نکاتی در مورد رنگ کردن مو

نکاتی در مورد رنگ کردن مو

تصمیم به تغییر دادن رنگ مو ممکن است کار سختی باشد. برخی از بررسی ها رنگ مو را با افزایش خطر دچار شدن به برخی از سرطان ها ارتباط داده اند و برخی دیگر نیز نتوانسته اند چنین رابطه ای را نشان دهند.

کارشناسان پیشنهاد می کنند برای کاهش خطر سرطان بهتر است رنگ موی کمتری در طول زمان مصرف کنید. همچنین می توانید تا زمانی که موهایتان خاکستری نشده است، از رنگ کردن مو خودداری کنید.

احتیاطات هنگام استفاده از رنگ مو

این نکات ایمنی را هنگام رنگ کردن مو رعایت کنید:

• رنگ مو را برای مدتی بیش از حد نیاز روی سر باقی نگذارید.

• پوست سرتان را پس از رنگ شدن مو کاملا با آب بشویید.

• هنگام رنگ کردن موهایتان، دستکش بپوشید.

• به دقت دستورات روی بسته رنگ مو را رعایت کنید.

• هرگز فراورده های متفاوت رنگ مو را با هم ترکیب نکنید.

• پیش از استفاده از رنگ مو باید از لحاظ نداشتن آلرژی آن را آزمایش کنید. به دستورات بروشور محصول برای انجام این آزمایش توجه کنید. آرایشگرتان باید هر بار که موهایتان را رنگ می کند این آزمایش را انجام دهد. اگر خودتان این آزمایش را انجام می دهید، مقدار اندکی از رنگ مو را پشت گوشتان آزمایش کنید، اگر پس از دو روز نشانه های آلرژی مانند خارش، سوزش و قرمزی ظاهر نشد، تا حدی می توانید مطمئن باشید که به رنگ مو حساسیت ندارید.

• هرگز ابروها و مژه هایتان را با رنگ مو رنگ نکنید. واکنش آلرژی نسبت به رنگ ممکن است باعث تورم یا افزایش خطر عفونت در ناحیه چشم شود. این واکنش ممکن است به چشم شما صدمه بزند و حتی باعث نابینایی شود. ریختن اتفاقی رنگ مو به درون چشم نیز ممکن است آسیب دائمی ایجاد کند. سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از رنگ مو برای ابرو و مژه ها را حتی در سالنهای زیبایی ممنوع کرده است.

آیا رنگ مو برای زنان باردار بی خطر است؟

اطلاعات کاملی درباره ایمنی رنگ کردن مو در هنگام بارداری در دست نیست. احتمال دارد که هنگام استفاده از رنگ مو، مقدار اندکی از آن به داخل بدن راه یابد. بنابراین مقادیر بسیار کمی از ماده شیمیایی ممکن است بتواند به جنین برسد، اگر اصولا چنین چیزی امکان پذیر باشد.
در برخی از بررسی های حیوانی و انسانی، هیچ تغیبری در اثر رنگ مو بر روی جنین در حال رشد مشاهده نشده است. در صورتی که در این مورد نگران هستید یا سوالی دارید، با دکترتان مشورت کنید.
WebMD
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *