نکاتی برای رسیدن به تناسب اندام

نکاتی برای رسیدن به تناسب اندام

چند نکته وجود دارد که با رعایت آنها خیلی راحت تر می توانید به سلامت بیشتر و وزن ایده آل خود دست یابید.

در اینجا به این چند نکته برای رسیدن به تناسب اندام اشاره می کنیم:

• کمتر بخورید ولی وعده های غذایی را بیشتر کنید.
پرخوری های مکرر باعث می شود معده شما گشاد شده و جا باز کند و در این حالت باید هر دفعه بیش از مقدار لازم، غذا بخورید تا احساس سیری کنید. با این ترتیب کالری دریافتی بدنتان بیش از حد نیاز خواهد شد که منجر به از دست دادن تناسب اندام و چاقی خواهد شد.
برای تحت کنترل درآوردن این پرخوری ها، بهتر است وعده های غذایی را افزایش داده و در هر وعده، مقدار کمتری غذا بخورید.
برای این کار بهتر است از میان وعده های غذایی مناسبی استفاده کنید.
استفاده از میان وعده هایی که دارای پروتئین هستند بهتر می توانند بر احساس گرسنگی کاذب شما غلبه کرده و آن را تحت کنترل درآورند.

• آب بنوشید و آدامس بجوید.
اغلب اوقات زمانی که احساس تشنگی می کنید در واقع بدن شما نیاز به آب دارد.
اکثر متخصصان تغذیه، نوشیدن 8-10 لیوان در روز را توصیه می کنند. اما واقعا می توانید حساب لیوان های آب نوشیده شده در روز را همیشه به طور دقیق به خاطر داشته باشید؟
مسلما نه. پس برای این کار موارد زیر را رعایت کنید: هر زمان که احساس گرسنگی می کنید، یک لیوان آب بنوشید و مورد دیگر آن که همیشه قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید.

با انجام این موارد، به معده کمک می کنید تا احساس پر بودن کند و به این ترتیب نسبت به خوردن غذا، اشتهای کمتری خواهید داشت. علاوه بر این که بدنتان به اندازه کافی آب مورد نیازش را دریافت خواهد کرد.

جویدن آدامس نیز می تواند کمک خوبی برای کنترل اشتهای شما باشد مخصوصا اگر عاشق خوردن شیرینی جات باشید. توجه داشته باشید برای این کار از آدامس های بدون قند استفاده کنید.

• هرگز جلوی تلویزیون غذا نخورید.
معمولا افرادی که جلوی تلویزیون غذا می خورند، بدون فکر این کار را انجام داده و توجهی به این موضوع ندارند غذایی که در این حالت وارد بدنشان می کنند برای آنها خاصیت دارد یا خیر؟
اگر به عنوان مثال یک پاکت چیپس در دستشان هست نقطه پایان خوردن چیپس آنها زمانی است که پاکت چیپس به انتها برسد. به این ترتیب بدن بیش از حد نیاز کالری دریافت کرده و منجر به چاقی خواهد شد.

برای رها شدن از این شرایط بهتر است شام را در کنار خانواده و یا همراه با دوستان صرف کنید و هنگام شروع غذا، تلویزیون را خاموش کنید تا به آن چه می خورید توجه بیشتری داشته باشید.

keystosimpleliving.com
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *