خوراک مناسب برای مبارزه با ریزش مو

خوراک مناسب برای مبارزه با ریزش مو

ریزش مو برای همه موضوعی دردناک است. ماهی، گردو، سبزیجات برگ سبز، مغزها (خشکبار)، غلات و لبنیات کم چربی از خوراکی هایی هستند که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند. مصرف برخی از پروتئین ها و آهن برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن بسیار مفید است.

پنج خوراکی که مصرف آنها برای سلامت مو مفید هستند، عبارتند از:

1. ماهی

ماهی ها حاوی مکمل های طبیعی هستند که برای سلامت مو مفید است. ماهی سالمون منبع اسید چرب امگا 3 است.
گیاه خواران یا افرادی که ماهی دوست ندارند می توانند یک یا دو قاشق دانه گیاه کتان به رژیم غذایی خود اضافه کنند. گیاه کتان نیز حاوی اسیدهای چرب امگا مانند امگا 6 است.

2. سبزیجات دارای برگ سبز

افرادی که اغلب از داشتن موهای چرب شکایت می کنند باید بدانند که این موضوع به دلیل چربی پوست سر است که همانند یک نرم کننده طبیعی برای موی سر شما عمل می کند. اما زمانی که پوست سر به طور ناسالم چربی از خود بیرون می دهد موجب چربی بیش از حد مو می شود.
سبزیجاتی که برگ سبز دارند منبع ویتامین A و C هستند که باعث می شوند پوست سر چربی طبیعی و عادی تولید کند.

3. مغزها (خشکبار)

همچنین برای داشتن موی سالم لازم است که در رژیم غذایی مقدار مناسبی «روی» بگنجانید.
اگر نمی دانید که علت ریزش موهای سر شما چیست باید بدانید که دچار کمبود روی شده اید و برای رفع این موضوع باید به رژیم غذایی خود گردو و بادام اضافه کنید.
مغزها حاوی مولفه هایی مانند فلاونوئیدها، فیتوکمیکال و آنتی اکسیدان ها است که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

4. غلات سبوس دار

اگر خواستار داشتن موهای سالمی هستید به مصرف غلات سبوس دار روی آورید. برای این منظور باید گندم، جوی دو سر، ذرت، برنج قهوه ای، عدس و لوبیا در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

5. لبنیات کم چرب

کلسیم ماده ای است که موجب تسریع رشد موی سر می شود. با این حال در نظر داشته باشید که لبنیات باید کم چرب باشد، چرا که حاوی سطح بالایی پروتیین است.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *