دکوراسیون اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق خواب کودک

دلتان می خواهد بچه هایی درسخوان و باهوش داشته باشید؟ اگر می خواهیم انسان هایی موفق و فهمیده به جامعه و به دنیا تحویل دهیم اول از همه باید محیطی سالم و امن برای رشد کودکمان فراهم بیاوریم.

یکی از مهم ترین نکاتی که در تاریخچه دکوراسیون داخلی به آن اهمیت داده شده نحوه چیدمان اتاق خواب است. طراحی اتاق خواب کودکان بسیار مهم است.

شاید باورتان نشود اما چیدمان اتاق خواب کودک دلبند شما، از محل قرار گرفتن تخت گرفته تا انتخاب بهترین وسایل تزیینی و دیوارکوب ها و…، تاثیر مستقیم در رفتار خوب و درسخوان شدن او در آینده دارد.

متاسفانه معمولا والدین به این نکات اهمیت زیادی نمی دهند. در مطلب زیر به 6 نکته مهم در مورد نحوه چیدمان اتاق خواب کودک اشاره می شود:

1. قاب عکسی از چهره خندان والدین را در اتاق خواب کودک بگذارید. این کار نه تنها کودک را از بسیاری از مشکلات روحی و عاطفی که ممکن است او را در بزرگسالی تهدید کند، مصون می دارد، بلکه موجب می شود تا کودک هر زمان چشم باز می کند چهره خندان پدر و مادر خود را که در واقع ارکان اصلی زندگی او را تشکیل می دهند، در مقابل خود ببیند.

2. تخت کودک را به عریض ترین دیوار اتاق خواب تکیه بدهید. مراقب باشید که کودک از روی تختش در اتاق را ببیند. بهتر است دیواری که برای تکیه دادن تخت کودکتان انتخاب می کنید، مقابل دستشویی یا حمام نباشد چون می تواند سلامت کودکتان را به مخاطره بیندازد.
اگر دو فرزند دارید بهتر است از تخت های دو طبقه تا حد ممکن استفاده نکنید، چرا که کودکان نیاز دارند فضای باز و راحتی بالای سرشان داشته باشند و تخت های دو طبقه این امکان را از کودکی که در طبقه اول می خوابد، می گیرد و همین موضوع می تواند در آینده باعث فشار عصبی در او شود. کودکی که در طبقه بالا می خوابد نیز از آنجا که یک فضای خالی در زیر محل خوابش وجود دارد احساس ناامنی می کند و همین حس می تواند در بزرگسالی تاثیرات بدی در روحیه اش بگذارد.

3. گوشه مناسبی از اتاق را به مکانی برای مطالعه اختصاص دهید. در گوشه ای از اتاق کودک خود میز و صندلی و چراغ مطالعه ای بگذارید و به او بفهمانید که مکان مناسب برای مطالعه و درس خواندن، همان است. به این ترتیب به او نشان می دهید که چقدر درس خواندن و مطالعه برایتان اهمیت دارد.

4. اتاق خواب کودک را به محیطی سالم تبدیل کنید. تصاویر آب و دریا، آکواریوم یا وجود صدای آب می تواند محیط ناسالمی ایجاد کند و در آینده موجب بروز بیماری آسم در کودک شود.

5. محیط و فضای اتاق خواب کودک را همواره تمیز و جمع و جور کنید. کمدهای دیواری و کشوهای اتاق خواب کودک را همیشه تمیز و مرتب کنید. هر چه فضای اتاق خواب باز و خالی از به هم ریختگی باشد کودک به همان میزان احساس آرامش بیشتری خواهد داشت و خلاقیت و قدرت تخیل او افزایش می یابد. با جمع کردن وسایلی که ممکن است کودک تان تا یک یا دو ماه دیگر از آنها استفاده ای نکند به چشم او استراحت بدهید.

6. با استفاده از نور، رنگ و آثار هنری مثل نقاشی محیطی شاد برای کودک خود فراهم آورید. اتاق خواب کودک باید به او روحیه ای شاداب ببخشد. اطمینان حاصل کنید که نور اتاق کافی باشد.
سعی کنید دیوار اتاق خواب کودک خود را رنگ آبی نزنید چرا که این رنگ موجب افسردگی در کودک شما می شود و انرژی او را تحلیل می برد. رنگ های روشن همچون زرد، صورتی کمرنگ و سبز روشن می تواند انتخاب خوبی برای رنگ دیوار اتاق کودک باشد.

یکی از نکات مهم در مورد تزئین اتاق خواب کودک این است که از قرار دادن تصاویر حیوانات وحشی و درنده کاملا بپرهیزید. در عوض عکس هایی را انتخاب کنید که حس خلاقیت و آرامش را در او تقویت کند.
***

یک دیدگاه برای دکوراسیون اتاق خواب کودک

  1. نازنین گفت:

    خیلی خیلی عالی بود
    لطفا عکس و مطالب بیشتری برای اتاق کودک بذارید
    مرسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *