نقش ماست و خشکبار در کاهش وزن

نقش ماست و خشکبار در کاهش وزن

متخصصان تغذیه در آمریکا تاکید کردند سیب زمینی و نشاسته ها بدون شک موجب افزایش وزن می شوند اما مواد غذایی با ارزش تغذیه ای مناسب مثل ماست و مغز خشکبار چون باعث می شوند که دیرتر احساس گرسنگی کنید در نتیجه کمک می کنند که لاغرتر بمانید.

منطق معمول انسان این است که هر خوردنی به اندازه تعادل می توان خورد و با وجودی که دائم توصیه می شود مصرف کلی کالری ها را کاهش دهید اما معمولا به اینکه این کالری ها از چه موادی تشکیل شده اند، توجهی نمی شود. بنابراین از آنجا که ذخیره کالری تمام مواد غذایی یکسان نیست پس صرف مصرف آنها به اندازه متعادل کافی نیست.

از بین تمام مواد غذایی، سیب زمینی در افزایش وزن نقش آشکار و موثری دارد به طوری که مصرف روزانه این نشاسته پس از چهار سال موجب افزایش وزن قابل توجهی می شود.
گفته می شود که حتی سیب زمینی آب پز یا تنوری هم در افزایش وزن موثر است و ظاهرا علت آن تاثیر این خوردنی روی هورمون انسولین است.

از طرف دیگر اضافه کردن هر نوبت خشکبار به رژیم غذایی در پیشگیری از اضافه وزن نقش دارد. ماست هم در این زمینه نقش شگفت انگیزی دارد. کسانی که هر روز ماست می خورند طی 4 سال می توانند حداقل 0.5 کیلو وزنشان را کاهش دهند.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *