مکعب های یخی لیمویی

مکعب های یخی لیمویی

یکی از نوشیدنی های مورد علاقه و مفید برای تمام افراد، آب می باشد که مورد استفاده هر روزه همه است. برای تنوع و تغییر مزه آب، به جای استفاده مرتب از انواع شربت ها، می توان به آن طعم دهنده ای مانند لیمو اضافه کرد که یک نوشیدنی تازه، با کالری کم و با منابع تغذیه ای بسیار مفید به دست می آید.
لیمو به تقویت سیستم ایمنی بدن شما و هضم غذا کمک می کند و یک پاک کننده بسیار خوب برای بدن است. برای کاهش وزن، کاهش التهاب و پوست نیز بسیار مفید است. به همین علت به جای استفاده از آبلیموهای آماده که به طرز تهیه آنها نیز اعتمادی نیست، می توانید این ایده را برای تهیه نوشیدنی لیمویی اجرا کنید و در تمام طول سال، حتی هنگامی که لیمو در بازار نیست، نوشیدنی لیمویی تازه داشته باشید.

چه موادی لازم داریم؟

قالب یخ
لیمو
آب

مکعب های یخی لیمویی

مکعب های یخی لیمویی

لیموها را شسته، از وسط نصف کنید و آب آنها را در یک پارچ بریزید. مراقب باشید که هسته ای در آب لیمو نماند. سپس به آن آب اضافه کنید. بسته به مقدار غلظتی که می خواهید یخ شما داشته باشد، آب را کمتر، بیشتر و یا مساوی با آب لیمو بریزید. هنگامی که غلظت مورد نظر به دست آمد، محلول آب و آب لیمو را در قالب یخ بریزید و آن را در فریزر گذاشته تا یخ بزند.

مکعب های یخی لیمویی

مکعب های یخی لیمویی

می توانید این کار را چندین مرتبه انجام دهید و مکعب های یخی لیمویی را در فریزر نگهداری کنید تا برای هنگامی که به لیموی تازه دسترسی نداشتید، لیوان آب را برداشته و یک مکعب لیمویی در آن بیندازید و نوش جان کنید.

مکعب های یخی لیمویی

***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *