نوشیدنی های شفابخش

نوشیدنی های شفابخش

یک آبمیوه که غنی از مواد مغذی و ویتامین ها باشد، بهترین انتخاب برای رفع عطش می باشد. آبمیوه طبیعی از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند و بهترین راه برای دریافت مواد مغذی می باشد که سلامتی انسان را در پی دارد.

آبمیوه را سریع بنوشید؛ حتما آبمیوه را به صورت تازه بنوشید، زیرا هر اندازه که آبمیوه می ماند مواد مغذی خود را از دست می دهد.
دستگاه های مخلوط کن، فیبر گیاهی را از آبمیوه جدا نمی کنند اما جدا نمودن فیبر از آبمیوه باعث می گردد بدن مواد مغذی را سریع جذب کند.

1. آب کرفس فشار خون را پایین می آورد:
فشار خون بالا عامل اساسی سکته و بیماری قلبی و نقص کلیه ها می باشد. آب کرفس که با آبمیوه گیری یا مخلوط کن تهیه می شود، می تواند درمان خوبی در این زمینه باشد. نوشیدن آب کرفس 2 تا 3 لیوان در روز می تواند از افزایش فشار خون جلوگیری کند یا آن را در حد طبیعی نگه دارد.
علاوه بر این، کرفس از نقرس و دیگر شرایط آرتروزی جلوگیری می کند. تحقیقات حاکی از آن است که این ساقه مملو از واسطه های ضد التهابی همچون آپیژنین می باشد. این ساقه را صرف نظر از عوارض جانبی آن، مصرف کنید و از خواص آن بهره مند گردید.

2 . آبمیوه ای برای آفتاب سوختگی:
آفتاب سوختگی با علائم درد، تاول های دردناک، قرمزی و ورم همراه است. زمانی که دچار آفتاب سوختگی شدید می شوید، باید به بدن آب کافی برسانید. از این رو، 60 گرم آناناس را با آب آلبالو مخلوط کنید و میل فرمایید تا گرما زدگی و آفتاب سوختگی را برطرف کنید. بروملین موجود در آناناس حاوی مواد فعالی می باشد که التهاب را کاهش می دهد و به هضم کمک می کند. راز مفید بودن آلبالو هم در عمق پوست قرمز آن می باشد. پوست آلبالو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که آنتوسیانین نامیده می شود و التهاب بدن را کاهش می دهد. دیگر ترکیبات هم خطر بیماری قلبی، سرطان و دیابت را کم می کنند. روزی 2 تا 3 فنجان از این مخلوط بنوشید.

3. یک نوشیدنی کمک کننده به قدرت شنیداری:
یک روش درمان قدیمی برای افزایش قدرت شنیدن وجود دارد که از سیر، پیاز، هویج و جعفری تهیه می شود. مقداری آب، 1 عدد پیاز خرد شده، 2 عدد هویج خرد شده و یک شاخه جعفری را در مخلوط کن بریزید. آب آن را بگیرید. یک سیر خام را فشار دهید تا روغن آن جدا شود، سپس آن را به این مخلوط اضافه کنید.
سیر جریان خون را به اعصاب شنیداری افزایش می دهد، هویج و جعفری غنی از ویتامین C و نیاسین هستند که به طور طبیعی سبب بهبود عملکرد گوش می شوند. هر روز به مدت یک ماه از این مخلوط بنوشید. می توانید این مخلوط را به آبمیوه های دیگر اضافه کنید.

4. نوشیدنی مفید برای چشم:
یک روش درمان چینی برای بهبود بینایی هست که از کرفس، سوسنبر و جعفری چینی تهیه می شود. لوتئولین، یک بیوفلاونوئید آنتی اکسیدانی است که در بیشتر داروهای گیاهی و غذاها و همچنین در هر سه جزء مخلوط فوق یافت می شود و بهترین حافظ سلول DNA در مقابل تشعشع و گلی کایتون (یک فرآیند که در آن مولکول های قندی چسبنده، پروتئین را محصور می کنند و باعث تخریب شبکیه می شوند) می باشد. لوتئولین سطح قند خون را بهبود می بخشد و حساسیت انسولین را منظم می کند.
کرفس، سوسنبر و جعفری چینی را همراه با مقداری آب در مخلوط کن بریزید. هر روز از این مخلوط برای افزایش قدرت بینایی خود بنوشید.

5. آبمیوه کمک کننده به سوزش دل:
به وسیله یک آبمیوه گیری آب یک سیب زمینی خام را بگیرید و از صافی رد کنید و با مقداری آب مخلوط نمایید. صبح ها ناشتا (معده خالی) از آن بنوشید. این نوشیدنی معده را آرام می سازد و اسید آن را کاهش می دهد.

این نوشیدنی ها به تنهایی کافی نیستند، باید داروهای خود را هم مصرف کنید. این مخلوط ها به عنوان مکمل می باشند و به بدن کمک می کنند که در ترتیبی صحیح به کار خود ادامه بدهند.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *