مدل عینک آفتابی با توجه به نوع صورت

مدل عینک آفتابی با توجه به نوع صورت

عینک های آفتابی هم چشمان شما را از آفتاب دور نگه می دارد و نمی گذارد که اشعه های مضر خورشید به چشمان شما ضرر برساند و هم می تواند کاری کند که شما خوش تیپ تر به نظر برسید؛ اما به شرطی که قواعد کلی برای انتخاب بهترین عینک آفتابی با توجه به نوع صورت تان را رعایت کنید. عینکی متناسب با نوع چهره تان خریداری کنید که به صورت شما می نشیند و می تواند حالت وقار یا اسپرت بودن و مطابق روز بودن را به دیگران القا کند.

ولی برای آنکه بدانید چه نوع عینکی به صورت شما می آید، اول باید حالت صورت تان را بشناسید، اما چگونه؟ برای آنکه فرم صورت تان را بشناسید مطلب زیر را بخوانید.

صورت شما چه شکلی است؟
شما باید اندازه های صورت تان را اندازه گیری کنید و با استفاده از این اندازه ها فرم صورت تان را دریابید. برای این کار شما به یک آینه که در محل مناسب پر نور قرار گرفته، یک متر و یک کاغذ و قلم برای نوشتن اندازه ها نیاز دارید. با فراهم کردن این وسایل از شیوه های زیر استفاده کنید:

1. انتهای متر اندازه گیری را روی نقطه خارجی یک چشم خود بگذارید. سپس متر را خیلی آرام از روی چشم و بینی خود عبور دهید و تا نقطه خارجی چشم دیگر خود ببرید. در این حالت، متر اندازه گیری باید از بالای نقطه تیزگونه، گونه های شما یا نقطه برجسته گونه هایتان عبور کرده باشد. این اندازه را یادداشت کنید. این اندازه را به اصطلاح فاصله میان «2 استخوان گونه» می نامند.

2. اکنون نوبت اندازه گیری «خط فکی» است. متر را روی یکی از مفاصل استخوان فک خود که در نقطه کناری قسمت برجسته گوش قرار دارد بگذارید و سپس متر را تا نقطه مقابل این قسمت در گوش دیگر ببرید. سپس عدد به دست آمده را در 2 ضرب و یادداشت کنید.

3. حالا «پیشانی» تان را اندازه گیری کنید. یک سر متر اندازه گیری را در نقطه ای که کاملا وسط نقطه میانی ابروها و نقطه روییدن موها در بالای آن است بگذارید (این نقطه مهم ترین نقطه پیشانی شماست). حالا متر را تا نقطه مقابل در سمت دیگر ببرید و عدد به دست آمده را یادداشت کنید.

4. در نهایت قد یا ارتفاع صورت تان را اندازه گیری کنید. سر متر اندازه گیری را در نقطه وسط رویش موهایتان قرار دهید و آن را به صورت صاف پایین بیاورید تا به چانه برسد. اندازه را یادداشت کنید.

پس از نوشتن این اندازه ها می توانید شکل صورت تان را حدس بزنید.

شکل صورت تان مربع است یا مستطیل؟

صورت های تخم مرغی:
اگر اندازه «قد ارتفاع» صورت شما یک و نیم برابر «فاصله میان دو استخوان گونه» شما باشد، آن وقت این صورت را فرم صورت «تخم مرغی» می نامند که از لحاظ آرایشگران فرم ایده آلی برای صورت است. «جولیا رابرتز» یکی از چهره های مشهور فرم صورتش اینگونه است.

صورت های گرد:
اگر «ارتفاع» صورت شما مساوی فاصله میان دو استخوان «گونه» صورت تان یا نزدیک به آن باشد، در این حالت صورت شما گرد محسوب می شود. در میان چهره های مشهور صورت «کیت وینسلت» صورت گرد محسوب می شود.

صورت مستطیلی:
اگر «فاصله میان دو استخوان گونه» و خط فکی صورت شما بیشتر از «ارتفاع» آن باشد، صورت تان را صورت «مستطیلی» می نامند. در میان چهره های معروف صورت «نیکی تایلور» تقریبا مستطیلی است.

صورت قلبی شکل:
در این حالت اندازه دو استخوان «گونه» و «پیشانی» شما بیشتر از اندازه خط فکی است. صورت «جنیفر لاوهویت» اینگونه است.

صورت مربعی:
اگر در صورت شما «ارتفاع» با اندازه «دو استخوان گونه» و نیز اندازه های خط فکی و پیشانی تقریبا یک اندازه است، آن وقت حالت کلی صورت شما مربعی است. «ساندرا بولاک» یکی از چهره های مشهور با این نوع صورت است.

صورت الماسی شکل:
اگر در صورت شما اندازه خط فکی با ارتفاع آن تقریبا برابر است اما خط پیشانی و اندازه خط فکی و «فاصله دو استخوان گونه» مساوی است، صورت تان حالت الماسی شکل دارد.

مدل عینک آفتابی با توجه به نوع صورت

• افرادی که خوش به حالشان است
صورت های تخم مرغی
افرادی که صورت تخم مرغی دارند، برای خرید عینک آفتابی مناسب کار سختی پیش رو ندارند. واقعیت این است که بیشتر فریم های عینک برای اینگونه صورت ها مناسب هستند و هم فریم های دایره ای و هم فریم های مربعی می تواند صورت شما را زیبا کند. حتی قاب های خیلی بزرگ و نوع عینک های خلبانی هم به این نوع صورت ها می آید. اما، خب رعایت بعضی نکته های کوچک به شما کمک می کند عینک بهتری انتخاب کنید:
اگر اجزای صورت تان کوچک است هرگز از عینک های با قاب های بزرگ استفاده نکنید و اگر هم حالت موهایتان چتری یا رها روی صورت است از عینک های ریز گرد استفاده نکنید.

• زاویه دار بخرید
صورت های گرد
افرادی که صورتشان گرد است به عینک های زاویه دار نیاز دارند تا صورتشان را به حالت مناسب تغییر دهد. بهترین نوع عینک ها برای این نوع صورت آنهایی هستند که تقریبا خطوط فریمشان صاف باشد. عینک های مربع و مستطیل بهترین انتخاب برای این نوع صورت ها هستند. درباره این نوع صورت ها هم البته بسیار مهم است که به اندازه اجزای صورت تان هم توجه کنید. اگر چشم های بزرگ و دهان برجسته دارید از عینک های ریز و ظریف استفاده نکنید.

• خلبان شوید
صورت های قلبی
در صورت های قلبی شکل پیشانی بسیار بزرگ تر و عریض تر از چانه ها و گونه هاست. باید عینک هایی را با حالت متضاد فرم صورت تان را انتخاب کنید. عینک های خلبانی برای این نوع صورت ها بسیار مناسب هستند. در کل باید گفت، همه عینک های گرد یا چند ضلعی که قسمت بالایی آنها بزرگ تر از قسمت پایینی آنهاست، برای این نوع صورت ها بسیار مناسب هستند.

• به صورت تان انحنا دهید
صورت های مربع
صورت های مربعی باید از عینک های منحنی استفاده کنند، زیرا این نوع عینک ها بیشتر از هر نوع دیگری بر این صورت ها می نشیند. این فریم ها صورت تیز افراد صاحب چهره مربعی را نرم می کند و شکل متوازن و آراسته به آنها می دهد. افرادی که دارای این نوع صورت هستند، گونه ها و فک بزرگی دارند و بهتر است برای اصلاح این حالت از عینک هایی استفاده کنند که بالاتر از حد معمول روی صورت می ایستند. با این نوع عینک ها توجه به چشمان شما جلب می شود.

• مربع های بزرگ به شما می آید
صورت های مستطیلی
در این فرم از صورت ها استخوان های گونه عموما برجسته اند و بینی درشت و استخوانی است. در کل برای این نوع از صورت های کشیده هم بهترین نوع عینک ها، عینک هایی موسوم به خلبانی هستند. با این نوع عینک ها حالت صورت شما از کشیدگی درمی آید و فرم مناسبی پیدا می کند. عینک های مربعی که فریم های خیلی بزرگی نداشته باشند هم یک انتخاب بسیار مناسب برای این گروه از چهره ها هستند.

زندگی ایده آل
***

4 دیدگاه برای مدل عینک آفتابی با توجه به نوع صورت

  1. ایدا گفت:

    پس الماسی چی چی کار باید بکنه

  2. ش گفت:

    من الماسی ام پس الماسی چی؟!!!!

  3. آبتین پرنیان گفت:

    سلام. لطفا انواع صورتها را با تصاویر صورتهای واقعی و عینک ها نشان دهید. ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *