لاغری را با 13 رژیم متفاوت تجربه کنید

لاغری را با 13 رژیم متفاوت تجربه کنید

چنانچه می خواهید رژیم لاغری متفاوتی را نسبت به سایر افراد تجربه کنید این مطالب را مدنظر خود قرار دهید:

1. آبلیمو بخورید
حتما می دانید که نوشیدن آب یکی از مهم ترین راه های تامین سلامتی است. محققان اعلام کرده اند که برای کاهش وزن نیز می توان از آب استفاده کرد. دانشمندان توصیه می کنند در طول روز 3 لیتر آب معادل 8 تا 12 لیوان به همراه لیمو بنوشید.

چگونه لیمو به کاهش وزن کمک می کند؟
اضافه کردن لیمو به آبی که می نوشیم باعث سم زدایی کبد و دگرگون شدن چربی ها در بدن می شود، بنابراین با این کار سوخت و ساز بدن 33 درصد سریعتر انجام می گیرد. این سوخت و ساز باعث سوختن 100 کالری اضافی در بدن می شود.

2. وقتی گرسنه هستید بخورید
اگر نمی توانید رژیم غذایی تان را به طور کلی تغییر دهید، آسان ترین راه این است که حداقل میزان دریافت غذا را کم کنید و بهترین راه برای انجام چنین کارهایی توجه به گرسنگی است. دانشمندان بر این عقیده اند که آرام غذا خوردن، خوب جویدن غذا، توجه به زمان شروع سیری و مصرف کالری بیشتر نکات قابل توجه در این زمینه هستند. زمانی که اولین نشانه سیری را حس کردید باقی غذایتان را نخورید. همین باقیمانده های غذا بعد از سیری هستند که در طول هفته وزن شما را یک تا دو کیلو افزایش می دهند و با کنار گذاشتن آنها قطعا متوجه سبک تر شدن خواهید شد.

3. هرگز غذاهای رژیمی نخرید
محققان توصیه می کنند هرگز خوراکی هایی که روی بسته آنها درج شده است رژیمی را خریداری نکنید. به مواد مغذی موجود در یک غذا توجه کنید و ببینید چه ماده ای برای سلامتی مفید است. با خوردن غذاهای سالم که غنی از ویتامین هستند، مطمئن خواهید شد که (حتی اگر رژیم هم بگیرید) به میزان کافی ویتامین دریافت می کنید.
قبل از برداشتن هر ماده غذایی، روی بسته را مطالعه و دقت کنید که مواد و ویتامین های لازم را داشته باشد. حتما قبل از رفتن به خرید برای خود لیست تهیه کنید و در هنگام برداشتن هر ماده غذایی ببینید در لیست شما موجود است یا خیر. هرگز مواد غذایی که لازم ندارید مثل بسته های بزرگ بیسکویت و بستنی را خریداری نکنید.

4. هر روز سالاد بخورید
خوردن سالاد به عنوان وعده ناهار کمک شایانی به کاهش وزن می کند. دانشمندان توصیه می کنند برای ناهار سالادی مرکب از سبزی های مفید و مقداری گوشت قرمز یا سفید مصرف کنید. دقت کنید منظور از سالاد تنها یک مقدار اندک کاهو، کلم یا هر نوع سبزی دیگری نیست، بلکه سالاد باید ترکیبی از انواع سبزی ها، آووکادو، دانه هایی نظیر بادام و گردو و گوشت (قرمز یا سفید) باشد.

5. میان وعده بخورید
همه آنهایی که تا کنون رژیم داشته اند می دانند که گرسنگی بیش از حد رژیم را برهم خواهد زد. بنابراین قبل از این که خیلی گرسنه شوید و برای غذا خوردن میل شدید پیدا کنید یک وعده سبک و کم کالری بخورید. معمولا برای آنهایی که رژیم دارند دو میان وعده توصیه می شود.

6. نوشیدنی های گاز دار و شیرین را کنار بگذارید
در واقع همه نوشیدنی هایی که شکر دارند بزرگترین دشمن رژیم شما محسوب می شوند. بنابراین سعی کنید حتی الامکان از نوشیدن قهوه های فوری، نسکافه، نوشابه و دیگر انواع نوشیدنی هایی از این نوع خودداری کنید. نوشابه های رژیمی نیز جزو این دسته محسوب می شوند.

7. آب سبزی بخورید
محققان تغذیه و رژیم درمانی بر این باورند که بهترین راه برای کاهش وزن مناسب بدون از دست دادن مواد مغذی بدن، استفاده از آب سبزی ها و میوه هاست. از جمله سبزی های مناسب برای آب گیری و استفاده مناسب از ماده مغذی آنها خیار، کلم، هویج و زنجبیل است. آب این سبزی ها بسیار برایتان مفید هستند و مواد مغذی را به بدن تان می رسانند و اغلب طعم بسیار مطلوبی دارند.
نکته قابل توجه دیگر در مورد سبزی ها این که تمایل به شکر را نیز در شما کاهش می دهد. می توانید یک بار امتحان کنید. نتیجه شگفت انگیز است.

8. تحمل گرسنگی بدون کاهش وزن برای افرادی که مدت ها درگیر رژیم بودند، رنج آور است
می دانیم که یکی از معمول ترین علائم گرفتن رژیم های غذایی پایین، افتادن قند خون است. طبق نظر متخصصان، برای این که همیشه بدن تان را سرحال نگه دارید و قند خون تان افت نکند در طول روز 22 عدد بادام، 15 عدد بادام هندی و 8 عدد گردو بخورید زیرا بهترین منبع برای جلوگیری از افت قند خون و فشار خون است.
محققان تغذیه اعلام کردند افرادی که در طول روز از دانه ها استفاده می کنند کمتر وزن می گیرند و کمتر نیز می خورند. به علاوه که این دانه ها تاثیر زیادی در کاهش چربی های شکمی دارند. البته همه می دانیم که گردو با داشتن امگا3 و بادام با دارا بودن منابع غنی از ویتامین E در پیشگیری و درمان بیماری های زیادی نیز نقش دارند.

9. سبوس برنج و تخم کتان را به رژیم غذایی تان اضافه کنید
به ندرت شنیده اید که کسی به شما توصیه کند این دو ماده را به مواد غذایی موجود در رژیم غذایی خود بیفزایید. اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این دو ماده غذایی با دارا بودن میزان زیادی امگا3 و آنتی اکسیدان نقش مهمی در از بین بردن چربی های مضر و سلامتی بدن دارند. سبوس برنج و تخم کتان را می توانید در مخلط کن خرد کنید به گونه ای که در آب حل شود. سپس هر روز یک قاشق سوپ خوری از مواد را به یک لیوان آب مخلوط و میل کنید.

10. در همه وعده های غذایی خود پروتئین را بگنجانید
فرق نمی کند پروتئین مورد استفاده گیاهی باشد یا حیوانی؛ یعنی گوشت باشد یا حبوبات. اما سعی کنید در همه وعده های غذایی خود حتما از پروتئین ها استفاده کنید زیرا باعث می شود احساس سیری زودتر به سراغ تان بیاید و کمتر به سراغ شیرینی ها بروید.

11. به میزان کربوهیدرات موجود در وعده غذایی تان توجه کنید
اگرچه کربوهیدرات ها مهمترین منابع تامین انرژی در بدن هستند اما نمی توان از آنها به میزان زیاد استفاده کرد زیرا از نظر متخصصان، کربوهیدرات ها جایگاه تامین شده ای در هرم غذایی دارند و نباید زیاد از آنها مصرف کرد. به خاطر داشته باشید که میزان پیشنهادی دانشمندان برای انواع کربوهیدرات ها یک سوم یا یک دوم فنجان ماکارونی، پیتزا، نان و غیره است و این میزان به اندازه یک توپ گلف است.

12. از ماست کم چرب میوه ای بدون شکر استفاده کنید
اغلب افراد فکر می کنند اگر به جای یک وعده غذایی، ماست کم چرب بخورند کالری کمی دریافت کرده اند، اما ماست پرچرب یا ماست هایی که شکر در آنها مخلوط شده است چنین اثری ندارند. ماستی را استفاده کنید که حتما بدون شکر باشد، چربی کمی داشته باشد و همراه با چند تکه میوه (میوه تازه) باشد.

13. در انواع سس ها از خردل فلفلی استفاده کنید
استفاده از خردل فلفلی در سس ها باعث می شود متابولیسم بدن تحریک و چربی بیشتری سوزانده شود. برای افزایش متابولیسم و کنترل اشتهایتان یک لیوان آب را با یک قاشق سوپ خوری خردل تند مخلوط کنید و قبل از شام بخورید. با این کار هم متابولیسم بدن تان فعال می شود و هم منبع مناسبی از آنتی اکسیدان و امگا3 وارد بدن تان می شود.

ماهنامه زیبایی
***

4 دیدگاه برای لاغری را با 13 رژیم متفاوت تجربه کنید

  1. hamide گفت:

    خیلی ممنون از رژیم خوب و نکات عالی

  2. hamide گفت:

    میشه برای ماه رمضان هم ی برنامه رژیم غذایی بزارین سپاسگذارم

  3. hosein گفت:

    من وزنم 80وقدم168میخوام 68بشم

  4. حامد گفت:

    یه رژیم خیلی خوب هم بگید حداقل در1ماه چندکیلو کم کنم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *