حالت دهنده های مو

حالت دهنده های مو

از قدیم الایام مردم همواره برای حالت دادن به موهای خود از کتیرا و انواع روغن های موجود استفاده می کردند. هر چند در آن زمان تنها کتیرا و روغن هایی نظیر روغن بادام در دسترس بود اما همزمان با پیشرفت فناوری، گونه های شیمیایی حالت دهنده های مو که به ژل، موس یا چسب مو معروف هستند، تولید و روانه بازار شد.

البته کارایی این محصولات در مقایسه با کتیرا و روغن های قدیمی بهتر و استفاده از آنها ساده تر است اما باید توجه داشت از آنجایی که حالت دهنده های قدیمی منشا گیاهی داشتند، آسیب کمتری را متوجه موها می کردند.

در حال حاضر نیز با توجه به اثبات اثرات مفید حالت دهنده های قدیمی سعی بر آن است که در تولید محصولات شیمیایی هم از این گیاهان استفاده شود. به عبارت بهتر استفاده از کتیرا یا روغن بادام در حالت دهنده های شیمیایی مو نوعی تبلیغ برای آنها به شمار می آید و نشان دهنده کیفیت بهتر آنها نسبت به محصولاتی است که صرفا از مواد شیمیایی تهیه شده اند.

با استفاده از این حالت دهنده ها می توانید مدل دلخواه خود را برای مدت نسبتا طولانی بر روی مو تثبیت کنید. باید گفت که ژل ها نسبت به موس ها قوام سفت تر و کم انعطاف تری به موها می بخشند.

موس یا فوم یکی از محصولات شکل دهنده مو به شمار می آید که به شکل کف کرم مانند از بطری خارج می شود. چسب مو هم همانگونه که از نام آن پیداست بسیار قوی بوده و موها را به هم می چسباند.

البته در کنار این محصولات حالت دهنده های دیگری نظیر کرم، واکس، اسپری و روغن مو هم در بازار موجود است که هر یک کارایی مخصوص به خود را دارند.

توصیه متخصصان بر این است که تا جای ممکن کمتر از این حالت دهنده ها استفاده شود و در صورتی که این محصولات مورد استفاده قرار گرفتند، شست وشوی موها فراموش نشود. باقی ماندن این محصولات روی مو برای مدت طولانی موجب پوسیدگی مو می شود.

موس یا فوم
پس از حمام و شانه کردن موها و زمانی که مو کمی نم دارد موس را به کف دست اسپری کنید و موها را در دست گرفته و به حالت چنگ انداختن به آنها حالت دهید. موس موها را غیرطبیعی نمی کند و حالت نرمی و لطافت موها حفظ می شود.

اسپری مو
اسپری مو به دو صورت مصرف می شود؛ یا به جهت تثبیت کنندگی و یا به جهت حالت دهی به مو. اگر می خواهید حالت موها را تثبیت کنید از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید؛ به این صورت که پس از قطعی شدن وضعیت موها از فاصله کمی تافت را به مو اسپری کنید؛ البته دقت کنید چشم ها کاملا بسته باشند تا از نفوذ مواد به داخل چشم جلوگیری شود.

اسپری های حالت دهنده به مو اغلب مورد استفاده آقایان است و برای دادن حالت های خاص به مو به کار می روند و در بعضی از انواع شینیون ها استفاده می شوند. این اسپری ها برای موهای خیلی لخت که با هیچ محصول دیگری حالت نمی گیرند کاربرد دارند.

کرم های حالت دهنده مو
اغلب در جاهای مرطوب مصرف می شوند و چربی کمتری نسبت به واکس مو دارند. مقدار مورد نیاز برای افرادی که موهای ظریف و نازک دارند یک سکه کوچک و اگر موهای ضخیم دارید به اندازه یک سکه بزرگ است. کرم حالت دهنده مو معمولا موها را لیز و چسبناک می کند و اگر بیش از حد استفاده شود موجب می شوند موها چرب و کثیف به نظر برسند؛ اینکه چه میزان از این کرم ها را استفاده کنید کاملا وابسته به جنس و بافت موهایتان دارد.

این کرم ها را اول روی کف دست بریزید و بعد روی مو پخش کنید. کرم زدن را از پنج سانتی متری ریشه ها شروع کنید.

بعد موها را جمع کنید تا کرم، روی همه موها مالیده شود. روی نوک موها نیز تمرکز خاصی داشته باشید تا پایین آنها نیز به خوبی حالت بگیرند. اگر از کرم روی موهای خشک استفاده می کنید، کرم را بیشتر روی موهای بالایی بمالید تا حالت آنها بهتر خود را نشان دهد.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *