مواد غذایی آلرژی زا

مواد غذایی آلرژی زا

تقریبا هر ماده غذایی می تواند به نوبه خود آلرژی زا باشد. اما در این بین مواد غذایی ای وجود دارد که مسئول 90 درصد آلرژی های غذایی محسوب می شوند و افراد حساس که مستعد آلرژی هستند در مصرف آنها باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

در این مطلب به 7 مورد از این مواد غذایی آلرژی زا اشاره می شود:

شیر و محصولات لبنی
تمام محصولات لبنی مثل شیر، پنیر، ماست، خامه و سوپ های خامه ای، برخی از شیرینی جات و دسرها می توانند باعث بروز آلرژی غذایی شوند.

تخم مرغ
تخم مرغ و به ویژه سفیده آن باعث ایجاد آلرژی می شود. در واقع تمام خوردنی هایی که با تخم مرغ تهیه می شوند می توانند مستعد آلرژی های غذایی باشند مثل انواع شیرینی جات، کیک ها، موس ها، دسرها، سس مایونز و غیره.

سویا و مشتقات آن
سویا، سس سویا، توفو، پروتئین های گیاهی، پروتئین های هیدرولیزه و همچنین چاشنی های طعم دهنده غذایی، نشاسته گیاهی و غیره نیز برای افراد حساس آلرژی زا است.

گندم و محصولات تهیه شده با گندم
غلات، نان و مشتقات آن، شیرینی جات، پاستاها، محصولات تهیه شده با آرد، و غیره.

بادام هندی
بادام هندی و روغن آن، کره و آرد بادام هندی، شیرینی جات تهیه شده با آجیل، اسانس ها و غیره. افرادی که دچار آلرژی های شدید غذایی هستند باید از مصرف آجیل ها پرهیز کنند.

ماهی
ماهی تازه، دودی یا کنسروی، روغن ماهی، خاویار، خوراک ها و سوپ ماهی برای افراد حساس، آلرژی زا است.

خوراکی های حاوی آجیل و دانه ها و مغزهای روغنی
علاوه بر این که آجیل و دانه های روغنی مثل فندق، بادام، پسته و حتی روغن آنها می تواند آلرژی زا باشد بلکه تمام خوراکی ها و شیرینی جات و غیره که حاوی این مواد غذایی هستند نیز امکان آلرژی و حساسیت غذایی را بالا می برند.

تبیان
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *