ران کبابی با رزماری

چه موادی لازم داریم؟

ران گوسفند / 1 عدد
سیر از طول برش داده شده / 2 حبه (معادل 10 گرم)
روغن زیتون / یک سوم پیمانه (معادل 50 میلی لیتر)
برگهای رزماری (خرد شده) / 4 ساقه
استاک بره با سبزیجات / 1 پیمانه (معادل 160 میلی لیتر)
سیب زمینی تکه تکه شده / 4 عدد (معادل 700 گرم)
برگ بو / 2 عدد
نمک و فلفل سیاه / به مقدار لازم
هویج کوچک پخته شده / 7 عدد (معادل 210 گرم)

اگر این دستور غذایی را تهیه نموده اید، تصویر غذای خود را بفرستید تا تصویر ارسالی برای این دستور، با ذکر نام شما ثبت شود.

چطوری درست کنیم؟

فر را روی حرارت 325 درجه فارنهایت روشن کنید. با چاقوی تیز برش هایی روی گوشت ایجاد کنید، به خصوص نزدیک استخوان. سیر را داخل شیارهای ایجاد شده قرار دهید.

سپس ران گوسفند را داخل سینی فر بگذارید و با نیمی از روغن آن را کاملا آغشته کنید. نصف رزماری را روی آن بریزید. روی آن فویل بکشید و 30 دقیقه در فر بپزید. سپس آن را برگردانید.

بعد یک دوم پیمانه استاک (آب گوشت) را در سینی فر بریزید. بگذارید یک ساعت و نیم بپزد تا نرم شود. نمک و فلفل کافی به آن بزنید و برگردانید. بقیه استاک را اضافه کنید. مراقب باشید گوشت خشک نشود.

سیب زمینی ها را در سینی فر قرار دهید و آنها را به روغن و رزماری آغشته کنید. اگر مقدور بود آنها را در همان طبقه که ران است قرار دهید و بگذارید 45 دقیقه بپزد. در حین پخت آنها را برگردانید تا طلایی شوند.

در نهایت ران را از سینی خارج کنید و با فویل بپوشانید. بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس برش بدهید و اطراف آن را با سیب زمینی و هویج تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه استاک (آب گوشت):
قلم گوساله / 2 کیلو گرم
تره فرنگی / 1 عدد (معادل 140 گرم)
کرفس (خرد شده) / 3 ساقه (معادل 300 گرم)
پیاز (خرد شده) / 2 عدد (معادل 280 گرم)
برگ بو / 4 عدد
سیر / 1 حبه (معادل 5 گرم)
هویج (خرد شده) / 1 عدد (معادل 70 گرم)
نمک و فلفل / به مقدار لازم

طرز تهیه استاک:
ابتدا قلم گوساله را به مدت دو ساعت در فر با حرارت 350 درجه فارنهایت قرار دهید. سپس قسمت سفید تره فرنگی را جدا کنید و پس از شستن، به همراه کرفس، پیاز، سیر، هویج، قلم گوساله، نمک، فلفل و برگ بو در ظرف قرار دهید. در ظرف را ببندید تا کاملا بپزد. سپس در آبکش بریزید و آب آن را جدا و استفاده کنید. آب حاصل استاک می باشد.

نکته 1: آب استاک را به دفعات اضافه کنید تا گوشت حالت کبابی به خود بگیرد.

نکته 2: هر چه حرارت کمتر و زمان پخت بیشتر باشد ران کبابی بهتر می شود، زیرا با حرارت کم، آب گوشت در آن ذخیره می‌شود و لذیذتر خواهد بود. حرارت زیاد باعث می شود پروتئین موجود در گوشت سفت و آب آن کاملا خارج شود.

نکته 3: نمک گوشت قرمز را همیشه در آخر پخت بیفزایید تا از سفت شدن گوشت جلوگیری شود.

پیشنهاد: می توانید کمی رب گوجه فرنگی را در روغن مایع تفت دهید و به عصاره مانده از گوشت در سینی اضافه کنید. سپس به همراه مقداری زعفران و ادویه سُس لذیذی تهیه کنید.

توجه: مواد اولیه بالا برای تهیه غذای 6 نفر می باشد.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *