیایین با خودمون عهد کنیم و هیچ وقت حرمت خودمون و نشکنیم کافیه دو هفته تحمل کنین هوسش تا حد زیادی از بین میره امیدوارم این تجربه شخصی بتونه به کسی کمک کنه انشا ا..

  37. نیما گفت:

    سلام من نیما هستم 32 سالمه از 20 سالگی سیگار کشیدنو شروع کردم ، جالبه که همیشه باشگاهمم سر جاش بود ، خیلی خواستم ترک کنم اما هر سری، سر یه اتفاقی که بعدش سیگار میچسبید شروع میکردم ، بلندترین تایم ترکم هم یک ماه بود ، اما یه بار با خدای خودم درد دل کردم گفتم میخوام شرشو ازم کم کنی ، باور کنین از وقتی تصمیم گرفتم نکشم یک بارم حسش نیومد تو سرم ، با هر سری فرق داشت ، الان یکساله ترک کردم جوری که الگوی خیلیها شدم اونا هم ترک کردن ،
    روش منم یه تستی کنین شاید شما هم به امید خدا موفق شین

  38. سپیده گفت:

    سلام دوستان من 26 سالمه و تقریبا 15 سال سیگار کشیدم ولی به لطف خدا و آزاده قوی خودم تونستم ترکش کنم. و فقط باید به یکبار بزارید کنار من به خاطر دخترم در روز تولدش یعنی 20/ 95/6 تونستم به یکبار بزارم کنار فقط باید آزاده کنی و در یک آن ترک کنی 2 هفته اول سخت بود خیلی حتی از بی سیگاری گریه میکردم ولی به خودم گفتم اگه بری سمتش باید بمیری چون دخترم داشت تو دود سیگار خفه میشد فقط به خاطر دخترم ترک کردم الان هم حالم خیلی خوبه. بخدا همه میتونن ترک کنن فقط باید در یک آن ارادت کنی بزاری کنار مثل من به خودم افتخار میکنم و همسرم هم خیلی بیشتر از قبل به من افتخار میکنه خدایا شکرت شما هم میتونید یا علی تا دیر نشده بزارش کنار

  39. مهران گفت:

    با سلام
    حدود ۲۵ سال سیگار کشیدن با هر بهانه و بی بهانه.ده ساله که بیرون از ایرانم و مصرف بیشتر هر موقع که ملی دود مینشینم که مصرف تا دو بسته هم میرسید.تو مشروب خوری و دیسکو رفتن شاید هم بیشتر.هیچ وقت به سنگینی فشار قلب و چند بار دکتر رفتن توجه نکردم حتی زمانی که پنج روز تو بیمارستان به خاطر درد معده بستری شدم. همش میگفتم با این همه فشار عصبی و تنهایی درد غربت و هزار کوفت و زهر مار دیگه چه کنم.سیگار شده بود رفیق و پشت پناهم. غافل از این که داره دودمانم رو بر باد میده.
    چند وقت پیش درد بدی تو گردنم داشتم باز دکتر و باز آزمایش. ولی این بار بعد از عکس برداری گفتن که یه غده تو گردنم دارم و باید منتظر آزمایش های بیشتر باشم که چه بدبختی دارم.حالا حدودا ده روزه نمیکشم ولی کاش زودتر ترک کرده بودم.تو بد استرسی هستم که چی میشه و به چی گرفتار شدم.
    این سیستم لعنتی هم جواب درست حسابی نمیدن و باید انتظار بکشم تا نوبتم بیاد.
    با این که نمیکشم ولی هر روز خودم رو نفرین میکنم که با چهل سال سن به‌طور خودم رو گرفتار کردم.
    خواهش میکنم نکشید یه روز چوب این سیگار رو میخورید.
    خود من هیچ وقت باور نمیکردم که یه روز گرفتار همچنین مریضی بشم.

  40. مجید گفت:

    سلام دوستان یک راه باور نکردنی ترک صد در صد شرکت در جلسات نیکوتینی های گمنامه جستجو کنید که ایا در شهر شما هم برگزار میشه جلسات یا نه من هم یک معتاد به نیکوتینم شکر خدا و با کمک دوستانم در جلسات سیگار رو ترک کردم هر چند کسایی بودند که بعد دو سال لغزش کردند و برگشتند سمت سیگار . دوستان من تا روزیی یک بسته سیگار میکشیدم اما تونستم ترک کنم . اگه به اراده خودم بود نمیشد این جلسات بود که به ادم نیرو و امید ترک میداد . برای همه و خودم دعا میکنم

    • محسن گفت:

      سلام به همه دوستان.
      آیا میدانستید سیگاری شدن سخت تر از ترک کردن است.اولین سیگار شما را به سرفه انداخت اما آیا الان آخرین سیگار هم اینکارو می کنه.ترک سیگار که به اشتباه غلط می گن ترکش سخته ،بسیار بسیار اسونه .فقط باید خودتونو شستشوی مغزی بدید.نه ابنکه ارادی ترک کنید چون اکثر افراد سیگاری افراد باهوشی هستند ودنبال فرصت دوباره کشیدن هستند.کتاب ساده ترین راه ترک سیگار را بصورت اینترنتی سفارش داده و برای همیشه با هر اندازه ومدت مصرف بدون عوارض وبا خیال آسوده ترک کنید.نیازی به هیچ جایگزینی نیست.واقعا ساده هست حتی احساس هم نخواهید کرد که نیاز به سیگار دارید.

  41. يسب گفت:

    امروز روز ششم هست که نرک کردم .قبلا سعی می کردم کم کم سیگارو ترک کنم …از یه بسته در روز به 1 بسته در هفته میرسید ولی بدون اینکه متوجه بشم باز روز از نو روزی از نو….این بار یه دفعه گذاشتم کنار و اصلا باورم نمیشه که بدون مشکل ترک کردم و قطعا هرگز هم به سمتش نمیرم ….

  42. سعيد گفت:

    سلام و خسته نباشید به همه دوستان.نمی دونم باید از کجا شروع کنم و از چه زمانی بگم دوستان.من تا حالا سیگار رو ٢ بار ترک کردم.ابتدا بزارید بگم که من از دوران دبیرستان سیگار می کشیدم اوایل از ٢،٣ نخ که به تدریج بیشتر شد.الان که ٢٨ سالم هست.من تا حالا ٢ بار سیگار رو ترک کردم.یک بار ٣ سال از ترکم گذشته بود که برای انجام کاری به کیش رفتم که ٢ سال اونجا موندم و باز سیگاری شدم .دقیق خاطرم نیست چه جوری ولی شدم.الان در دومین دوره ترکم هستم که ١ سال میشه که از روش گذشته.در ضمن عرض کنم که تا حالا ترکهای کوتاه مدت هم داشتم که زیاد بوده.ولی ترک طولانی مدت ٢ بار بوده.مثلا تا ٣ ماه بوده و باز شروع شده.الان ١ سال هست که ترک کردم ولی دقیقا الان ١ ماهه دارم عذاب میکشم به شدت بعد گذشت ١ سال از ترکم به شدت دوست دارم سیگار بکشم باز.ولی جلوی خودم رو گرفتم.طوری هست که الان چند روزه فقط سیگار در ذهنم هست.نمی دونم باید چی کار کنم .هر چی مقاومت میکنم بیشتر وارد مغزم میشه..در سرم احساس کمبود نکوتین رو می کنم.تازه بعد گذشت ١ سال دارم اذیت می شم.روزهای اول ترک منو اذیت نمیکنه ولی بعدش خیلی.هنوز باز شروع نکردم.من یه کمک و راهنمایی می خوام که چی کار کنم این حس عطش به نیکوتین و سیگارم از بین بره.پدرم نزدیک ٨ سال ترک کرده و اصلا این طوری نشده.

    • فرزین گفت:

      درود بر همتت.. به نظر من واقعا حیف هست بدنت و روحت رو که بعد یکسال پاکسازی کردی دوباره آلوده کنی.. تحمل کن طرف این هیولا نرو..
      ضمنا این حس شما کمبود نیکوتین نیست.. فقط یک حس و هوس روانی هست.. بدن ما نیازی به نیکوتین نداره.. مخصوصا بدن شما بعد از یکسال پاکی..قدم بزن.. آب جرعه جرعه بخور.. کلا بهش فکر نکن

    • عطار گفت:

      سلام دوستان میخوام براتون یه داستان واقعی بگم . داستان خودم سال ۷۴ بود برادر و پسر عموم دونفری یه روز پاییز رفته بودن تنهایی بیرون . وقتی اومدن فهمیدم که سیگار کشیدن داداشم یکی دو سالی از من کوچکتر بود خیلی ناراحت شدم حتی تهدیدش کردم که بابای خدا بیامرزم میگم خدا رفتگانتون رو بیامرزه . کاش پدرم امروز بود و می دید پسری که داشت خودش رو هلاک میکرد فقط بعد از غم از دست دادنش از این لجبازی مرگ اورش دست کشیده اون دیگه سیگار و مشروب و … هیچی . برگردیم سر داستان اره پاییز بود سوم دبیرستان بودم و سرشار از غرور و ارزوی بزرگ شدن ولی همش فقط تو خیالاتم بود در واقعیت راهم به بیراهه بود . خلاصه من هم سیگاری شدم یه ماه بعد از اونها. حالا سه نفری مخفیانه تویه کوچه پس کوچه ها شب و نیمه شب و …چه احساسات گمراه کننده ایی داشتیم . کم کم سر کله بد بختی تو زندگیم پیدا شد دیپلم گرفتم و بعدشم کنکور و کنکور… شاید باورش سخت باشه پنج سال کنکور دادم تمام این سالا ادای درس خوندن رو در میاوردم تریپ روشنفکر ناراضی رو ورداشته بودم که به دلیل اعتراض به نابسامانی های زندگی داره به خودش اسیب میزنه و گرانبهاترین سرمایه عمرش یعنی جوونیش رو میسوزونه خیلی واسه اون روزا پشیمونم پدر خدا بیامرزم خیلی دموکرات بود هیچ وقت تهدیدم نکرد ولی خیلی از این بابت زجر میکشید روح همگی پدران شاد . اره یادمه سال چهارم دبیرستان نظام قدیم بودم زنگ تفریحا میرفتیم اخر حیاط واسه سیگار کشیدن چه لذت احمقانه ایی گیجی و فراموشی همش حماقت بود انسان با سیگار بزرگ نمیشه انسانهای احمق هیچ وقت باطن و واقعیت افراد رو نمیبینن فقط ظاهر رو میبینن اره سارتر هدایت و خیلی از بزرگان و … سیگار کشیدن ما هیچ وقت خوبی هاشون رو ندیدیم ولی چه زود فریب ظاهر یه رفتار غلط رو خوردیم . خلاصه یادمه میرفتیم شهرستان خودمون سیگار میاوردیم البته دو سه بسته مصرف شخصی . بسته هایی قشنگ و زیبا اما مرگ اور. بعد از پنج سال داشگاه دولتی رادیولوژی داشگاه دولتی قبول شدم شهرستان . اما بعلت اعتیادم به سیگار و اعصاب خراب ناشی از اعتیادم نتونستم ادامه بدم برگشتم شهر خودمون و انصراف دادم داستان تلخ زندگیم باز هم تلختر میشد نمیدونستم چه جور باید رها شم . سال بعدش دوباره این بار داشگاه ازاد شهر خودمون یه رشته پایین تر قبول شدم و ادامه دادم چه ادامه دادنی تو یه دانشگاه اعتیادم به سیگار بد تر هم شد بله مشروب ….حالا میفهین سیگار در وازه یه جهنمه . سال دوم با یه بیوه زن که یه پسر هفت ساله داشت و ۴ سال از خودم بزرگتر بود ازدواج کردم بدون اطلاع خانوادم . وقتی فهمیدن داشتن سکته میکردن بعد از دو سه ماه به ناچار رضایت دادن واقعا به ناچار من یه ادم عصبی دیوونه بودم خدایا عقلم کجا رفته بود با سیگار دود شده بود! ده سال اون سالها بدترین روزهای عمرم بود از خودم و از خانوادم واسه این تصمیم اشتباه خجالت میکشیدم با یه ادمی که اصلا مناسب من نبود ازدواج کردم اون سالها همش گریه و رنج بود بد بختی…حالا دیگه موهای سر و صورت و حتی بدنم سفید شده طلاقش دادم با تلخی زیاد . بای ه زندگی داغون یه عمر تلف شده و کلی بدهی که بابت طلاقش باید پرداخت کنم . دوست سیگاری من ازت خواهش میکنم با خودت با خونوادت با … لج نکن امروز ترک کن . پدرم یه روز تابستونی تومور مغزی خوش خیمی که نفهمیدیم کی گرفت بعد از یه عمل ناموفق . فوت شد بعد از اون ترک کردم همه فکرهای نادرستم رو همه عقده هام رو همه میل به مردنم رو . پدرم مرد من زنده موندم ترک کردم الان دو سال میگذره …یه ازدواج خوب کردم خدا بخواد تا یکی دو ماهه دیگه پسر عزیزم بدنیا میاد . نذاشتم دیگه بیشتر از این دیر بشه الان ۳۹ سالمه . شزوع تازه یی کردم روحیه عالیه حافظه م غیر قابل مقایسه با قبله یه همسر مهربون دارم. نماز بخونید ورزش کنید توکل کنید درست میشه من مطمنم. خدا یارتون

  43. رضا گفت:

    سلام دوستان 28 سالم میشه از 14 15 سالگی سیگار میکشیدم الان فکر می کنم 10 روزی میشه سیگار ترک کردم اول کم کردم تا روزی یدونه رسوندم بعد یک هفته کلا ترک کردم دوستام جلوم میکشن ولی مهم نی واسم خیلی احساس خوبی دارم .

  44. حسن گفت:

    سلام
    بالاخره دارم ترک میکنم
    تنها راه موفقیتم ترک دسته جمعی دوستای سیگاریمه
    پیشنهاد میکنم اگر میخواهید واقعا ترک کنید دور ادمای سیگاریو خط بکشید معاشرت در حد صفر
    تا میتونید تو فضای ازاد نفس عمیق بکشید وحشتناک تاثیر گذاره

  45. محمد گفت:

    سلام من به مدت8سال بود که سیگار میکشیدم الان 12روزه که نمیکشم امیدوارم پاک بمونم برام دعا کنین

  46. ککورش گفت:

    بنده یک ماه و یک روز است سیگار نکشیده‌ام، بعد از ۷ سال کشیدن مداوم و گاهی روزی ۳۰ نخ. زندگی بهتری دارم. خیلی بهتر. دیگر من سیگاری نیستم.

  47. ebi گفت:

    پنج ساله سگار میکشم دزدکی تا اینک نمیدونم ک راپرتمو دادن تصمیم گرفتم بزارمش کنار
    الان دو روزه ک پاکم

  48. فرزین گفت:

    سلام.. از روش چالش سی روزه برای ترک استفاده کنید.. تاریخی رو مشخص کنید و تصمیم بگیرید برای یکماه سیگار نکشید و با خودتون بگید بعد از یکماه تصمیم می گیرید باز بکشید یا نکشید.. بعد از یکماه اگر مایل بودین چالش رو یکماه دیگه هم ادامه بدین..
    خوبی این روش اینه که ترس و اثر روانی ترک کاملو تا همیشه از ذهنتون دور می کنه.. مطمین باشید یکماه اول را بگذرونید خودتون تمایلی ندارید دوباره سیگار بکشید…
    ما به راحتی حریف این ۷ سانتی می شیم.. زیاد بهش توجه و فکر نکنیم… سختی ترک سیگار هفته اول ترک هست.. بعدش تمایل کمتر می شه و از اثرات مثبتش لذت می برید..

  49. امیر حسین گفت:

    سلام من امیرحسینم
    از بچگی تو یه خانواده بودم که همه سیگاری بودن
    مادر پدرم از هم جدا شده بودن بعداز اینکه از پش پدرم امدم
    پیش مادرم فقط 12 سال داشتم پسر خالہ ام ۱۶سالش بود
    خلاصه منو قلیونی کرد
    پوستم خراب شد
    دندونام زرد
    چشام قرمز
    من بکسور ام یکی از بهترین ها بودم
    ولی حالا بخاطر تنگی نفس دارم کم میارم
    دو روزه با خودم قسم خوردم نکشم و نمیکشم
    الان 16 سالمه سنی ندارم و دوس دارم از زندگیم لذت ببرم هرچند با فقر
    واسم دعا کنید
    دم همتون گرم
    خاکتونیم

    اینم ایدی تلگرامم
    @booy_BOXING

  50. وحید گفت:

    من 35 روزه ترک کردم .بعد از بیست سال سیگار کشیدن.

  51. محمدرضای گفت:

    منم ترک کردم خلاص

  52. مهرزاد گفت:

    هجده سال کشیدم الان ۶ساله پاکم شدنیه به خودت ایمان داشته باش که میتونی

  53. دیاکو گفت:

    سلام ۱۵ ساله دارم می کشم ۲۹ سالمه یک سال ترک کردم ولی شکر خدا چند سالی باز شروع کردم واقعا تو این یک سالی که ترک کردم اصلا زندگی نداشتم الان میدونم چه حالی داره بدون سیگار زندگی کردن
    دوستانی که ترک کردن خواهشا ازش فاصله بگیرید

  54. حامد گفت:

    من هم هشت سال سیگار میکشیدم و بطور متوسط هر روز یک پاکت رو تموم میکردم. من روش ترکم رو برای شما میننویسم
    اولش نیکوتین سیگار رو پایین آوردم یعنی اوایل که سیگار با نیکوتین 8 دهم میکشیدم یهویی رسوندمش به سیگار سبک با نیکوتین 1 دهم.
    بعد از یکی دو ماه بجای پاکت نخی میگرفتم همین باعث شد روزی فقط 7 یا 8 نخ بکشم.
    بعد از چند ماه نخی کشیدن هم یهویی ترکش کردم

  55. دوست گفت:

    سلام
    هر بار یادم میرفت که به خاطرش راهی بیمارستانا بودم
    تا صبح توی بیمارستان آزمایش و زا به راه شدن خونوادمو و حال بدو …
    انگار یادم میرفت مشکل قلبی پیدا کرده بودم و به خاطر اینکه بتونم سیگار بکشم قرصای مختلف میخوردم که حالم بد نشه
    انگار یادم میرفت مشکل معده و استرس و اضطراب گرفته بودم و خدامیدونه که چقد بابتش دکتر رفتم و میدونستم برا سیگاره
    انگار یادم میرفت مادرم و خونوادم و همسرم بارها فهمیده بودن و فکر میکردن گزاشتم کنارو ولی همیشه ناراحت بودن که نکنه دوباره…
    یادم میرفت که چقد مادرم گریه میکرد
    همسرم گریه میکرد
    یادم میرفت که برای کشیدن سیگار چقدر خونوادمو تنها میزاشتم و همیشه اونا توی رنج بودن
    به بهونه های مختلف و در هرساعتی از شبانه روز میزدم بیرون و بعد کشیدنش چقدر از خودم بدم میومد و..
    نفس تنگی و سرگیجه و تپش قلب ، عدم اعتماد به نفس و … از عوارض کوچیکش بود.
    یه دف تا حد مرگ رفته بودم و تا مدت ها توی بیمارستانا بودم
    شب ها کابوس و بدخوابی و عصبانیت و ..
    رفقا بدونید که تمام اینها برای اونایی که میکشن هست و میدونن. شاید درجش کمو بیش باشه.
    چون هر بدنی یه تاب تحملی داره. سازگاری بعضیا شاید بهتر باشه ولی حتما توی آینده نزدیک اثراتش رو میبینند و میفهمن که چه کلاهی سرشون رفته.
    بعضی وقتا خیلی زود دیر میشه و به جایی میرسی که دیگه ترک کردن سودی نداره…
    دیدم خونواده هایی که زندگیشون نابود شد
    داشتم اطرافیانی که جونشونو دادن توی جوونی به خاطرش
    برا ترک کردنشم اگه خواستی قلیون و … بکشی همون بهتره که سیگار بکشی..
    یکباره بزار کنارو ببین چی نصیبت میشه
    فقط یه چیزی که باعث و بانیشه رفیق سیگاریه… باهاش قطع رابطه کنید.
    خونواده و همسرتو و بچتو و مادرت چشم انتظار توان…
    با مدد از همین ولی نعمتمون امام رضا علیه السلام بزار کنار و بدون که انتهای این راه پوچیه
    والسلام
    التماس دعا

  56. حامد گفت:

    33سالم بود و از 18 سالگی سیگار میکشم و تقریبا یادم نمیاد روزی که توش حداقل یه نخ نکشیده باشم حتی در بد ترین شرایط جسمی و بیماری دست برنداشتم ، ده سال آخر روزی حداقل یه بسته رو مصرف میکردم
    برای سیگار کشیدن هم که تا دلتون بخواد بهانه هست که خودتون میدونید و نیاز به گفتن نداره
    من حتی بعد از تولد دخترم هم از این عادتم دست برنداشتم
    این عادت مسخره که دیکه هیچ لذتی هم نداشت ، هیج لذتی
    این اواخر احساس میکردم دیگه نمیتونم نفس بکشم و ریه هام رو از هوا پر کنم و همش سینم سنگین بود
    دیشب رفتم پشت بوم و قبل از خواب یه نخ سیگار دود کردم و برگشتم تو رختخواب و خوابیدم
    نزدیکای صبح دیدم نفسم بالا نمیاد هر کاری کردم از جام بلند بشم نتوستم چشمام کم کم سیاهی رفت مث مارگزیده ها بخودم میپیچیدم کم کم از پاهام بی حس شدم تا قشنگ جون به لبم اومد
    سکرات موت خیلی سخته خیلی که شرحش بماند و من
    به همین راحتی من مردم
    جسمم رو میدیدم که بی جان روی تخت افتاده و همسر و دختر سه سالم رو میدیدم که آرام خوابیدن و نمیدونن که وقتی بیدار میشن با جنازه من مواجه میشن
    بیچاره همسرم بعد از من چحوری از پس زندگی بر میاد
    بیچاره دختر سه سالم چجوری خلا نبود پدر تو زندگیش پر میشه
    بیچاره خودم که چه راحت عمر و جوونیم رو باختم و هدر دادم
    و الان که دیگه کار از کار گذشته به این فکر میکنم که آیا واقعا بهانه های من برای سیگار کشیدن ارزش مواجهه شدن با این لحظه رو داشت ؟
    و بی فایده افسوس می خورم

  57. ram گفت:

    منم بعد از 15 سال امروز 5 روزه نکشیدم
    و دیه تموم کردم این عادت زشتو
    فقط باید ترک کنی تا معنای زندگی بعد از ترک و اعتماد به نفسی که تو این سالها از دست دادی رو دوباره به دست بیاری
    من ترک کردم چون همیشه به عنوان پدر دختر سه ساله ام رو با عذاب وجدان به خاطر بوی بدی که همیشه یه سیگاری میده بغل میکردم

    اون بوی بد رو با 100 تا حموم و 1000 تا عطر نمیتونی ببری چون توی سیگاری مشامت پر از بوش اما کسی که سیگاری نیست راحت میفهمه
    امروز وقتی دخترم رو بردم تو جای خوابش که براش قصه بگم که بخوابه از خوشحالی اشک توی چشام بود که چقدر راحت توی آغوش خودم داشتمش

    کسی که انگیزه نداره امکان نداره بتونه از سیگار خلاص بشه
    انگیزه میتونه سلامت خودتون که لحظه به لحظه دارید نابودش میکنید باشه
    یا چشمای نگران مادرتون
    یا کسی که دوستش داریدو دوستتون داره
    یا همسرتون
    یا فرزندتون
    یا اصلا خودتون که ثابت کنید انسان هستید و صاحب اراده نه یه حیوان که قلادشو داده دست تقدیر و منتظر که امروز یا فردا قلبش ایست کنه یا توی یه ام آر ای معلوم بشه سرطان ریه گرفته
    که اون موقع دیگه هیچ کس نمیتونه کاری کنه

    تنها روش ترک سیگار روش سقوط آزاده یعنی ترک ناگهانی

    3 روز اول مرد میخواد چون نابودت میکنه و اینم بگم 90 درصد ترک ها با شکست مواجه میشه
    چون کسی این سه روز رو دوم نمیاره معمولا

    اما انتخاب خیلی ساده هستش :
    مرگ تدریجی خودت و اطرافیانت که دوسشون داری
    یا یک بار برای همیشه ترک

    متخصص ها ترک سیگار رو با ترک هروئین برابر میدونن از نظر سختی
    خودت رو برای یه کار حسابی آماده کن
    طول دوره ترک سیگار 21 روز یا 3 هفته هستش که شما توی هفته اول از نظر جسمی و توی 2 هفته آخر از نظر روحی و عادتی پاک میشید
    هر کی قلق خودش رو میدونه اما میتونی مشاور هم بگیری و خیلی کارای دیگه
    دنبال آدامس نیکوتین و برچسبو این مزخرفات هم نباشید چون بعد درگیر اونا میشید یه مدتی باید تلاش کنید اوارو کنار بزارید

    بهتر هفته اول نیکوتینو پاک کنید از بدنتون و هفته های دوم و سوم عادت سیگار کشیدن رو

  58. مجید گفت:

    سلام..من مو کاشتم…بواسطش دکترم گفت بکشی میریزه و…‌‌
    من بعد دوازده سال که روزی یک پاکت میکشیدم الان دو هفته است ترک کردم …
    هیچ وقت فکرشم نمیکردم که بتونم یک روز ترک کنم. هروز استفاده میکردم….
    فقط بهش اصلا فکر نکردم اصلا فکر نکردم سه روز وسوسه شدم اونم چون دست دوستام دیدم و بوش به مشامم خورد ولی جلو خودمو گرفتم ..خیلیییییی خوشحالم نمیکشم خییییلییی …
    انگار تو زندگیم و بدنم یک انقلاب بوجود اومده

  59. رامین گفت:

    سلام من 2ماه ترک کردم خیلی خوشحالم یهو ترک کردم اولش کلافه میشدم ولی کم کم اعتمادبه نفسم زیادشد الان حاضرنیستم هیچ وقت به اون دوران برگردم مردن بهتره تااینکه اون روزا برگرده .به خداترکش خیلی حال میده من 20سال کشیدم ولی الان ترکش کردم.پس شماهم میتونید

  60. روح اله گفت:

    من از سال 90 تا امروز دارم میکشم … واسه ترکش یه انگیزه میخوام یه انگیزه نمیدونم چیه .. یه ذره تا اعصابم بهم میریزه سریع میرم میکشم بعد صبحونه بعد ناهار بعد شام بعد دریا بل شنا بعد بازی قبل بازی قبل چایی بعد چایی نمیدونم اصلا انگار بدون این کوفتی دنیا رو نمیتونم بگذرونم و به خاطرش هم واقعا حالم از خودم بهم میخوره بهترین دانش آموز و دانشجو بودم … چقدر اعتماد به نفس داشتم ولی جوری شده که الان از بوی خودمم حالم بهم میخوره… نمیتونم برم جایی پیش اقوامم نمیتونم برم اههههه حالم ازش بهم میخوره چه دشمن همدمی شده این لامصب

    • مهدي گفت:

      برای ترک سیگار بهترین راهکار اینه که شعور خودتون رو افزایش بدید
      همین کافیه
      شاید خیلی حرف کلیشه ای و سطحی به نظر بیاد پیش خودتون بگید یعنی چی شعورم و افزایش بدم مگه من دور ازجون بیشعورم ؟
      باید بگم نه
      بنده قصد توهین ندارم
      ولی خودم همین کار و کردم
      شعور اجتماعیم و قدرت درک مفاهیم رو بالا بردم حداقل سعی کردم بالا ببرم البته نمیدونم چقدر تونستم اینکار و بکنم
      یه مثال میزنم
      الان مثلا شما یک حیوان رو در نظر بگیر مثل گربه یا هر حیوون دیگه ای
      به نظر شما کاری رو انجام میده که به ضررش باشه یا به بقیه گربه ها ضرر بزنه

      اونوقت ما آدما که شعورمون از حیوانات بیشتر هست چرا کاری میکنیم که هم به خودمون هم به جیبمون هم به بچه هامون هم به همه چی
      کاری که میکنیم رو در کفه ترازو بزاریم ببینیم حال و حسی که سیگار کشیدن به ما میده به ضرراش، به حال بدی که در ادامه عمر به ما میده میارزه
      اگر انسان باشعوری باشیم میبینیم که نه نمیارزه

  61. Ali گفت:

    سلام
    من نمیدونم چند ساعته اما دو روزه نمیکشم. تو یه محیط سیگاری تو کارگاه بودیم یهو دوستم تصمیم گرفت کمش کنه من پاکتی میخریدم دیگه پاکت نگرفتم بعد دیگه نخیم‌نگرفتم بعد که دیگه نکشیدم. اما‌ ترک کردن راحت تره حفظ ترک سخته کمی. اما الان هیچ حسی ندارم‌. من روزی ۱۰،۱۵ نخ میکشیدم به مدت سه سال. ولی مطمئنن باید یهویی بزارین کنار کم کردن و اینا فایده ای نداره

  62. همایون گفت:

    سلام،هرچی سیگار کشیدین،اگه خوب بوده بسه،اگرم بد بوده بسه.ترکش از فکر کردن به ترکش راحت تره،اینو بهتون قول میدم،من بعد از بیست سال سیگار کشیدن دوسال ونیمه ترک کردم،خیلی هم خوشحالم.

  63. مرد تنهای شب گفت:

    ۲۳ سال بود که سیگار‌ می کشیدم تا اینکه از سیگار‌ خسته شدم و یه سرچی زدم توی گوگل برخوردم به این متن بالا و روم خیلی تاثیر گذاشت. تصمیم‌گرفتم ترک کنم و ۱۶ روزه که سیگار‌ نمی‌کشم‌ البته یه روشهایی رو در پیش گرفتم‌ که برای دوستان شرح می دم … اول از همه سعی نکنید روش خصمانه ای برای سیگار اتخاذ کنید دشمنش نباشید اما دوستش هم نباشید چون اگر بخواید باهاش بجنگید یه دفعه ازش شکست می خورید.
    سعی کنید بی تفاوت باشید. نکته بعدی همیشه بسته سیگار و فندک با خودتون داشته باشید و به خودتون بگید سیگار در دسترسه هر موقع بخوام هست نیازی نیست عجله ای برای روشن‌ کردنش داشته باشم همیشه هست!! علتش اینه که نبودن سیگار و فندک می تونه به دلیل وابستگی احساس خلا و آشفتگی‌ براتون ایجاد کنه اما وقتی همراهتونه دسترسی بهش همیشه امکان پذیره و این باعث می شه از نظر روانی بهتر‌ ازش فاصله بگیرید‌.
    بعضی اوقات یه دفعه احساس می کنید الان باید سیگار بکشید توی اون لحظه ها که شاید یک یا دو بار خیلی قوی پیش بیاد به خوردن چیزهایی که این میل رو کم‌ می کنه رو بیارید، یه لیوان شیر بخورید یا یه شربت آبلیموی باحال‌. این حس رو خیلی خوب از بین می بره. من تونستم با این شگردها ۱۶ روز سیگار نکشم‌ الان هم دوستش نیستم ولی دشمنش هم نیستم سعی کنید بهش بی تفاوت باشید . تا اگه دست کسی دیدید براتون بی تفاوت باشه. از این سایت کمال تشکر رو دارم ممنون سایت خوب

  64. جواد گفت:

    سلام
    5ساله سیگار میکشیدم الان دقیقا 20روزه که لب نزدم
    هیچی نداره فقط به خودمون تلقین میکنیم که سیگار آروممون میکنه یا تو سرما میگیم سیگار طلب میکنه اینا همش چرندِ محضه، فقط به خودتون باور داشته باشید که میتونید سیگارو بزارید کنار از همین الان شروع کنید
    موفق باشید یا علی

  65. میلاد گفت:

    سلام, امیدوارم هیچکسی تو دنیا سیگاری نباشه
    من متولد 73م از سال 90 سیگار و قلیون میکشیدم تابستون 95 استارت زدم واسه ترک
    فقط 45 روز دووم آوردم
    آذر 95 دوباره تصمیم به ترک گرفتم یه تردمیل گرفتم روز بعدش سیگار نکشیدم و تصمیم به ورزش خونگی گرفتم بخدا اصلا باورم نمیشد میگفتم چشمم میزنن چون الان مرداد 96 بود یعنی 9 ماه
    متاسفانه 5 مرداد انقد فشار کاریم زیاد شد و یه خبر بدی بهم دادن که خدا کنه دشمنمم از این خبرا نشنوه که اولین کاری که کردم رفتم سراغ کثیف ترین مواد دنیا

  66. ایمان گفت:

    سلام دوستان.35 سالمه. 18 ساله به طور متوسط روزی 10 نخ کشیدم. البته شکر خدا ،تا 14 روز پیش. هنوزم باورم نمیشه که تونستم 14 روزه نکشم. خداروشکر میکنم و به خودم میبالم که بالاخره تونستم. البته هنوزم سخته که دارم باهاش مبارزه میکنم. هر باری که هوس میکنم و سمتش نمیرم، شانس ترکم بیشتر میشه. از خداوند میخوام با مراقبه پاکیه یک ماهگی و……..ویک سالگی و …….خودمو ببینم. فقط اراده کنید، زمان ترک مشخص کنید و با کمک خدا شروع کنید به مراقبه. یا علی مدد

  67. آیدین گفت:

    سلام،بعد از این که ۳شب پیش سیگارم تموم شد و رفتم خونه تصمیم گرفتم دیگه سیگار نکشم و تا الان تونستم رو حرفم باشم، خیلی عصبی شدم و همش دنبال چیزی هستم، آخه دقیقا ۱۰سال مداوم سیگار کشیدم، دعا کنید دیگه نکشم.

  68. روح اله گفت:

    سلام .
    امروز یه ماه میشه که سیگار نمیکشم البته تجربه ترک 8 ماهه داشتم اما اینبار موفق ترم و مطمئنم دیگه برنمیگردم و میخوام سالم باشم. از سال 78 وقتی رفتم دانشگاه سیگار رو شروع کردم و 18 سال بود ک سیگار میکشیدم.
    اولین بار با آدامس ترک کردم و بعد از یک ماه دیگه استفاده از آدامس رو کنار گذاشتم و همیشه دلم میخواست سمت سیگار برم اما خودمو کنترل میکردم تا اینکه قرار شد بعد از 8 ماه یک نخ بکشم و دیگه ادامه ندم اما همون یک نخ کارمو ساخت. اما این بار علاوه بر این که کشیدن سیگار هیچ جاذبه ای برام نداره حتی تغییراتی که طی این یک ماه ایجاد شده خیلی برام جذابه. کمترینش بوی بد لباس بود ک همیشه خودمو گول میزدم که با عطر و ادکلن هیچکس نمیفهمه اما الان خیلی راحت کمترین بوی سیگار از تن یک شخص مثل خودم که خودشم خوشبو میکنه رو تشخیص میدم و تازه فهمیدم همه داشتن منو تحمل میکردن. و بیشترین آسیبی که بهم رسونده بود سرفه های مداوم اول صبحم بود همراه با خلط سنگین و نفس تنگی و به تبع اون سیاه شدن زمین و زمان بود که حس میکردم هر لحظه دارم میمیرم و بعد 10 دقیقه که سر حال می شدم و وقتی تو آینه نگاه میکردم چشام پر خون بود و لبام سیاه که واقعا عذابم میداد.
    اما خدا رو شکر الان هیچ کدوم از این مشکلات رو ندارم و با اینکه یک ماه گذشته خیلی امیدوارم که از شر دشمنم خلاص میشم. به امید ترک همه.

  69. پیمان گفت:

    دوستان من خیلی تحقیق کردم شاید ۳ ساله دارم در مورد علت سیگاری شدنم و علت اینکه چرا ما هممون متنفریم از سیگار ولی بازم‌ میکشیمش ما انسانیم قدرت اراده داریم قدرت تصمیم به این کلمه ها حسابی فکر کنید من تا حالا ۱۰۰۰۰۰۰ بار ترک کردم گهگاهی ۳ بار در روز ترک میکردم. یه ادم بدبخت بودم چیزای دیگم‌ مصرف کردم ولی الان فقط سیگار. از یه نخ شروع شد رسید به روزی ۵۰ نخ باورم نمیشه اما بزارید علت سیگار کشیدنو بگم اولا تمام کسایی که میگن سیگار به ما حال میده و باهاش حال میکنیم چرند محضه. ایا قبول میکنن بچشون سیگار بکشه ؟ مطمئنن هیج ادمی قبول نمیکنه. قبل سیگار همه ما زندگی کاملا عادی و خوبی داشتیم هیچ کمبودی نداشتیم اگه الان به یه ادم سالم بگی بعد سیگار هوس سیگار میکنی یا نه بهت میگه شوخیت گرفته؟ سیگار چیه موادی که توی سیگاره به مرور زمان و به علت تبلیغاته ناخوداگاهی که تو ذهن ماها رفته باعث شده شستشوی مغزی بشیم. ما دست خیلی ادمایی که باهاشون حال میکردیم سیگار دیدیم تو خیلی فیلما اقوام پدر برادر تو خلی فیلما علنا سیگار میکشن. بخدا من ۳ سال تحقیق کردم تمام اینا باعث میشه سیگار موقعیت خودشو تو ذهن ناخوداگاه ثبت کنه اونم مثل یه پادشاه و ما میشیم برده ش. راه حل چیه؟ الان بهتون میگم شاید این مثالو شنیدید که اگه چشماتونو ببندید و ۱ دقیقه با تمرکز به لیمو ترش فکر کنید و تجسم کنید که دارید میخوریدش بدن ما تمام فعل و انفعالات خوردن واقعیشو پیدا میکنه بزاق دهان و … ما همیشه به ترک کردن فکر میکنیم به سختیش به اینکه چیکار کنیم ترس ترس ترس. از این به بعد به بعدش فقط فکر کنید به لحظه های خوب و خوشش. بعدش تو ذهن ناخوداگاهتون انقد تکرار کنید انقد تکرار کنید و بگید که سیگار گهه لجنه بوش مزش همیشه توروز تصور کنید که مزش واقعا بده انقد بدیشو جلو چشاتون بیارید که ذهن شما دیگه هیچ میلی نداشته باشه به سیگار. من امتحان کردم ترک کردن نه تنها سخت نیست بلکه خیلیم لذت بخشه. درباره تغییر ذهن ناخوادگاه مطالعه کنید. یا علی

  70. مسعود گفت:

    سلام من الان 3روزه به طور جدی ترک کردم بیست سال بود که سیگار می کشیدم . دقیقا تغییرات رو دارم متوجه میشم . ورزش رو شروع کردم . دعا کنید موفق بشم .

  71. تراک گفت:

    از سال ۶۱ رسما کشیدن سیگار شروع کردم الان بعد از ۳۵ سال تصمیم به ترک گرفتم
    ۲ روز که نمیکشم صرفنظر از وسوسه هاش به لحاظ فیزیکی سخت نبود

  72. اشکان گفت:

    سلام دوستان ۲۳ سالمه و حدود ۸ سال بود که سیگار میکشیدم بارها و بارها تلاش کردم برای ترک از ادامس یا جایگزینی مثل قلیان استفاده کردم اما نشد هر بار یک هفته دو روز سه روز اونم با استفاده از قلیان یا آدامس که فقط گول زدن خودم بود به حدی رسیده بودم که فکر میکردم تا اخر عمر من باید سیگاری بمونم ولی باز هم خسته نشدم و باز هم تسلیم نشدم باز جنگیدم و الان تونستم ۵ ماه تحمل کنم بدون استفاده از هر جایگزینی. دوستان ممکنه بارها موفق نشین ولی تورو خدا خسته نشین من فکرشو نمیکردم بتونم ولی الان حتی هوسش هم سراغم نمیاد و حتی از بوی سیگار هم بدم میاد من دقیقا اون جایی که روی مرز نا امیدی بودم باز دست از تلاشم بر نداشتم و موفق شدم به خدا سختیش همون روز اوله تحمل کردین دیگه بستگی به خودتون داره. من تونستم خلاصه واسه شما هم ارزوی موفقیت دارم دوست عزیزی که داری این پستو میخونی

  73. علي گفت:

    سلام.میخوام بگم بعد از یازده سال سیگار کشیدن وحشتناک به طور میانگین روزانه ٢ پاکت بلاخره دو ماه هست لب بهش نزدم.فقط اینو بدونید که سیگار در آخر جانتون رو میگیره.

  74. Tony Montana گفت:

    تجربه ی من!
    1. از خودم پرسیدم چرا سیگار میکشم؟ هیچ دلیل قانع کننده ای نداشتم
    2.از خودم پرسیدم چرا ترک کنم این آشغال رو ؟! کلی دلیل بود که مهمترینش به شخص مهمی تو زندگیم قول داده بودم
    3.اقدام به ترک یهویی کردم و دیگه حتی بش فکر نکردم

    به خودتون رحم کنید…

  75. معین گفت:

    کتاب اقای آلن کار به نام اسانترین روش ترک سیگار رو بخونید بی شک نتیجه میگیرید…

  76. امیر حسین گفت:

    سلام تو صحبتهای دوستان که میبینم بیشترین امار سیگار کشیدن واسه منه 20 سال تو این بیست سال یک بار یک سال نکشیدم و یک بار 6 ماه و از این فرصتها زیاد پیش اومده بود ولی با یه تلنگر کوچیک دوباره برمیگردی جای اول دوستان واسه ترک کردنش من یک سال داشتم با خودم درگیر بودم تااینکه به یک باره ترک کردم یعنی خودم رو اماده کرده بودم یک سال رو مخم کار کردم هر روز صبح تو آینه میگفتم امروز ترک میکنم تا این که روزش فرا رسید و ترک کردم و اونم یک باره ترک کردم دوستان یه چیز جالب مخمه سیگار خیلی بده واقعا بده چه یک روز چه یک سال چه چند سال باور کنید بعد چند سال هم وسوسه داری که بکشی ولی اراده میخواد به نظرم به یکی از عزیزترین شخص زندگیتون قسم بخورید به خدای خودتون قسم بخورید به هر چیزی که احساس میکنید خیلی واستون عزیزه قسم بخورید این رو از روی تجربه میگم باور کنید وقتی ترک میکنید احساس راحتی بهتون دست میده ولی اینو بگم که چند ماهی اخلاقتون سگی میشه خخخ جدی میگم به هر چیزی بیخودی بهانه جویی میکنید ولی آرام آرام درست میشه سعی کنید به اطرافیانتون بگید که حال شما رو درک کنند و عصبانیتون نکنن چون بلافاصله برمیگردید سمت سیگار بازم میگم اراده میخواد که به خود فرد بستگی داره یادتون باشه تنها نباشید پیش دوستان سیگاری نرید همیشه شاد باشید غم نزارید بیاد دوستان موفق باشید

  77. M گفت:

    سلام. ۵۲ساله هستم. متاسفانه و با کمال شرمندگی ۳۴ساله سیگار میکشم (روزانه ۱ پاکت). با خوندن پیام های شما عجیب ترغیب به ترک شدم. بسته سیگارم رو به کردم. هر نیم ساعت یک سیگار می‌کشیدم. الان دو ساعتی میشه نکشیدم به لطف خدا و دعای شما خواننده عزیز ان‌شاءالله کلٱ نخواهم کشید.لطفا دعا کنید.تشکر

    • سیروان گفت:

      سلام من 45 سال دارم و از سال 65 سیگار میکشیدم که تا حالا که سال 97 میشه 32 سال . روزاته بیش از 2 پاکت سیگار میکشیدم اونم وینیستون با درصد نیکوتین و فطران بالا. توی این 32 سال حتی 1 روز هم ترک نکردم و احساس میکردم که سیگار بیشترین لذت رو بهم میده حتی دلم واسه اونایی که سیگاری نبودن میسوخت که بیچاره ها هیچ لذتی از زندگی نبردن. از پارسال فکر ترک سیگار ذهنم رو به خودش مشغول کرد . میترسیدم که نتونم ترک کنم چون هر دفعه که تصمیم به ترک گرفتم 2 ساعت بیشتر طول نکشید . سرتونو درد نیارم از اول روز بهمن 96 تصمیم قاطع گرفتم که ترک کنم و کردم . 4 روز اول به هیچکس نگفتم خانمم هم تعجب میکرد که چرا نمیرم حیاط سیگار بکشم و یا چرا بوی سیگار نمیدم . ولی به روی خودش نمی آورد . توی 4 روز اول من سیگار و فندکم رو همراه خودم میبردم . بعد 4 روز اعلام کردم که رسما سیگارو کنار گذاشتم. باور کنید خانمم میگفت بهترین خبر توی تمام زندگیش تا به امروز بوده . دخترم من و بغل کرد و بوسید چون باعثش طعنه ای بود که 4 روز پیش به من زد و گفت اگه سیگار میکشی اول مسواک بزن بعد من و ببوس و حالا 2 ماه و 16 روزه که برای بوسیدن دخترم اول مسواک نمیزنم . باور کنید سخته اما شدنیه و باید تصمیم قاطع گرفت . این حرف رو از من بشنوید خودتونو محدود نکنید به خودتون بگید ببینم چقدر دوام میارم که سیگار نکشم . بعد هر روز ترک یه چوب خط بندازید باور کنید هر روز که به چوب خطاتون اضافه میشه احساس میکنید که هدف بزرگی در زندگی دارید و اون ترک سیگاره

  78. محسن گفت:

    سلام دوستان
    من هم الان ده روزه که سیگار رو گذاشتم کنار ، الان ۳۹ سال سن دارم و بیشتر از ۲۵ سال پیش اولین سیگارهام رو کشیدم ، اوایل و دو سه سال اول روزی ۳ یا ۴ نخ میکشیدم ولی با ورود به دانشگاه مصرف سیگارم به یک پاکت در روز رسید و بعد از سن سی سالگی مصرف سیگارم به بیش از دو پاکت در روز رسیده بود و دیگه کمتر پاکتی سیگار میخریدم . دلیل اینکه این متن رو واسه شماها و خودم نوشتم ، انتقال تجربه ناموفق ترک قبلی خودمه تا دوباره این اشتباه رو تکرار نکنم . چند ماه بعد از ازدواجم و با تشویق خانواده و همسرم موفق شدم سیگار رو ترک کنم ، ترک موفقی شد و پنج سال هم طول کشید ولی یک اشتباه خیلی ساده کار رو خراب کرد . بعد پنج سال از ترک سیگار فکر نمیکردم که به این سادگی دوباره سیگاری بشم و بعد مدت کوتاهی از شروع دوباره مصرف سیگار ، مصرفم از قبل هم بیشتر شده بود و به بیش از دو پاکت در روز رسید . اشتباه من هم فقط این بود که فکر میکردم اگه یک سیگار رو واسه دوستم که سیگاری بود روشن کنم ، هیچ اتفاق بدی نمیفته ولی اون اتفاق افتاد ، با روشن کردن همون یک سیگار کارم تموم شد و برگشتم سر خونه اول …
    الان سیزده سال از اون روز میگذره و حالا با کلیه تجربیات قبلی خودم دوباره دارم سیگار رو ترک میکنم . ترک این دفعه من با دفعات قبلی یک تفاوت ویژه و عمده داره و اون هم اینه که میدونم این بار اولین اشتباهم آخرین اشتباهم خواهد بود و امیدوارم که مرتکب اون اشتباه نشم . شما هم واسم دعا کنین تا بتونم از شر این بلای خانمان سوز خلاص بشم . عذر میخوام که وقتتون رو گرفتم ، موفق و پیروز باشید

  79. محمود صداقتی گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزیز
    بطور اتفاقی با جستجو در اینترنت به این صفحه رسیدم و نظرات دوستان را خواندم.
    12 سال است سیگار می کشم و چندین بار تصمیم به ترک گرفته ام که کم کم در یک مدت زمان کوتاه ترک کنم. دختر کوچکم دائم از من می خواد که ترک کنم و من اراده کافی نداشته ام.
    به لطف و یاری خدا از امشب ، 2/4/1397 ، قاطعانه تصمیم می گیرم که ترک کنم ، یک دفعه ترک می کنم.
    به خداوند بزرگ توکل می کنم و قوی و با اراده شروع می کنم.
    در پناه حضرت دوست ، شاد باشید و سرزنده

  80. علی گفت:

    سلام به همه دوستان
    من به شخصه واقعا سیگار رو دوست داشتم و دارم و وقتی نمیشد بکشم دلتنگش میشدم، اما این عوارض لعنتیش باعث شد یهو بی هیچ مقدمه ای ترک کنم، اصلا فکر نمیکردم بشه یک روز کامل نکشم، اول رفتم ادامس خریدم دیدم نوشته ساعتی یه دونه گفتم چه کاریه خب همون نیکوتین رو وارد بدنم کنم، گفتم هر وقت وحشتناک هوس کردم یه دونه میجوم که همین کارم کردم، الان ۳ روز لب نزدم، فقط باید بهش فکر نکنی، میشه سخت هم نیست

  81. محمد گفت:

    سلام. امروز به طور اتفاقی با این سایت آشنا شدم
    یه تجربه داشتم.خواستم خدمت دوستان بگم
    منم از دوم دبیرستان سیگار رو شروع کردم تا 4 روز پیش. بطور مداوم روزی حدودا 10 تا 12 نخ. تا اینکه یه شب بی خوابی کامل داشتم و به هیچ عنوان خواب نرفتم. نزدیکای آفتاب زدن بود که تو گوگل سرچ کردم برا بی خوابی، یه سری حرکات کششی گفته بود انجام بدم. شروع کردم حرکات رو. حرکت اول که مال گردن بود رو انجام دادم. ولی حرکت دوم رو دیدم اصلا نفس ندارم که انجام بدم. از همون موقع تصمیم به ترک گرفتم. امروز 4 روزه و گاها وسوسه میشم ولی سعی میکنم برا خودم مشغولیت درست کنم. یه برنامه هست تو بازار.این رو نصبش کنید.(مرکز تحقیقات دخانیات ایران). بهتون میگه که چقدر حس بویائیتون برگشته یا چقدر تا الان پول ذخیره کردین و سطح اکسیژن و… ولی ترک کنین ببینین تو همون دو روز اول چقدر راحت نفس میکشین. حس میکنین وقتی نفس میکشین تا اون آخر ریه هاتون هوا میره. میفهمین که اصلا مزه و طعم غذاها رو قبلا نمیفهمیدین.
    من وقتی کمی ناهار میخوردم از طپش قلب نمیتونستم بخوابم ولی الان اصلا از طپش قلب خبری نیست.
    ان شاءالله که من و همه ی دوستان سیگاری بتونیم این نکبت رو کنار بذاریم.
    این رو یادمون باشه مثلا وقتی وارد یه جمع میشیم بهمون بگن برو اونطرفتر بشین هم لباست بوی سیگار میده و هم دهنت. ببینیم که چقدر احساس حقارت میکنیم. من که اینطوریم.
    ان شاء الله که شاد باشید و صحیح و سلامت.

  82. مامان عرشیا گفت:

    سلام به همه
    من نظرات و تجربیات همه دوستان رو خوندم
    منم یه مادر هستم که بعد از ۲۵ سال سیگار کشیدن الان یک ماهه که دیگه نمیکشم و تنها دلیلش بعد از این همه سال فقط پسرم بود. تو تمام این سالها خیلیا تشویقم کردن به ترک سیگار و من عاشق سیگار کشیدن بودم و به خواسته ی اطرافیانم اهمیتی نمیدادم چون میگفتم این بدن منه که آسیب میبینه و این به بقیه آسیبی نمیزنه. ولی یک ماه پیش پسرم برای اولین بار بهم گفت بوی خیلی بدی میده اطاقم و اون بخاطره این بو نمیخاد پیش من باشه زیاد و بعد ازم خاست که دیگه سیگار نکشم. اونروز حس کردم عشقم به پسرم رو حاضر نیستم با هیچ چیزی عوض کنم و از همون روز به پسرم و خودم قول دادم سمتش نرم. انقدر انگیزه م قوی بود که خودم هم باور نمیکردم تو این مدت حتی به دوباره سیگار کشیدن فکر هم نکردم و حتی تمایلی هم بهش نداشتم. همه ی اینارو گفتم که فقط بدونین اگر اراده کنید حتما میتونین ترکش کنید و لازم نیس با دارو یا آدامس خودتون رو تسکین بدین
    موفق باشید ✌

    • امیرعلی گفت:

      سلام احسنت به شما و همه کسایی که یک باره تصمیم میگیرن عادتهای چند سالشونو بزارن کنار. با شنیدن همچین اراده هایی آدم قوت قلب میگیره

  83. جهان گفت:

    سلام
    ممنون از مطلب خوبتون
    من الان دقیقا 6 روز و 18 ساعته ترک کردم.
    حدوده 1.5 سال بود میکشیدم.
    تصمیم 1 باره گرفتم.
    نه مشاروره رفتم نه کسی بهم گیر داد.
    خودم بودم تنهای تنها…
    حس کردم سیگار کشیدن یکم بی کلاسیه
    2 روز اول خیلی اذیت شدم.
    دلشوره،بی حوصلگی،افسردگی،بی خوابی و… داشتم.
    روز سوم به بعد همچی خوب شد.

    زندگیم واقعا عوض شد.

    دم صبح باد سرد تن و پوست و کرد سفید
    بیرون بدنم ته شب ابرا روی مهتابو کشید
    تاکه نور از راه رسید انگار خورشید حرفمو شنید
    تو راه انقد خوش میگذره که میرسم باحال نیست
    استراحت تو لیست کارام نیست.

    چون کافی نیست
    من بی نهایتو میخوام

    باتشکر از سایت خوبتون

  84. محسن گفت:

    سلام
    من از اول راهنمایی تا جمعه گذشته سیگار می کشیدم تقریبا 19 سال. عاشقانه سیگار کشیدن رو دوست داشتم و حتی دارم هنوز اما دیگه نمی کشم…. وسلام

  85. احمد گفت:

    سلام دوستان من 27 سالمه از 20 سالگی سیگاری شدم و خیلی مصرفم بالاست روزی دوتا پاکت میکشم الان دو روزه نکشیدم میگن تا سه هفته اذیت میشی بعدش فقط باید گول نخوری حتی ی پک بزنی ایشالا بتونم ترک کنم.

  86. Amir گفت:

    سلام دوستان عزیز
    من هم بعد از 20 سال مصرف سیگار موفق به ترک شدم خیلی راه های زیادی رو امتحان کردم
    ولی با راهنمایی دوستان به انجمن نیکوتینی های گمنام پیوستم دوستان آدرس رو تو هر شهری که هستید تو اینترنت می تونید پیدا کنید بهترین راه همینه بدون دریافت پول و هزینه یه عده آدم دور هم جمع شدن و به هم کمک می کنن اونجا افرادی هستن که 20 سال پاکی نیکوتین دارند من مطمئنم اگه برید شما هم موفق به ترک می شید
    به امید اینکه یه روز هیچکسی از مصرف دخانیات در عذاب نباشه.

  87. Amir گفت:

    در ضمن اگه راهنمایی خواستین شمارمو میزارم 09309788603

  88. امیرعلی گفت:

    سلام دوستان منم از سال ۸۵ تا ۲۰ روز پیش روزی حداقل یه بسته شایدم بیشتر سیگار میکشیدم. قصد ترک کردنم نداشتم. خیلیا میگن سیگاری ها بدنشون یا خودشون با صدبار حمام رفتنم بوی بد سیگار بدنشون از بین نمیره ولی من با اینکه بالای ده سال شبانه روز سیگار کشیدم هیچ وقت بوی سیگار نمیدادم و هیچ کسم نفهمید سیگاریم. باید خودتون بخاین من سیگارو تو مریض شدنم ترک کردم. چون هر مردی غرور داره اگه نمیخاین تو زندگیتون به کس و ناکس محتاج بشین هر چیزیو که اعتیادآوره و بهش وابسته میشین و در نبودش حالتون بد میشه بزارید کنار. من ۳۳ سال سنمه و ۲۵ روز سیگارو یه بار واسه همیشه گذاشتم کنار. فقط باید بخاین انشاله همیشه سالم و سلامت باشین

  89. شایان متینی گفت:

    شایان /ضمن عرض تشکر و سپاس فراوان از سایت وزین و ارزشمند کدبانوی ایرانی. و تشکر از دوستانی که ایده های خوب کارساز و انساندوستانه دادن. درحقیقت ترک سیگار امر به معروف است و کاری ارزشمند .. به دلایل فراوان. بیاد بیاورید اولین سیگار چگونه برایتان روشن شد و در ان موقع چقدر سخت این مهمان ناخوانده رو ( دود رو میگم ) چطور به ریه های پاک و تمیزتون وارد کردید و چه ها به سرش نیاوردیم می خوام بگم ترک سبگار به مراتب از شروعش ساده تر البته کمی جرات و جسارت و شهامت. بعد میبینید حس بالندگی و اعتماد به نفس از زمانی که شروع کردیم هزاران برابر بیشتره در صورتی که در شروع مصرف سیگار به هر دلیل ترس و حقارت و پشیمانی و خجالت و پنهانکاری بود ولی الان با سربلندی میگید تمام شد من ترک کردم و از دود بدم میاد. انتظار میرود هر یک از دوستان که به سلامتی ترک کردن مبلغی بشن و اطرافیان و دوست و اشناها رو ترغیب به ترک بکنند. سلامتی گوهریه که بیمارای رو تخت بیمارستان قدرشو میدونن. موفق و سلامت باشید.. بعد از بیست سال البته روزی چهار پنج نخ رو برای همیشه کنار گذاشتم و دیگم دنبالش نخواهم بود به لطف خدا.

  90. سارا گفت:

    سلام من برعکس همه شما سیگاری نیستم اما شوهرم یعنی نامزدم سیگاریه و من وقتی میبینمش با اون سیگار میکشم حالا اگه هفته ای یه بار ببینمش همون یه روزو شاید یه نخ یا ده نخ بکشم اگه نبینمش نمیکشم، شما به من بگید من چیکار کنم ؟شوهرمه نمیتونم به خاطر سیگار که ازش جدا شم ،،،،اونم میگه نکش ولی همش پیشم میکشه منم وسوسه میشم و فقط پیشه اون میکشم

  91. Mohammadreza amir nezhad گفت:

    با سلام خدمت همه ی دوستان. ان شاءلله خدا کمک کنه همه اونایی که میخوان سیگارو بذارن کنار به راحتی از شرش خلاص بشن. بنده به لطف خدا الان نزدیک 5 ماه سیگار گذاشتم کنار. حالا تمام فوایدی که خودتون میدونید که ترک سیگار داره به کنار فهمیدن طعم اصلیه خوردنیا خییییییلی خوبه. مثلا یه سیب میخوری واقعا لذت میبری از خوردنش. در صورتی که سیگاری باشی اینجوری نیست و فقط خوردنیارو صرفا میخوری و از لذت طعمش محرومی. از من به همه سیگاریا نصیحت واسه خوشمزه تر شدن خوردنیاتونم که شده سیگارو بذارین کنار. 😁😁

  92. ابراهیم گفت:

    سلام من نظرم بابقیه شاید متفاوت باشه اون این که ترک سیگار خیلی راحته فقط اراده اندازه یه سر سوزن میخواد. و احترام به دوروریات باشه. درکل ترک کنید. دوستان یه لذتی داره تو ترک که میبرتت به دوران کودکی و نوجوانی و خاطره های قدیم پاکی از این حرفا. خدا کنه حرفام به درد کسی خورده باشه. من از سال 70 میکشیدم. و الان ترک کردم ولی مشخص که دیگه هیچ موقع لب نمیزنم. اخه لذت خیلی خوبی داره.

  93. صابر گفت:

    سلام عزیزان من چند تا نکته در مورد ترک سیگار بگم شاید ب دردتون بخوره.البته تجارب خودمه
    1. ترک سیگار و تصمیمتون و فقط به دلسوزترین فرد زندگیتون بگید نه به هیچ کس دیگه
    2.بدون برنامه قبلی و کاملا یکباره و با غافلگیری به جنگ سیگار برید
    3.تو روزای اول سعی کنید تا میتونید بخورید و بریز و بپاش(کباب و جوجه)
    4.واسه ترک سیگار دنبال همراه و پایه نباشید و انفرادی و نامحسوس ترک کنید چون اگه همراهتان لغزش کنه شما هم ۹۵درصد لغزش خواهید کرد
    5.خودتونو از امواج منفی دوستان مبتلا به سیگار دور نگه دارید
    6. خودتونو تو خونه زندونی نکنید تا میتونید با خانواده به سینما، رستوران و تفریح برید
    7.هر روزی که از ترک سیگارتون میگذره رو به منزله یک ماه حساب کنید مثلاً اگه 5 روز ترک کردید به مغزتون بفهمونید 5 ماهه سیگار نمی‌کشید
    8.همون ساعت از شب که واسه بردن آشغال به بیرون می‌رفتید و سیگار مبکشیدید و تکرار کنید ولی بدون سیگار.
    9.اینو بدونید که شما با ترک سیگار فقط به خودتون خدمت کردید و منتی به سر دیگران نزارید شما تازه ی آدم معمولی هستید و هی دنبال بهانه نباشید.
    10.همراه با سیگار اخلاقیات و رفتارهای زشتتونو ترک کنید و ببینید ترک سیگار خیلی راحتتر از اوناست
    ایشالا که به دردتون بخوره
    یا حق

  94. علیرضا گفت:

    سلام من الان 29 سالمه 15 ساله سیگار میکشیدم الان بار اول ترک کردم یک هفته اس نکشیدم مثل خدمت سربازی میمونه اسمش از خودش ترسناکتره. خیلی کار راحتیه. اولش فقط ادامس نیکوتین مصرف کردم. شما حتما تو زندگیتون به کسایی برخورد کردید که به خاطر سرطان فوت کردن دقت کنید حتما اکثرشون سیگاری بودن. اگه دوست دارید با سرطان بمیرید ترک نکنید یا دوباره شروع کنید. هر وقت خواستید بکشید یاد مرگ دردناک سرطان بیفتید. یه خبر خوبم برای کسایی که ترک میکنن شما از آدمای غیرسیگاری احتمال سکته کردن کمتری دارید.. سالم باشید

  95. Hamed گفت:

    منم بعد از 6سال از اعتیاد به سیگار سه روزه نکشیدم ،یعنی میشه ؟

  96. bito گفت:

    سلام، من بیست سال سیگار کشیدم و مصرفم به روزی سه پاکتم رسید، چند بار سعی کردم ترک کنم ولی نمیشد، خیلی سخت بود، تا اینکه یه مقاله خوندم در مورد کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار، گشتم فایل پی دی اف کتابو پیدا کردم و خوندم، واقعا کتاب فوق العاده ای بود، بعد از اینکه دو بار کتابو خوندم دیگه سیگار نکشیدم، الان دو هفته شده که خودمو از شر این هیولای کوچیک نجات دادم، پیشنهاد میکنم اگه میخواید سیگارو بزارید کنار حتما این کتابو بخونید. بعد از خوندن این کتاب متوجه میشید که ترک سیگار خیلی خیلی راحت تر از اون چیزیه که فکرشو بکنید. موفق باشید

  97. آنا گفت:

    من دلم میخواست بچه دار بشم ولی به خاطر اینکه سیگار میکشیدم نمیشد. خیلی خواهش و تمنا کردم از شوهرم که بیا با هم سیگار نکشیم. گفت تو کاری به من نداشته باش. سه ماه منتظر بودم که بیاد و اونم نکشه. چون واقعا کنار هم باشی و یه نفر بکشه یه نفر نه خییییلی سخته. یه شب بیدار بودم بی برنامه ریزی قبلی گفتم بزار اون بکشه. تو نکش. چکار به اون داری؟؟؟ در این مورد همیشه تکرو باشید. فکر نکنید کسی همراهیتون میکنه. فرض کنید یه تصمیم فردیه. شاید خیلی از خانوما سیگار میکشن. اینجا همه آقایون بودن که نظر دادن. من خودمو سانسور نمیکنم و از سرزنش کسی نمیترسم. حداقل خودمو نجات دادم. به خودم افتخار میکنم که تونستم. روزای اول ممکنه سردرد و سرگیجه و حالت تهوع داشته باشید. دلتون بخواد زار زار گریه کنید. عصبانی باشید و دلتون بخواد دنیا را بکوبید به هم. نترسید میگذره. ضمنا من یه بار دیگه ترک کرده بودم و بعد از 1 ماه فکر کردم حالا با یه نخ که سیگاری نمیشم. این یه نخ کم کم تبدیل شد به روزی بیشتر از یه پاکت. فقط خودمو سرزنش میکردم. پس بدونید اگه ترک سیگار کنید و باز برید سراغش همش خودتونو سرزنش میکنید و میگید اگه گذاشته بودم کنااار اگه اون یه نخو نکشیده بودم…. اگهههه… اگه…. اینم بدونید یه دفعه سیگارو ترک کردن خیلی آسونتر از کم کردن سیگاره. سعی کنید اگه بوی سیگار اومد محیطتونو عوض کنید تا وسوسه نشید. هر موقع دلتون سیگار خواست برید واسه پرنده ها غذا بذارید. برید حموم.. سر خودتونو گرم کنید. نسکافه بخورید. حتی بخوابید اما بذارید اون روزای سخت طی بشه. برای منم دعا کنید خواهشا که بچه دار بشم و بچه ام سالم باشه و از حماقتی که یه روزی من کردم اون آسیب نبینه. ممنون گلای عزیز

  98. سجاد گفت:

    باسلام…
    نه سال مصرف کننده سرسخت سیگار بودم و الان حدود یکسال و پنج ماه هست که بحمدالله تونستم از شر سیگار خلاص بشم، چنانچه دوستان تمایل به راهنمایی در این زمینه هستند با شماره ذیل تماس بگیرند، یا از طریق شبکه های اجتماعی با من در ارتباط باشند.
    09387559564
    سجادباقری

  99. علی گفت:

    ممنونم عالی بود

  100. احمد براتي گفت:

    دوستان با سلام من بعد از سی سال سیگار رو در حدود پنجاه سالگی ترک کردم و الان بعد از یک ماه متوجه شدم این همه سال چه راه اشتباهی رو رفتم تورو خدا به همه عزیزانتون توصیه کنید جهت ترک سیگار

  101. رسول گفت:

    با سلام
    دوستان من 10 سال سیگار کشیدم، روزی متوسط یک پاکت
    ولی از دو ماه پیش به یکباره تصمیم گرفتم دیگه سیگار نکشم
    بوی سیگار، زشتی استعمال، وابستگی که برای فرد ایجاد میکنه خجالت آوره، تقریبا اعضای خانواده به جز همسرم کسی نمی‌دونست سیگار میکشم، چون هرگز خونه نکشیدم، حالا اگه کسی هم از بوی بدش متوجه میشد و به روم نمی آورد که……
    فقط خواست انسان و توکل به خدا و امید به آینده میتونه به ترک سیگار منجر بشه
    فقط یکباره ترک کنید و یک انگیزه قوی هم پیدا کنید و قدر خودتونو بدونید
    مشکلات رو حل کنید، بجنگید با مشکلات، سیگار یعنی تسلیم و تابوت!!!!!!!!
    ثابت کنید مشکلات در مقابل اراده شما و خواست خدا حل میشن
    نماز
    امید
    توکل
    شکرگذار و قدر خود را دانستن
    اینها رمز موفقیت در هر چیزی هستن
    از خدا بخواهیم و اقدام کنیم و هرگز ارتباطمون را با خدا قطع نکنیم، من زنده شدم و از روزمرگی و سیگار نجات پیدا کردم، خدایا شکرت و دعا میکنم شماها هم از شر سیگار و هر اعتیادی نجات پیدا کنید

  102. حمید گفت:

    سلام ببخشید من میخوام سیگارو ترک کنم میخواستم بپرسم بعد از ترک تا چند وقت هوس سیگار کشیدن به سر آدم میزنه

  103. مریم گفت:

    کسانی که قصد ترک سیگار را دارید لطفا کتاب آلن کار را مطالعه بفرمایید

  104. یعقوبی گفت:

    من اولین بار سال 67 با سیگار آشنا شدم یعنی زمانی که یک دانش آموز دبیرستانی بودم پسرعمویم با تعارف یک سیگار دخل مرا درآورد.. خدا لعنت کند کسی را که مسیر زندگی کسی را به بیراهه میکشد!!!! با اولین سیگار به صورت حرفه ای شروع به سیگار کشیدن کردم دیگر از آن شاگرد ممتاز درسخون و ورزشکار خبری نبود. یک آدم کرخت و بی حوصله شده بودم که فکر میکردم تمام دنیا بر سرم خراب شده است… زندگی بدون سیگار برایم معنی نداشت.. قبل و بعد از غذا سیگار.. قبل و بعد چای سیگار.. قبل و بعد از هر کاری سیگار.. به روزی رسیدم که روزه می گرفتم ولی سیگارم را می کشیدم و بدون سیگار زندگی برایم لذت نداشت.. متاسفانه…. آرام آرام که سنم بالا رفت و پدر و مادر از دنیا رفتند کمی با خودم خلوت کردم و فهمیدم که سنم دارد بالا می رود و دیگر بدنم کشش ندارد…. ولی من زندگی بدون سیگار را مرگ می دانستم و بارها و بارها تصمیم به ترک سیگار گرفتم ولی مدت ترکم از آخرین سیگار حدود چند دقیقه نمیشد… سال نود و پنج یک روز ازخواب برخواستم و اتفاقی سیگار نکشیدم و این اتفاق تا آخر شب افتاد و شب که سر بر بالین گذاشتم باورم نمیشد که یک روز و شب را بدون سیگار گذارنده باشم و از شوق گریه ام گرفت چرا که من فکر می کردم بدون سیگار خواهم مرد ولی نمردم و خیلی هم سرحال شدم و این روند تا نزدیک به دو سال ادامه داشت… کل زندگیم تحت تغییر قرار گرفته بود.. راحت می خوابیدم.. راحت بیدار میشدم… خوب میخوردم… خوب ورزش میکردم… تمام احساساتم برگشته بود سر جای خودش… شاید بخندید که می گویم احساساتم بازگشته بود چرا که قبلا هر اتفاقی برایم می افتاد و در هر حس و احساسی قرار داشتم با کشیدن سیگار خودم را با آن احساس لینک می کردم ولی پس از ترک در هر شرایطی قرار میگرفتم دقیقا همان احساسات و شرایط ویژه خودش را داشتم….. زمستان 96 یک هوس کوچک و زودگذر آمد سراغم… هوا سرد و بارانی بود و هوس یک سیگار کردم و گفتم یک نخ کاری نمی کند و این دقیقا تیری بود به حدود دو سال پاکی از سیگار و نیکوتین!!!!! با کشیدن همان یک نخ بلافاصله نزدیک ده نخ دیگر در عرض نیم ساعت کشیدم و باز روز از نو روزی از نو!!!!! سستی کرختی بوی بد دهن و لباس.. اخمها و غرغرهای به حق زن و بچه…. خش خش سینه و هزار درد بی درمان دیگر بازگشت!!!!! آن دفعه ای که سیگار را ترک کردم درست مثل سیگار کشیدنم بر روی احساسات بود لذا به خاطر همین احساسات بر من غلبه کرد و دوباره سیگاری شدم ولی این بار بر اساس منطق و آگاهی سیگار را گذاشتم کنار.. چطور بگم چند بار خواستم بگذارم کنار ولی چون احساس کردم که به خاطر احساسات هست این کار را نکردم و گذاشتم تا بر اساس منطق و عقل این کار را انجام دهم….. خدارو شکر الان نزدیک 4 روز هست که بر اساس عقل و منطق و سلامت سیگار را گذاشته ام کنار و واقعا از این ترک سیگار دارم لذت می برم…. برای ترک سیگار باید به آگاهی برسیم نه از روی احساسات…

  105. محمد شهاب گفت:

    سلام به همه دوستانی که به خاطر حفظ سلامتیشون اینجان و دارن با ارائه تجربشون به بقیه کمک میکنن که هر چه زودتر این هیولای کوچک رو واسه همیشه از بین ببرند. من هم بعد ده سال مصرف سیگار حدودا روزی یه پاکت تصمیم به ترک سیگار گرفتم. چند باری این کار رو کردم ولی دو روز بیشتر دوام نیاوردم چون خودمو از نظر ذهنی آماده نکرده بودم که اصلا واسه چی میخوام ترک کنم تا اینکه به توصیه دوستان کتاب ترک سیگار آلن رو دانلود کردم و موقع مطالعه هم سیگار می کشیدم تا اینکه به آخر کتاب رسیدم و تصمیم به ترک یکباره و واسه همیشه گرفتم و تا الان حتی یک بارم هوس نکردم چون از نظر ذهنی فهمیدم که این سیگار لعنتی هیچی واسم نداشته جز ضرر و ضرر و… فقط از دوستان میخام یکباره بخواین و بزارین کنار، اینکه کم کم یا با جایگزین نمیشه ترک کرد چون ذهنمون رو همش درگیر سیگار میکنه و اینکه همیشه اینو از خودتون بپرسین اگه برگردین به روز اولی که اولین نخ رو کشیدین آیا حاضرین اون سیگار رو بکشین؟؟ اگه جوابتون منفیه پس به خودتون بگید سیگار بعدیتونو که میخواین بکشید همون سیگار روز اولی هست پس بهش نه بگین و تا آخر عمرتون از این تصمیمی که گرفتین لذت ببرین. با آروزی ترک همیشه سیگار واسه همه شما دوستان و عزیزان

  106. مهسا گفت:

    سلام, برای ترک سیگار کتاب : روش ترک آسان سیگار از آلن کار را بخونید, واقعا فوق العاده ست

  107. خسرو گفت:

    با سلام به دوستان و عرض ارادت
    من مردی 52 ساله هستم که بیشتر از 20 سال روزی 30 نخ سیگار می کشیدم در تابستان 89 شروع به ترک کردم که 8 سال ادامه داشت تا اینکه دوباره شروع کردم به کشیدن حدود 1 سال اما مجددا تصمیم به ترک گرفتم و 5 روزه که لب به سیگار نزدم. امیدوارم که بتونم دوباره از این اسارت رقت بار رها شم.

    با سپاس

  108. Rastadi گفت:

    من یکی ک داغون شدم :) چکار کنم کسی ک دوسش دارم ترک کنه :”)

    • pedram ahmadi گفت:

      مطمین باشید خیلی راحت و بدون هزینه سیگار رو ترک میکنید
      کتاب : بهترین راه برای ترک سیگار
      ترجمه : سعادت پور

  109. pedram ahmadi گفت:

    سلام من چندین بار سعی به ترک سیگار کردن با استفاده از قرص و دارو و راه های جایگزین کردم ولی متاسفانه بیش از یکی دو ماه نتونستم کنترل کنم چند وقت پیش یه کتاب رو دیدم که خیلی جالب بود و اینکه در مورد سیگار خیلی جالب صحبت می کرد.. منم از رو کنجکاوی کتاب رو تهیه کردم و بعد از خوندن کامل کتاب به طور خیلی جالب و حتی خیلی راحت (واقعا راحتاا) سیگارو گذاشتم کنار. از اون به بعد به خیلی از دوستام اون کتاب و معرفی کردم . امیدوارم فقط اون کتاب رو تهیه کنید و بخونید بعدش متوجه میشید که خیلی راحت و اسون سیگار ور میزارید کنار .
    اسم کتاب : بهترین راه برای ترک سیگار (ترجمه آقای سعادت پور)

  110. نینا گفت:

    تو ترکم. من فهمیدم هیچ سیگاری خوشحال، خوشبو، سلامت، زیبا نیست.
    هر روز پیر شدن پوستم رو بیشتر حس کردم. تو مهمونی های خانوادگی از ناچاری تو سرویس بهداشتی سبگار کشیدم. سر کار همیشه مورد اهانت و ضعف من محسوب شد.
    رستوران با دوستام محدود به مکان های باز و سیگاری بود. خیلی چیزهای دیگه
    الان روز 4 و غم بی دلیل منو احاطه کرده. اما من بنده سیگار دیگه نیستم و نخواهم شد.

  111. Ahmad گفت:

    ی سؤال دارم، داروی وارنیکلین رو شروع کردم دو ماه اصلا نکشیدم ولی قرص رو وقتی خواستم نخورم عصبی و هوس شدید بهم دست داده دوباره دارم قرص رو میخورم نمیدونم خوده قرص وابستگی داره یا نه هر جا تو اینترنت هم میزنم جوابی نگرفتم اگه کسی که قرص وارنیکلین مصرف میکنه و مشکلی بعد از مصرف پیدا کرده یا نه بهم توضیح بده، ممنون میشم.

  112. مسیح گفت:

    سلام دوستان من از 22 سالگی سیگار میکشم الان هشت ساله الان دو روزه گذاشتم کنار قبلا چند بار سعی کردم ولی به چند ساعت نمیکشید ولی ایندفه تونستم تا الان نکشم امیدوارم همینجوری ادامه دار باشه

  113. رضا گفت:

    منم الان یه هفتس ترک کردم و دیگه ذهنمو سمتشم نمیبرم دعا کنید دیگه نرم سمتش اصلا خوب نیست کلا تمام بیماری ها یه سرش سیگاره

  114. صبا گفت:

    سلام دوستان
    ترک سیگار خیلی هم راحته نه درد جسمی داره نه چیزی
    فقط باید بخوایین و اینکه از ذهنتون بندازین بیرون
    بشینین با خودتون بگین اصن چه معنی میده که این چیز چندش اورو بزارم رو لبام و این ماده ی سمیو وارد بدنم کنم
    خدایی یه چیز مزخرفه
    من خودم ۳سال بود روزی ۱۰نخ حتمی بود ولی با کمک خدا و خوندن کتاب بهترین راه ترک سیگار و مشاوره گرفتن ازشون چن روزه ترک کردم
    درسته حالتام تغییر میکنه روزانه ولی وسوسه میشم میخندم با انگشت میزنم رو مخم
    میگم کور خوندی هیولای کوچیک هیچوقت دیگه غذایی بهت نمیرسه دیگه کارت تموم کم کم هم میمیری اینجوری راحتتر و با لذته
    وقتی تو ترکین هیچوقت به یه سیگاری با حسرت نگاه نکنین برعکس اونا باید به شما حسرت بخورن
    خوب نگاشون کنین و پیش خودتون بگین خوبه ک من سیگاری نیستم دیگه بیچاره چه میکشه ازدست این لعنتی
    فقط باید بخوایین و جلوی وسوسه ذهنتونو بگیرین و اینکه تموم دلایلی که برای سیگار کشیدن دارینو بندازین دور چون خیلی مزخرفه
    اگه خسته این برین بخوابین مگه سیگار خسته گیو برطرف میکنه
    اگه ناراحتین کاری کنین خوشحال شین
    سیگار چه قدرتی برای رفع ناراحتی داره اخه چیزی که خودش عامل تموم ناراحتیا خستگیا مریضیا و هر چیز بده

  115. مجید گفت:

    سلام دوستان منم دو ماهه ترک کردم و خیلی راحت، باید یکدفعه بزارین کنار، امروز و فردا نکنین، من آنفولانزا گرفتم باور کنید به خاطر کشبدن سیگار عفونت ریه هام چند برابر معمول شده بود تو بیماری و خلط خیلی شدید داشتم که از دیدن خلط میترسیدم و سرفه که میکردم سینه م به شدت میسوخت و اون بیماری باعث شد تا بفهمم با سیگار چه بلایی سر سلامتیم آوردم ترک کردم و رفتم باشگاه و ورزش، اینم بگم که تمام خوشگذرونی هایی که به خاطر سیگار کشیدن داشتم رو گذاشتم کنار فعلا مثل بازی پاسور، تخته و مشروب و رابطه با آدمای سیگاری، الان عالیم عالی، حتما ترک کنید دوستان

  116. مجید گفت:

    17 سال سیگار میکشیدم اوایل چند نخ در روز بعد شد یک پاکت واقعا دچار مشکلات جدی روحی شدم سیگار بیشتر افسرده م کرده بود شبا قبل خواب چندین نخ پشت سر هم تا تپش قلب شدید و اریتمی بی حسی و گز گز تو سرم، سمت چپ بدنم بی حس، همیشه استرس و خسته دوری از خانواده. تا چند شب پیش تو خواب واقعا نفسم رفت و مغزم خالی شد انگار مردم. باور کنید انگار اون دنیارو دیدم فلج شدم تسلیم مرگ شده بودم نمیتونستم هیچ کاری کنم یهو انگار یکی تکونم داد و چشم وا کردم به دنیا برگشتم و تصمیم گرفتم دیگه فکر سیگارم نکنم الان 24 ساعته تو ترکم و حالم خوبه خدارو شکر

  117. مونا گفت:

    سلام به دوستان

  118. مسیحا گفت:

    1/9/1390 شروع
    1/3/1399 پایان
    هزینه خرید سیگار در این مدت: 10250000تومان
    عوارض ظاهری سیگار در این مدت: افت شدید توانایی جسمی و صورتی کدر و پوستی زردرنگ و گونه هایی فرورفته
    خدا بیامرزتت سیگار
    واقعا بعضی وقتها کمک و همراه خوبی بودی. اما بدیهات کم کم خودشو نشون داد و اون روی زشتت رو نشون دادی.
    قصد ترک نداشتم، اما دو بار دو تا از دوستام گفتن چیزی میکشی که اینقدر لاغر شدی؟ بهم برخورد این دفعه.
    زیباترین پسر شهرم بودم و الان خجالت میکشم خودم توی آینه ببینم. امروز رو به خاطر بسپارید که سال دیگه همچین روزی پیامتون میدم که یک ساله از شرش راحت هستم و برگشتم به روزهای قشنگ و صورت زیبا….
    قدرت اراده انسان رو این بار ثابت می کنم.

  119. مهدی گفت:

    سلام امروز ۳ روزه ترک کردم بعد ۱۴ سال روزی ۱۰ نخ
    حس خوبیه واقعا دیگه خستم کرده بود حتی نفس نداشتم برم سر کوچه سیگار بخرم.
    مشکلات دیگش هم فراوونه تو مهمونیها بهت خوش نمیگذره چون میخوای زودتر تموم شه بری سیگار بکشی، مسافرت با خانواده همینطور، بچه و همسر از آدم زده میشن، وضع دندونا و ریه داغون میشه، ماشین و لباسات بوی گند همیشگی میده و پولت هم میره.

  120. محمدرضا گفت:

    دوستان کتاب راه آسان ترک سیگار اثر آلن کار رو بخونید هم میتونید دانلودش کنید هم کتابش رو بگیرید ازش بعنوان معجزه در ترک سیگار نام میبرن لطفا اگر خوندین و ان شا الله موفق شدید من رو از دعایتان بی نصیب نگذارید ان شا الله خدا یاور ما باشد موفق باشید

  121. حسین گفت:

    من هم ۱۹ روزه که یک غیر سیگاری هستم. واقعا ترک سیگار آسونه اگر قبلش ذهنی سیگار رو ترک کنید. با ترک سیگار هیچی از دست نمیدیم بلکه خیلی چیرها بدست میاریم.. عزیزان سیگار باعث آرامش و تمرکز و شجاعت نیست. اینها همش توهمه واقعا سیگار لذت بخش نیست وقتشه ذهنتون رو بشورید و از این اعتیاد رهایی پیدا کنید بدون هیچ احساس محرومیت و سرشار از شادی

  122. حسین گفت:

    کتاب آلن کارو بخون

  123. فرهاد گفت:

    توی پروسه ترک سیگار هر وقت به سرت زد سیگار بکشی لخت شین برین حموم
    شده ده بار توی روز این کاررو بکنین راحت ترکش کنین ۳ روز بعد ۹۹ درصد راه رو رفتین ۶ روز بعد ۱۰۰درصد راه رو رفتین و همه چی تموم شده من با دوش گرفتن و خوردن آب سرد ترکش کردم موفق باشین

  124. علی گفت:

    سلام امروز روز اول ترک سیگار

  125. کوردو گفت:

    سلام خدمت شما دوستان بعد از ۱۷ سال کشیدن روزی دوپاکت سیگار

    حدود ۱۸ روزه ترک کردم و پاکه پاکم

    راهشو بزنگ بهت بگم۰۹۱۸۷۷۷۷۶۹۹
    نه دارو نه درمان نه ادامس و نه ازین ات و اشغالا
    جوابش فقط …….

  126. علی گفت:

    چقدر حالم خوبه که دیگه نمیکشم . ممنون از همسرم که با نگاهش ازم خواست ترک کنم . منم گفتم : اگه چشمات بگن آره هیچکدوم کاری نداره

  127. علی گفت:

    سلام من 30 سال بود روزی حدود 10 تا سیگار می کشیدم الان دقیقا 55 روزه سیگار نمی کشم. اوایلش زیاد سخت نبود ولی دو سه روزه به شدت هوس کردم . همه راههای گفته شده رو هم انجام دادم . از طرفی نمی خوام شکست بخورم . لطفا راهنمایی فرمایید

  128. امید گفت:

    الان 18 روزه سیگار نمیکشم… بعد از 20 سال سیگار کشیدن… البته سیگار کشیدنم کنترل شده بود. میانگین کمتر از 10 نخ در روز. البته در شرایط خاص مثل شب های امتحان یا مسافرت و تفریح با رفقا به یک پاکت هم می رسید ولی در شرایط عادی فقط با رفقا و در تنهایی می کشیدم.. به بهانه های مختلف مثل خرید، اداره، بنزین زدن و… میرفتم بیرون از خونه و سیگار می کشیدم و به هیچ عنوان توی خانواده یا کنار زن و بچه سیگار نمی کشیدم… بعضی وقت ها خانم شک میکرد که لباسام بو می ده ولی به روم نمی آورد و من هم می پیچوندم.. چندین بار ترک کرده بودم.. یک ماه… دو ماه… چهار ماه.. و حتی 6 ماه… ولی الان دیگه تصمیمم جدی جدیه…

  129. HECTOR گفت:

    درود به همه دوستان. به نظرم اینکه اینجا نظر نوشته میشه خیلی به پروسه ترک کمک میکنه.
    سعی میکنم خلاصه و مفید بگم خدممتون.
    از سال 78 سیگار میکشم و تقریبا 10 ساله سیگاری بد هستم یعنی لحظه ای که احساسش در من پدیدار میشه باید بکشم. دوستان درست میگن که بالاخره انگیزه میخواد و به قولی «ترک عادتای بد انگیزه های خوب میخواد» اما چی شد که به فکر ترک افتادم اول اینکه خداروشکر به لحاظ بدنی در وضعیت خوبی هستم و شاید خیلی از بحرانهایی که مطرح میشه رو من نداشتم ولی چند وقت بود روزایی که زیاد مصرف داشتم سردردای بسیار غیر قابل تحملی میگرفتم. تا اینکه آخرین سردرد همراه شد با اینکه نامزدم که بسیار با این قضیه مشکل داشت برگشت گفت عزیزم اگه وضعمون خیلی خوب بشه میتونی روزی دو نخ نه بیشتر مارلبرو بکشی، برای چند لحظه ذهنم از فکر کردن باز ایستاد، گفتم خدایا یعنی ایشون قبول کردن که دیگه قرار نیست من ترک کنم حداقل کم بکشم و سیگار خوب بکشم. حقیقتش اون لحظه برای من که سعی میکنم همیشه به حقوق دیگران احترام بزارم بسیار غم انگیز شد و شد انگیزه من برای ترک. الان خداروشکر 3 روزه نکشیدم. قطعا سختی داره دوستان. ولی شدنیه و در عین حال راحت. در ضمن واقعا این افه های سینمایی رو بزاریم کنار اگه یکی از سیگار کشیدنتون فیلم بگیره قطعا متوجه میشیم که خیلی چیپ و ناجوره. ایمان دارم که تک تک ما میتونیم. تریاک یا مواد مخدر نیست که سیگاره پیروز و مانا باشید:-))))

  130. امید گفت:

    امروز دقیقا شد سه ماه و یک روز که سیگار نکشیدم….خدا را شکر

  131. حمیدرضا گفت:

    ترک کردی یا نه

  132. هکتور گفت:

    عزیزان سلام. شد دقیقا دو ماه بسیاااااااااااااااااااااار خوشحالم کتاب آلن کارو پیشنهاد میکنم حتما بخونید یا اگه سر شلوعید ویدئوشو تهیه کنید روش ترک آسان سیگار. باورم نمیشه به لحظاتی رسیدم که بعضی روزا یادم میره سیگار میکشیدم. حقیقتا اصلا باورم نمیشه میدونستم میتونم ترک کنم و با کمک هایی که چه از روش ترک و چه انگیزه های خودم ترک کردم ولی اینکه اصلا گاهی حتی به ذهنم هم نمیاد واقعا حس شگفت انگیزیه برای همتون آرزو میکنم. یه دوستی هم بالاتر گفته بود یک ساله ترک کردم و لب نزدم و شدیدا احساس میکنم باید بکشم. دوست عزیز شما داری فشار زیاد به خودت میاری اینهمه زحمت کشیدی. شما واقعا متوجه نشدی که سیگار هیییییییچ و مطلقا هیییییچ کاری برای شما نمیکنه حتی احساس آرامش. شما اینو متوجه نشدی که بعد یک سال هنوز هوس میکنی امیدوارم واقعا موفق باشی.

  133. علیرضا گفت:

    سلام دوستان، من 42 سالمه و متأسفانه 25 ساله روزانه یک پاکت سیگار میکشم، چندین بار ترک کردم و هنوز موفق نشدم. حتی کتاب آلن کار رو هم خوندم و علیرغم اینکه این کتاب فوق العادست ولی هنوز موفق نشدم. تک تک جملات این کتاب هر لحظه توی ذهنمه و میخوام یک بار دیگه به زودی تصمیم جدی و مصمم بگیرم و برای همیشه ترک کنم. تجربیات شما واقعا انگیزه مضاعفی بهم داد و امیدوارم خبر ترکمو به زودی همینجا با شما به اشنراک بزارم. به امید اینکه یک آدم سیگاری هم در کشور عزیزم نباشه، ارادتمند شما

  134. امیر گفت:

    سلام من از سن ۱۶ سالگی شروع کردم با رفیق ناباب سال ۶۲ و هر روز باید عصر تا عصر دو نخ سیگار میکشیدم اون اوایل وینستون، بوند، مگنا و تا دو ماه پیش اوسکار روزی سه یا چهار نخ… دو ماه پیش سرما خوردم، یه هفته درگیرش بودم، سیگار نکشیدم دیگه، الان دو ماهه. اما این دو ماه اونقدر آب از بینی و چشم و عطسه های مخوف میومد که نگو. الان دو ماهه هوس میکنم بکشم ولی مقاومت میکنم و هر وقت هوس میکنم نوشیدنی خنک و یا با خوراکی و میوه سرگرم میشم. هر وقت هوس میکنم مضرات سیگار رو در اینترنت مطالعه میکنم، از سختیهایی که این دو ماه کشیدم تو ذهنم یادآوری می کنم. ضمنا خیلی راحت شدم از بیرون رفتن از خانه برای سیگار کشیدن، چون جلو زن و بچه نمی کشیدم و تو کوچه و خیابون هم نه، فقط تو باغ یا جای تنها باشم چون اعتقاد داشتم سیگار کشیدن در انظار دیگران باعث میشه آدم از اعتبار اجتماعی بیفته.
    قبلا قبلا واسه همین دو سه نخ میزدم بیرون دور از چشم خانواده میکشیدم الان خانواده رو هر جا برم با خودم میبرم تا وسوسه نشوم به عبارتی خانواده درمانی راه خیلی خوبی هست. امیدوارم خدا کمک کنه بتونم برای همیشه سیگار لعنتی فراموش کنم.

  135. کرمی گفت:

    سلام
    من 28 سال سیگار کشیدم روزی یک پاکت حتی ناشتا سیگار می کشیدم
    الان 4 سال از ترک سیگارم می گذرد و حالم عالی شده است
    کسانی که خیلی وقته مرا ندیده اند وقتی که می بینند میگند فلانی چقدر جوان شده ای
    من به دارو ترک کردم: نورتریپتیلین رهاکین وارنیکیلین
    این هم هدیه من به انسانهای بیچاره سیگاری که به تنگ آمده اند

  136. Ah_champ گفت:

    ارادت رفقا من 15 سال روزی ۳ پاکت سیگار میکشیدم، الان ۴۵ روزه با کمک اوس کریم و همینطور کتابای آلن کار ترک آسان سیگار ترک کردم (ترک بدون بازگشت) خودم هنوز باورم نمیشه.. نرید سمت نیکوتین های جایگزین همش مزخرفه.. من جوری بود آخریا نا نداشتم از جام بلند شم بدنم ترکیده بود ولی انشاالله تا ۳ ماه دیگه بدنم و تو مسابقات پرورش اندام رونمایی میکنم. این یکی از مزایای ترک سیگاره هر کاری که اراده کنی با موفقیت به پایان میرسونیش. پس اگه من با روزی ۳ پاکت سیگار تونستم ترک کنم ۱۰۰٪ توام میتونی. علی یارت باشه رفیق

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *