راز افزایش وزن

راز افزایش وزن

اولین اقدامی که افراد لاغر و کم اشتها باید انجام دهند، این است که به یک متخصص گوارش مراجعه کنند تا مشخص شود چرا این قدر بی اشتها هستند. در بعضی از مواقع مشکلات گوارشی و اختلال در هضم و جذب غذا فرد را بی اشتها می کند.

اگر علت بی اشتهایی فیزیولوژیک نباشد، می توان با تمهیداتی وزنشان را بالا برد؛ به عنوان مثال نوشیدن یک تا سه لیوان آبمیوه در طول روز خیلی به اشتها ربطی ندارد؛ در حالی که نوشیدن هر لیوان آن حدود 130 تا 160 کالری دارد. از طرفی آبمیوه ها علاوه بر افزایش اشتها، باعث تامین ویتامین های مورد نیاز ما می شوند و با بهبود سوخت و ساز بدن، میزان جذب کالری مورد نیاز بدن را به بیشترین حد ممکن می رسانند. به همین دلیل نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی در وعده صبحانه توصیه می شود.

از طرفی انجام تمرین های ورزشی باعث افزایش اشتها، ایجاد بافت عضلانی می شود و از این طریق وزن چند کیلوگرم بالا می‎رود. البته در چند هفته اول تغییر وزن ممکن است در حد نیم کیلوگرم باشد اما فرد باید با حوصله ورزش را ادامه دهد، صبور باشد و با گذشت زمان به وزن ایده آل برسد.

اما توقع بیجا و انتظارهای غیرواقعی (مثلا 8 کیلو اضافه وزن) برای افراد مبتلا به لاغری مفرط، همیشه در حد آرزو باقی خواهد ماند.

در عین حال برای جبران کمبود وزن باید به طریق صحیح و اصولی وزن اضافه کرد نه از طریق خوردن شکلات، کیک، شیرینی و غذاهای حاوی چربی های اشباع بالا و انواع نوشابه ها؛ چرا که این کار باعث افزایش توده چربی بدن می شود نه توده ماهیچه ای.
***

3 دیدگاه برای راز افزایش وزن

  1. سارا گفت:

    سلام . من دلم میخواد یکم چاق بشم ولی فقط شکمم بزرگ شده.

  2. agh feri گفت:

    باشگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *