دانستنی های فلفلی

دانستنی های فلفلی

زنگوله های شیرین

فلفل دلمه ای یکی از سبزیجات ترد و خوشرنگی است که می توانید آن را به ترکیب مواد اولیه غذاهایی چون ماکارونی، پیتزا، انواع سالاد و… اضافه کنید و خوراک های خوشمزه ای بپزید.

شاید به دلیل اینکه در ایران با این فلفل، دلمه هم درست می کنند به این نام مشهور شده، در صورتی که ترجمه نام انگلیسی آن فلفل زنگوله ای یا فلفل شیرین است.

اصل و نسب این فلفل خارجی به آمریکای جنوبی بر می گردد و قدمت آن به 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد. این فلفل توسط اسپانیایی ها و پرتغالی ها کشف شد و به سایر نقاط جهان راه یافت.

فلفل دلمه ای با ظاهر زنگوله ای شکلش در رنگ های سبز، قرمز، زرد و نارنجی دیده می شود و تقریبا در همه فصول سال می توانید آنها را در یخچال خانه تان داشته باشید یا حتی در فریزر ذخیره کنید.

نگهداری در آشپزخانه

زمانی که فلفل ها را می خرید دقت کنید که تازه، شفاف و پررنگ باشند. فلفل های چروکیده یا آنهایی که لکه های سیاه دارند انتخاب خوبی نیستند و زود خراب می شوند.

فلفل ها را نشسته داخل یک پاکت یا حوله کاغذی بپیچید و در یخچال بگذارید. در این صورت تا یک هفته خوب می مانند. یادتان باشد که آنها را داخل کیسه های پلاستیکی در یخچال قرار ندهید چون به سرعت از بین می روند.

فلفل دلمه ای حداکثر تا 12 روز می تواند در یخچال خانه شما سالم باقی بماند اما هر چقدر زودتر آن را مصرف کنید بهتر است.

فلفل مرغوب باید سفت، آبدار، ترد، براق و کاملا شفاف باشد.

نکات آشپزی

می توانید فلفل دلمه ای بخارپز یا کبابی را با سایر غذاها مصرف کنید.

این سبزی به صورت خام هم در انواع سالاد قابل مصرف است اما مراقب باشید؛ چون مصرف زیاد آن سبب نفخ شکم می شود.

بلافاصله بعد از خرد کردن، فلفل دلمه ای را مصرف کنید چون با گذشت زمان ویتامین ث موجود در آن از بین می رود.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *