راه های مرتب کردن خانه

راه های مرتب کردن خانه

یکی از مسائلی که همیشه برای همه اعضای خانواده بسیار مهم است تمیزی و مرتب بودن فضای داخلی خانه است. این مرتب بودن شامل تمیزی وسایل و قرار داشتن آنها در جای مخصوص خود می باشد.

در اینجا چند راه برای مرتب کردن سریع خانه به شما پیشنهاد می شود:

1. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در بیشتر خانه ها وجود دارد پراکندگی روزنامه ها و مجلات بر روی میز و زمین خانه است. برای این کار می توانید خیلی راحت سبدهای نگهداری مجله تهیه کنید و در صورت لزوم سریع همه این مجلات را داخل آن بگذارید.
عده ای از طراحان پیشنهاد داده اند که می توانید از این روزنامه ها حتی برای طراحی خانه نیز استفاده کنید. برای این کار می توانید خیلی ساده مجلات را روی هم قرار دهید و از آنها برای پایه های وسایلی که روی میز دارید استفاده کنید.

2. سینی ها یکی از بهترین وسیله ها برای جمع کردن در یک جای مشخص هستند. برای مثال اگر روی میز ناهارخوری شما پر از نمکدان یا فلفل دان های متفاوت است می توانید یک سینی زیبا خریداری کنید و این وسایل را در آن بگذارید. این کار باعث می شود تا نظم خاصی به وسایل شما داده شود.

3. در کنار سینی ها می توانید از سبد نیز استفاده کنید. سبدها یکی دیگر از وسایلی هستند که در نظم بخشیدن به وسایل مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال شما می توانید کتاب هایی را که خوانده اید در سبد و یا کارتن های کاغذ قرار دهید تا دیگر کتابخانه شما شلوغ نباشد.

4. یکی از نکاتی که تا حدی آزار دهنده است میزهای کوچکی هستند که معمولا در مقابل در خانه وحود دارند. این میزها در بیشتر مواقع محل قرار گرفتن پول خرد و یا کلیدهای مختلف هستند که در بیشتر اوقات ناپدید نیز می شوند. برای جلوگیری از این شلوغی می توانید به راحتی یک بشقاب را بر روی این میز قرار دهید تا افراد خانواده وسایل خود را در آن قرار دهند.

برای هر چیزی جایی در نظر بگیرید
مطمئنا قفسه های کتاب این امکان را برایتان فراهم می آورد که انبوهی از کتاب ها را جمع آوری نموده و به فضای اتاقتان گرما و شخصیت ببخشید. قفسه های کتاب می توانند مکان خوبی برای مرتب نگه داشتن مجله ها، آلبومهای عکس، کلکسیون های خاص مثل کلکسیون صدف، لیوانهای آنتیک و سبدهای خاص و استثنایی باشند.
هر طبقه از قفسه را به چیزی اختصاص دهید تا به هنگام نیاز به آسانی آن را پیدا کنید و نیازی نباشد که تک تک قفسه ها را بگردید. در صورتی که قفسه کتاب در مجاورت یک میز کوچک قرار دارد نزدیک ترین قفسه به میز را برای چیدن کتابهای مرجع و لوازم ضروری مورد نیاز بر روی میز مثل مدادها، خودکار، کاغذ، منگنه و دفتر یادداشت اختصاص دهید.

سبدهای تزیینی
در همه خانه ها از سبد استفاده می شود خواه سبدهای مدل جدید یا سنتی، یا سبدهای غیر رسمی و رسمی. یک راه تزیینی برای جمع آوری وسایلی چون صدف، میوه های تازه و یا مداد شمعی ها به کارگیری این نوع سبدهاست. می توان حجم بالایی از لوازم را به طور مرتب و کارآمد در این ظرفهای ارزان و جذاب نگهداری نمود.

نگهداری مواد غذایی
داشتن آشپزخانه بزرگ آرزوی هر کسی است. یک راه حل کلیدی برای داشتن فضای بیشتر نگهداری کالاهای اساسی چون غلات، انواع پاستا، شکر، آرد، قهوه و چای در ظروف دربسته می باشد.
تنوع شکل و جنس این نوع ظروف نگهداری بسیار زیاد است از حالتهای غیر تجملی تا حالتهای کاملا لوکس. جنس این ظروف هم بسیار متنوع است از شیشه و سرامیک گرفته تا فلزی و حلبی. برای پر کردن فضاهای خالی دکور آشپزخانه می توان از مدلهای زیبای این ظروف استفاده کرد. اگر در آشپزخانه تان خیلی طاقچه و پیشخوان ندارید می توانید از قفسه ها استفاده نمایید. با قرار دادن چند سبد و گلدان گل قفسه هایتان شبیه قفسه های جلد مجلات می گردد.

میزهای وسایل صوتی و تصویری
در صورتی که میزهای دستگاههای پخش DVD، فیلم ها و یا بازیهای گرافیکی و ریموت ها، درست و مرتب چیده نشوند موجب شلوغ تر شدن فضا می گردند. با اضافه کردن چند آیتم دکوری این میزها تبدیل به یک نقطه کانونی می گردند که وظیفه سنگین نگهداری وسایل را بر دوش می کشند.

طبقه بندی کمدها
یکی از شلوغ ترین و بی نظم ترین مکانها، کمدها هستند و همواره مملو از کیف های دستی، کفش، پیراهن، شلوار، دامن و کلاه و کراوت و لباسهای روزانه اند و خیلی هم تعجب برانگیز نیست که این گونه شلوغ و درهم باشند.
با نصب کشو برای قرار دادن کفش، طبقه در سطوح مختلف برای چیدن کیفها، میله هایی مخصوص آویزان کردن لباس، قلاب برای آویزان کردن کراوات و کلاه، سر و سامانی به وضعیت کمد ببخشید. می توانید با استفاده از لوازم موجود در منزل، خودتان این کارها را انجام دهید و یا اینکه کار نصب کشو، طبقه و… را به یک نجار حرفه ای بسپارید.

قفسه مخصوص پرونده ها
قبل از آمدن کامپیوتر به منازل، در همه خانه ها میزهای بزرگی وجود داشت که دارای کشوهایی بزرگ برای قرار دادن فایلهای خانگی از جمله کاغذها، ضمانت نامه ها و دفترچه های راهنمایی که می بایست در جایی قابل دسترس نگهداری می شدند، بود. با استفاده از چند پوشه و یک قفسه می توانید کار نگهداری این وسایل را به طور آسان و قابل دسترس انجام دهید.

اتنخاب وسایل برای ورودی منزل
ورودی منزل شما اولین مکانی است که مهمانان تان می بینند، بنابراین با مرتب نگه داشتن آن می توانید در حال و هوای مهمانان تغییری ایجاد نمایید. با استفاده از یک میز کوچک، قفسه بندی ساده و طاقچه های تزیینی وسایلی را که زیاد استفاده می نمایید در دسترس قرار دهید.

طراحی خلاق
با انتخاب نوع مبلمان خلاقیت تان را نشان دهید. غالب طراحی های معاصر به همان اندازه که شیک هستند کاربردی نیز هستند. از وسایل تزیینی استفاده نمایید که هم هدف شما از قرار دادن آن در چیدمان واضح و روشن باشد و هم وسایل به طور کامل در معرض دید قرار گیرند. گاهی اوقات بهترین روش برای مخفی کردن یک وسیله آن است که به طرز شیکی آن را در میدان دید قرار دهید.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *