نکات خرید کت و شلوار برای مردان خوش پوش

نکات خرید کت و شلوار برای مردان خوش پوش

هر آقایی باید حداقل یک دست کت و شلوار داشته باشد. بالاخره برای هر کسی مجالس عروسی و مهمانی های رسمی پیش می آید و در این مواقع کت و شلوار بهترین انتخاب است. پس لازم است که برای یک انتخاب درست نکات زیر درباره انواع کت و شلوار مطرح شود.

1. اهمیت دکمه
هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد. کت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند. علتش هم این است که کت های یک یا دو دکمه، یقه بازتری دارند و پیراهن زیر کت بیشتر دیده می شود، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند. در اروپا کت های دو دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع 3 دکمه را ترجیح می دهند. هرچه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند؛ کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب دکمه بیشتری دارند.

2. رابطه میان قد و دکمه
بد نیست در انتخاب تعداد دکمه کت به قدتان هم توجه کنید. کت های 2 دکمه برای مردان کوتاه تر و کت های 3 دکمه برای مردان بلندتر مناسب هستند. این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت ها یک ردیف دکمه دارند و بعضی دیگر دو طرف دکمه دارند. دسته دوم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه ها را بیشتر نشان می دهند. کت های تک دکمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک دست کت و شلوار در کمد لباستان داشته باشید، بی خیال این کت ها شوید، چون خیلی خاص اند.

3. پشمی های اسم و رسم دار
جنس کت و شلوار هم، رسمی و غیررسمی بودن آن را تعیین می کند. هرچه میزان پشم پارچه بیشتر باشد رسمی تر از کار درمی آید. معمولا کت های خیلی رسمی صددرصد پشم هستند. مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار رفته بستگی دارد. البته بهتر است نقطه ضعف شان را هم بدانید. پارچه های پشمی خیلی بیشتر و سریع تر چروک می شوند و باید فکر پوشیدن آنها در محیط های اداری و کاری را از سرتان بیرون کنید. چون نظم و آراستگی آنها در حد یک مجلس رسمی است و برای محیط کار مناسب نیستند.

4. اهمیت استاندارد بودن
نباید سایز کت و شلوارتان خیلی بزرگ باشد. دقت کنید سرشانه های کت جذب شانه ها باشد نه بزرگ تر از شانه هایتان. قد کت و شلوار غیر از موارد استثنا استانداردهای ثابتی دارد که باید رعایت شود. همین نکات ظریف باعث می شود خوش تیپ و برازنده به نظر برسید.
برای کت های معمولی که مدل شان خیلی بلند یا کوتاه نیست وقتی کت را می پوشید، در حالت ایستاده دست ها را کنار بدن قرار دهید، قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد. قد آستین هم بهتر است به اندازه ای باشد که یکی، دو سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند.
بلندی یقه کت هم باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد. به قد شلوار هم توجه کنید. لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می رویدجورابتان دیده نشود. البته حواستان به رنگ جوراب هم باشد که همرنگ شلوارتان انتخاب کنید. در ضمن این روزها دیگر پوشیدن شلوار خیلی گشاد و خیلی تنگ در کت و شلوار، رواج ندارد. یک نکته مهم در شلوارهای کت و شلوار این است که کمر آنها به اندازه نیم تا یک سایز امکان تنگ یا گشاد شدن دارد و برای آنکه شلوار مناسب اندامتان داشته باشید نگرانی زیادی نخواهید داشت.

5. با رنگ تیره بدرخشید
اگر می خواهید در یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید. طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند. این طرح ها بیشتر به درد مهمانی های غیررسمی می خورند.

6. متناسب با قد و بالای شما
اگر قد بالاتنه شما نسبت به پایین تنه کوتاه تر است باید کت هایی با یقه باز و برگردان و یقه بلند و باریک بپوشید.
اگر پاهای کوتاهی دارید کت های کوتاه تر برای شما برازنده تر است؛ چون کت های بلند باعث می شوند پاهای شما کوتاه تر از حدی که هست به نظر برسد. یادتان باشدحتی اگر دوباره شلوارهای دمپا پاکتی مد شد، اگر پاهای کوتاهی دارید از انتخاب آنها پرهیز کنید چون اصلا به شما نمی آید.

7. اگر چاق هستید
در مورد آقایان چاق نکات مهمی وجود دارد. اصولا کت و شلوارهایی که پارچه های براق دارند شما را چاق تر از چیزی که هستید نشان می دهند. تاثیر پارچه های ضخیم و کلفت یا طرح های چهارخانه درشت هم همین است. این قبیل طرح ها برازنده افراد لاغر است.
آقایان چاق بهتر است از کت و شلوارهایی با رنگ های تیره و مات استفاده کنند. کت های پشت چاک دار به خصوص اگر 2 چاک در پشت داشته باشند، برای افراد درشت هیکل مناسب نیستند. چون چاک های پشت جلب توجه می کند و درشت بودن هیکل بیشتر به چشم می آید. برش کت هم مهم است. بعضی کت ها به طور کامل در قسمت کمر جذب می شود ولی انواع دیگر از زیر بغل تا نزدیک ران پا برشی راسته دارد. برش های راسته برای مردان با اندام و بالاتنه درشت تر مناسب تر است.

8. کتان های غیررسمی
کت و شلوارهای جنس کتان کاملا غیررسمی ولی برای مهمانی های معمولی ساده و شیک هستند. بهتر است این نوع کت و شلوارها را به جای پیراهن با تی شرت های یقه هفت روشن بپوشید. البته حواستان باشد که بعضی از کت های کتان شانه های بزرگ و پهن دارند و چندان شما را خوش هیکل نشان نمی دهند. شاید انواع بدون آستر انتخاب بهتری باشند. برش و دوخت کت و شلوارهای کتان اهمیت خاصی دارد. برش شانه ها باید بلند و کت تا حدی تنگ باشد.

9. قد کوتاه ها دقت کنند
آقایان کوتاه قد نباید کت و شلوارهای با رنگ متفاوت و متضاد بپوشند. مثلا کت قهوه ای و شلوار کرم یا برعکس. رنگ های متضاد قد را کوتاه تر نشان می دهد. پیشنهاد می شود افراد قد کوتاه از کت و شلوارهای یکرنگ استفاده کنند. پارچه های راه راه هم انتخاب مناسبی است و تاثیر خوبی در بلندتر نشان دادن قد دارد.

• با دراپ آشنا شوید
در سایزبندی کت و شلوارها واحدی به نام دراپ (Drop) وجود دارد که اختلاف بین سایز کت و سایز شلوار را نشان می دهد. یعنی مثلا کت و شلوار سایز 48 با دراپ 4 شلواری با سایز 42 دارد یا به عبارتی اختلاف دور سینه و دور کمر 4 اینچ است. دراپ ها بسته به نوع برش کت متفاوت اند ولی 4، 6 و 8 دراپ های رایج هستند.

• یک پیشنهاد
کت و شلوارهای آبی روشن معمولا چندان جالب به نظر نمی رسند ولی اگر رنگ آن نیلی خیلی روشن باشد و از پارچه نخی نرم، سبک و با کیفیت تهیه شده و به اصطلاح خوش دوخت هم باشد، به یک مدل عالی برای تابستان یا پاییز تبدیل می شود. این کت و شلوار را می توانید با پیراهن سفید موجدار بپوشید. پیراهن آبی دریایی هم انتخاب خوبی خواهد بود. با کت و شلوارهای اسپرت تابستانی می توانید پیراهن آستین کوتاه هم بپوشید.

زندگی ایده آل
***

یک دیدگاه برای نکات خرید کت و شلوار برای مردان خوش پوش

  1. Sani گفت:

    سلام.ببخشید من شوهرم قدش 168و کمر گود و باسن برجسته ای داره.چطور کتی بپوشه ک مناسبه فرم بدنش باشه.لطف کنین بگین کلا چطوری لباس بپوشه.متشکرم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *