خواص سرکه سیب

خواص سرکه سیب

خیلی ها که به دنبال رژیم های لاغری هستند معتقدند سرکه سیب به سوزاندن چربی ها در بدن کمک می کند.

به گفته پزشکان سرکه سیب عصاره طبیعی سیب است که مواد سمی و زاید بدن را از بین می برد. برخی از متخصصان معتقدند مصرف سرکه سیب به همراه آب گوجه فرنگی یا هویج خواص آن را افزایش می دهد.

سرکه سیب موجب کاهش زگیل و خال های پوستی می شود و از سویی دیگر در رفع ترک های پاشنه پا و دست موثر است.

همچنین توصیه می شود که برای درمان خارش پوست سر، خشکی موها و شوره سر نیز از سرکه سیب استفاده شود.

هر چند سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد اما موجب تقویت دستگاه گوارش وکاهش ناراحتی کلیه و مثانه می شود. حتی نوشیدن سرکه سیب برای رفع سنگ صفرا، بهبود آرتروز و جلوگیری از خونریزی بینی توصیه می شود.

سرکه سیب طبیعی یکی از بهترین عوامل سالم و شاداب نگه داشتن بدن است و بهتر است به همراه آب و مقداری عسل مصرف شود.

این نوع سرکه علاوه بر داشتن خواص تغذیه ای فراوان، دارای کاربردهای موثر دیگری نیز هست. در اینجا، 10 مورد از کاربردهای سرکه سیب شرح داده شده است:

• دارای خواص سلامتی و بهداشتی است.

1. سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث ارتقا عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.

2. برای کاهش وزن و تنظیم ph پوست، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون 2 پیمانه آب بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید.

3. مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون کمک می کند.

4. برای شستشوی بدن به خصوص کلیه ها، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید.

5. برای تصلب شرائین مفید است، زیرا هنگام مستحکم شدن استخوان ها، توده کلسیمی موجود در مفاصل را تجزیه می کند.

6. برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی های گوارشی مفید است.

7. عفونت ادراری را بهبود می بخشد.

8. فشار خون بالا را کاهش می دهد.

9. در افرادی که داروهای دیورتیک (ادرار آور) مصرف می کنند، مصرف سرکه سیب، باعث جایگزین شدن و جبران پتاسیم از دست رفته می شود. برای این منظور دو قاشق مرباخوری سرکه سیب را با مقداری آب مصرف کنید.

10. سرکه سیب از بروز سرطان پیشگیری می کند. اگرچه سرکه سیب سرطان را درمان نمی کند، ولی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد. رادیکال های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می آیند و باعث تخریب سلول های بدن، پیری زودرس سلول ها و ایجاد سرطان می شوند.

• دارای خواص زیبایی برای مو و بدن است.

مو: سرکه سیب موهای شما را شفاف کرده و موجب درخشندگی آن می شود. برای این کار، درون ظرف شامپوهای قدیمی و خالی شده، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و پس از شامپو زدن، روی موهای خود بریزید و این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

صورت: آیا می دانید شستن صورت با سرکه سیب به تنظیم ph پوست شما کمک می کند؟ به این منظور، سرکه سیب را با دو قسمت آب ترکیب کرده و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت خود بمالید. شما می توانید این کار را هنگام شب، پس از شستن صورت و یا صبح، قبل از استفاده از مرطوب کننده انجام دهید.
همچنین می توانید سرکه سیب را برای روشن شدن پوست خود روی نقاط تیره آن بمالید و تا صبح آن را پاک نکنید.

دست ها و پاها: آیا پس از یک روز کاری طولانی دست ها و پاهایتان خسته و متورم شده اند؟ با خود مهربان باشید و دست ها و پاهایتان را درون مخلوط آب گرم و سرکه سیب ماساژ دهید.

آفتاب سوختگی: آیا دچار آفتاب سوختگی بدی شده اید؟ به آب درون وان حمام، یک پیمانه سرکه سیب اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه درون آن قرار گیرید.

دندان: آیا می دانید سرکه سیب کمک خوبی برای از بین بردن لکه دندان خواهد بود؟ سرکه سیب را به طور مستقیم روی دندان های خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

پس از اصلاح (افتر شیو): درون یک بطری، آب و سرکه سیب را به اندازه مساوی با هم خوب ترکیب کنید.

• برای بهداشت خانه و حیوانات خانگی کاربرد دارد.

تمیز کردن: نصف پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن مایکروویو، کاشی های حمام، سطوح آشپزخانه، شیشه پنجره ها و آینه ها استفاده کنید. از این ترکیب همچنین می توانید به عنوان ضدعفونی کننده استفاده کنید.

رفع کک از حیوانات خانگی و وسایل خانه: سرکه سیب را که با 50 درصد آب ترکیب کرده وبرای رفع کک، روی پوست حیوان و نیز مبلمان خانه اسپری کنید.
***

یک دیدگاه برای خواص سرکه سیب

  1. سرکه گفت:

    عالی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *