دعوت میهمان ها به عروسی

دعوت میهمان ها به عروسی

دعوت میهمان ها مهم ترین بخش برنامه ریزی یک عروسی است.

دلتان می خواهد همه کسانی که شما را می شناسند مراسم ازدواجتان را ببینند و حذف کردن و ننوشتن بعضی افراد در لیست کمی دلشوره می آورد. اما به این فکر کنید که مراسم مناسب به این معنی نیست که بیشترین تعداد میهمان را در کمترین فضا با کمترین هزینه ممکن داشته باشید!

برای مراسم عروسی دقیقا یک ماه قبل از تاریخ عروسی باید لیست نهایی میهمان های دو طرف را آماده کنید تا به موقع کارت سفارش بدهید.
برای مراسم کوچکتر و جمع و جورتر از یک هفته قبل لیست را تهیه کنید تا بتوانید با همه تماس بگیرید.

• درجه بندی اقوام را به بزرگتر ها بسپارید. اما خودتان هم حواستان باشد زیرا ممکن است با بعضی از اقوام دور رابطه نزدیکی داشته باشید، اما بعضی از اقوام نزدیک را اصلا سالی یک بار هم نبینید. این رابطه ها را هم باید در نظر بگیرید.

• «آقای ایکس و بانو» این جمله بهترین راه صرفه جویی در دعوت میهمان است. درست است که شما آقای ایکس را می شناسید اما قرار نیست که همه فرزندان و نوه ها و عروس و دامادهایشان در جشن شما باشند. برای خانواده هایی که تعداد بچه های کوچکشان زیاد است هم می توانید از این جمله استفاده کنید.

• لازم نیست همه دوست هایتان را به عروسی دعوت کنید. به غیر از یکی دو نفر که خیلی صمیمی هستند از بقیه می توانید بعدها در خانه جدید پذیرایی کنید. دوستانتان را با همسر یا نامزدشان دعوت نکنید، چون همسر دوست شما قطعا در جشن کسی را نمی شناسد.

• حتما نباید تعداد میهمان های دو خانواده با هم برابر باشند. اگر تعداد میهمان های شما کمی کمتر شد، خودتان را مجبور نکنید فقط به خاطر برابر کردن تعداد، میهمان بیشتری دعوت کنید. چون جمعیت نسبی خانواده های مختلف با هم متفاوت است.

• نوشتن لیست را از اولین نفری که به ذهنتان می رسد شروع نکنید. این روش هر چند اولین روشی است که برای نوشتن لیست به نظرتان می رسد، اما تقریبا بدترین آن است.

• برای نوشتن اسامی میهمان ها می توانید از یک جدول استفاده کنید و در آن نام فرد یا خانواده ای را که در هر صورت برای آنها یک کارت لازم است در یک ردیف بنویسید. بر اساس اهمیت حضور فرد در جشن به آن خانواده یا فرد نمره 1 تا 3 بدهید تا اگر لازم بود تعدادی را حذف کنید راحت تر این کار را انجام بدهید.

• هنگام ویرایش فهرست، جلوی اسم کسانی که حتما دعوت خواهید کرد تیک بزنید یا کسی را که حذف می کنید ضربدر بزنید. با این روش شمارش تعداد افراد و تعداد کارت های لازم را به راحتی انجام می دهید.

• می توانید برای تهیه جدول از نرم افزار «اکسل» استفاده کنید. اگر فهرست شما دست نویس باشد ممکن است در آخر چند کاغذ پر از خط خوردگی داشته باشید که خوانا نباشد یا حتی مجبور بشوید چند بار فهرست را بازنویسی کنید.

خوبی استفاده از کامپیوتر این است که این نرم افزار همه کارها را برایتان انجام می دهد. مجبور نیستید خودتان تعداد میهمان ها و کارتهای مورد نظر را بشمارید و در صورت تغییر لیست هم مجبور نمی شوید از اول شمارش کنید. یکی دیگر از مزیت های لیست کامپیوتری این است که به راحتی می توانید فهرست را ویرایش کنید و در آخر یک لیست جمع و جور و تمیز داشته باشید که به راحتی بشود آن را تکثیر کرد.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *