مراقبت از پوست در فصل گرما

مراقبت از پوست در فصل گرما

با رعایت نکته های مراقبت از پوست می توانید فشار و ناراحتی را که در فصل تابستان بر شما وارد می آید، کاهش دهید و بتوانید راحت تر در هوای سوزان و داغ به کار خود بپردازید. نکات مراقبت از پوست را که در این مقاله بحث می شود، به کار گیرید و از تابش خورشید لذت ببرید.

غلبه بر دمای گرم و سوزان نه تنها سخت و طاقت فرساست، بلکه آزار دهنده نیز است. پوست ظریف در اثر اشعه های فرابنفش خورشید دچار صدمه می شود و بیشترین مشکلات پوستی در این فصل ایجاد می شوند.

این نکات به شما می آموزند که چگونه در فصل تابستان از التهاب، تورم و آلودگی پوست خود جلوگیری کنید:

لوسیون (کرم) ضد آفتاب، ضروری برای فصل تابستان

زمانی که در تابستان بیرون می روید، پوست تان در معرض اشعه فرابنفش قرار می گیرد. به این ترتیب بهترین کاری که می توانید برای پیشگیری از هر نوع صدمه پوستی انجام دهید، استفاده از کرم ضدآفتاب حداقل نیم ساعت قبل از بیرون رفتن از منزل و مواجهه با هوای داغ است. کرمی را انتخاب کنید که عامل ضدآفتاب آن بیشتر از 15 باشد. (روی کرم با عنوان SPF درج شده است)

از یک شوینده گیاهی استفاده کنید

به جای اینکه پوست خود را با آب سرد یا معمولی بشویید، می توانید آن را با آب و شیر بشویید.

روش دیگر مراقبت از پوست در تابستان، استفاده از دم کرده های گیاهی است. می توانید یکی از این دم کرده ها را به راحتی در منزل تهیه کنید:
کمی گل زیرفون (lindon)، برگ رز، چند برگ نعناع و بابونه را مخلوط کنید. به آن آب داغ اضافه کنید تا بتوانید آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس اجازه دهید این مخلوط یک ساعت بماند. از پنبه آغشته به این مخلوط استفاده و صورت خود را مرطوب کنید. سپس یک پارچه کتانی در این مخلوط فرو ببرید و آن را به مدت بیست دقیقه روی پوستتان قرار دهید. این کار نتیجه فوق العاده ای دارد و حتی در طول روزهای بد تابستان هم به پوست تازگی و طراوت می دهد.

مرطوب کردن پوست

بدون بحث در مورد استفاده از مرطوب کننده ها، نکات مراقبت از پوست کامل نخواهند بود. بدون توجه به اینکه پوست شما خشک، چرب یا معمولی است، استفاده از مرطوب کننده ضروری است.
مرطوب کننده ها نه تنها از خشک شدن پوست جلوگیری می کنند، بلکه در هر شرایط آب و هوایی پوست را التیام می دهند. اما قبل از اینکه مرطوب کننده را خریداری کنید، نوع پوست خود را بشناسید و مرطوب کننده را مطابق آن انتخاب کنید.

به طور متناوب به پوست تان آبرسانی کنید

برای آبرسانی به پوست می توانید از محصولات تجاری موجود استفاده کنید. به میزان کافی آب بنوشید و حداقل 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید. این میزان استراحت موجب می شود استرس شما کاهش یابد. غذاهای سالم از جمله میوه و سبزیجات بخورید تا در روزهای سوزان تابستان هم پوست با طراوتی داشته باشید.

از یک چتر یا کلاه لبه دار استفاده کنید

زمانی که بیرون می روید، حتما از یک چتر یا کلاه لبه دار استفاده کنید. این کار از سوختن و قهوه ای شدن پوست جلوگیری می کند (قهوه ای شدن پوست موجب کاهش تولید الاستیک و کلاژن زیر سطح پوست می شود).

سعی کنید موارد ذکر شده در این نوشتار را رعایت کنید تا به راحتی و بدون بروز هیچ مشکل پوستی از فصل تابستان لذت ببرید.

فاطمه سادات میرحبیبی
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *