روشهای پس انداز کردن پول

روشهای پس انداز کردن پول

پس انداز کردن پول از کارهایی است که گفتنش از عمل کردنش بسیار ساده تر می باشد. همه می دانند که باید پول شان را پس انداز نمایند ولی بیشتر افراد در انجام آن با مشکل روبرو می شوند.

نکات زیر به شما کمک می کند که بهتر بتوانید پس انداز کنید:

1. زیر بار قرض نروید. بعضی از قرض ها غیر قایل اجتناب هستند مانند وقتی که می خواهید خانه بخرید. تعداد افراد کمی هستند که به اندازه کافی پول دارند تا به یک باره خانه ای بخرند. اکثرا باید از بانک و یا فردی قرض گرفته و آن را کم کم بازپرداخت نمایند.
به هر حال، در حالت کلی، اگر می توانید زیر بار قرض نروید، پس نروید. و اگر هم به ناچار پولی را قرض گرفتید سعی کنید در اسرع وقت و به مقدار زیاد، آن را برگردانید.

2. برای پس انداز کردن هدف داشته باشید. اگر برای پس انداز کردن پول، هدف داشته باشید، در شما انگیزه به وجود آمده و به راحتی و با اشتیاق می توانید پس انداز نمایید. البته بستگی دارد هدف شما چه باشد؟ به عنوان مثال خرید خانه باشد و یا برای دوران بازنشستگی خود می خواهید پول پس انداز کنید. طبق هدف و طول مدت رسیدن به آن، برای پس انداز کردن برنامه ریزی نمایید.

3. اهداف تان معقول باشد. به طور مثال اگر شما ماهیانه یک میلیون تومان درآمد دارید نمی توانید انتظار داشته باشید که بعد از 2 سال بتوانید خانه ای بخرید اما می توانید برای خرید ماشین اقدام نمایید. پس اهداف خود را برای پس انداز کردن، معقولانه انتخاب کنید.

4. برای رسیدن به هدف خود زمان مشخص کنید. نمی توان هدفی داشت و زمانی برای رسیدن به آن در نظر نگرفت. زیرا رسیدن به هدف در زمان مشخصی می تواند لذت بخش و مفید باشد و اگر قرار باشد شما سالها پول کمی پس انداز کنید و معلوم نباشد کی به هدف خود می رسید، دلسرد و مایوس خواهید شد. طبق درآمد خود و هدف معقولانه ای که در مرحله قبل انتخاب کرده اید، زمانی را برای رسیدن به آن هدف در نظر گرفته و پول تان را پس انداز نمایید.

5. هزینه هایی که باید در طول یک ماه انجام دهید، را یادداشت کنید. ثبت درآمد، هزینه ها و مقدار باقیمانده از پولتان به شما برای برآورد بهتر کمک می کند.
سعی کنید تا جایی که امکان دارد هزینه های خود را کاهش دهید تا بتوانید پول بیشتری پس انداز کنید تا یک قدم به هدف تان نزدیکتر شوید. حواستان باشد که اگر نتوانید از هزینه های خود بکاهید دستیابی به هدفتان برایتان مشکل خواهد بود. باید به جزییات هزینه های خود توجه بیشتری کنید. برای این کار یک دفترچه کوچک تهیه کنید و آن را همیشه همراه خود داشته باشید. همچنین در حال حاضر برنامه هایی برای موبایل وجود دارند که می توانید از آنها برای ثبت هزینه های خود استفاده نمایید.

6. بانک ها برای حسابهای پس انداز، بهره کمی می پردازند اما همین بهره کم در طول زمان می تواند به پس انداز شما کمک کند. پس هر چه زودتر یک حساب بانکی باز کرده و پول خود را سپرده گذاری کنید، حتی اگر مقدار پول تان کم باشد. به این موضوع توجه کنید که می توانید هر ماه به پول خود مقداری بیفزایید و بنابراین سود بیشتری از بانک دریافت کنید.

7. زمانی که شما جوان و پرانرژی و سالم هستید، دوران بازنشستگی و سالخوردگی خود را بسیار دور می بینید که حتی برایتان ارزش فکر کردن هم ندارد. اما تا وقتی جوان هستید باید به فکر دوران بازنشسنگی خود نیز باشید. پس هر ساله مقداری از درآمد خود را برای دوران سالخوردگی تان پس انداز کنید.

8. هنگامی که برای پس انداز کرن به مشکل برمی خورید، کاملا طبیعی است که ناامید شده و دست از پس انداز کردن بردارید. به مقدار پول تان برای شروع پس انداز کردن توجه نکنید. حتی اگر پول ناچیزی دارید همیشه امکان آن وجود دارد که پس انداز کنید. هر چقدر زودتر شروع کنید، زودتر به استقلال مالی می رسید و به هدفتان نزدیکتر می شوید.

9. تجملات را از هزینه های خود حذف کنید. خیلی از هزینه هایی که ما هر روز انجام می دهیم واقعا مورد نیاز نیستند. حذف هزینه های تجملاتی اولین گام بزرگ در جهت بهبود وضعیت مالی تان است.

10. برای کاهش هزینه های خود، به خانه ارزانتر، کاهش مصرف انرژی مانند برق، گاز، آب و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تفریح ارزانتر، اجتناب از اعتیاد به مواردی مانند سیگار بیشتر بیاندیشید و سعی کنید این گونه هزینه ها را حذف کنید و یا حداقل کمتر نمایید.
***

28 دیدگاه برای روشهای پس انداز کردن پول

  1. پرن گفت:

    خیلی عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  2. رضا گفت:

    به طور مثال اگر شما ماهیانه 500 هزار تومان درآمد دارید نمی توانید انتظار داشته باشید که بعد از 2 سال بتوانید خانه ای بخرید اما می توانید برای خرید ماشین اقدام نمایید.

    میگم حالت خوبه؟ویرایش کنید مطلب رو بعد بزارید.حداقل عدد نیاز به ویرایش داره.

    • کدبانوی ایرانی گفت:

      چشم، اصلاح شد ولی ذکر شده که می توانید اقدام نمایید، نه اینکه بخرید :))

    • سیمین گفت:

      تعجب نکنید خودرو پیکاپ که میشه خرید ماهی سیصدشو بزاری کنار دوساله یه پیکاپ مدل پایین خرید////////////////////////////////////////////////////

    • مهدی گفت:

      اتفاقا من کسی رو میشناسم که با 300 هزار تومان درامد سال گذشته یک زمین خرید به ارزش بیست و دو میلیون و الان که حدود یک سال میگذرد ساخت خانه را حدودا به 95 درصد رسانده چون پول کارگری برکت دارد حال من و همسرم هر دو شاغل با درامد 3میلیکن و اندی در ماه در حسرت خانه او

  3. حديثه گفت:

    سلام و خسته نباشید در کل مطلب نکات بدرد بخوری نبود.

  4. كارمند گفت:

    عالیه من همین کار را کردم ولی به جوانان توصیه می کنم زود شروع کنند چون این کار نیاز به زمان و صبر داره بسیار از مطلب خوب و پر انر‍ژیتون سپاسگزارم

  5. hamid گفت:

    اینایی که شما گفتین تقریبا همه سعی می کنن انجام بدن.

    • کدبانوی ایرانی گفت:

      بنده شخصا دوستانی دارم که خودشون میگن بعد از سالها کار کردن، حتی یک ریال هم پس انداز ندارند. چون فکر می کنند درآمدشان کم است و تورم بالاست و نمی تونن پس انداز کنن…

  6. كامران گفت:

    چند سال پس انداز کنیم که بتونیم خونه بخریم؟اگه نمردیم اخره عمرمون میتونیم

  7. مسعود غفوری گفت:

    سلام مرسی مطلب خوب بود و کامل یه ایده خوب دارم اونم اینه که در یکی از بیمه های سپرده گذاری مثل بیمه ایران برای پیری به فکر باشید.

    • آشنا گفت:

      در بیمه عمر و پس انداز شرکت بیمه آسیا مخصوصا برای فرزندانتان سرمایه گذاری کنید.مطمئن باشید سود میبرید

  8. سیما گفت:

    عالی بود عریران

  9. حسین گفت:

    درست بخون.پسر خوب نوشته یک میلیون تومان نه ۵۰۰ ,تومان

  10. محمد گفت:

    یک راه خوب پس انداز کردن , برای دوران بازنشستگی , بیمه های عمر و یا حساب های بلند مدت با سود مرکب هستند, شما میتونید با این روش ها در دراز مدت با پس انداز مقدار کمی از درامد سالانتون ب پول خوبی برسید. مثلا سالانه ۳ میلیون پس انداز کنید و پس اندازتون رو ۳۰ سال ادامه بدید , در اخر پس انداز شما مثل این هست که سالانه ۷۰ میلیون کنار گذاشتید , فوق العاده س.

  11. fathiii گفت:

    خوووب بود….ممنون

  12. ناصر گفت:

    نظرات زیاده مهم کسیکه که ایده میده واولش باید شراط روتجزیه کن

  13. حمیدرضا گفت:

    سلام عالی بود مرسی کد بانو

  14. سامان گفت:

    مطلب خوبی بود! ممنون

  15. گلی گفت:

    ممنونم بابت مطالب مفیدی که قرار میدید!

  16. فروغ گفت:

    سلام. از اینر مطلب داغون تر نخونده بودم

  17. مونا گفت:

    سلام
    من خوب پس انداز میکنم ولی انگار چند سالیه طلسم شدم هر وقت پس اندازم زیاد میشه صرف یه مصیبتی میشه که داغش میمونه تو دلم.اصلا نمی دونم چیکار کنم.فرقی هم نمی کنه خرج کنم شادترم تا پس انداز کنم و یهو خرج یه موضوعی بشه که اعصاب خورد کنیه.

  18. امیر حسین گفت:

    خب خریدن ماشین قدیمی تر شاید خوب باشه ولی انقدر بعضیا آدمو مسخره میکنن که مجبور بشه بنده خدا پولاشو خرج کنه و با خودروهای عمومی رفت و آمد کنه . این بلا سر خودم اومده

  19. یاسی گفت:

    من به همتون ی توصیه میکنم این یه تجربه شخصیه از دوران دانشجوییه.یه قلک بخرید هروقت خرید میرید یا خیابون هر چی از کرایه تاکسی یا خریدتون موند بندازید تو قلک میخاد ی دونه 50تومنی باشه میخاد هزاری باشه خلاصه هرچی که موند رو بندازید تو قلک و یه دفترچه یادداشت بخرید هرچی خرج میکنید رو یادداشت کنید هفتگی خیلی بهتره هفته بعد خرج های اضافی هفته پیش رو انجام ندید اینجوری روال کار دستتون میاد و اون قلک هم بعد چند وقت بشکنید متوجه میشید همون ی خورده پولی که پس انداز کردی چقد زیاده

  20. علی گفت:

    الان سال 1400 هست به نظرات خودتون میخندید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *