چطور از سشوار استفاده کنیم؟

چطور از سشوار استفاده کنیم؟

سشوار یکی از لوازم برقی است که در اغلب خانه ها وجود دارد و برای حالت دادن یا خشک کردن موی سر پس از استحمام به کار می رود.
امروزه خیلی از مردم این وسیله را به کار می برند و البته گروهی هم کاملا مخالف سشوار بوده و آن را دشمن مو می دانند. به عقیده کارشناسان، برای خشک کردن موها پس از استحمام بهتر است ابتدا از حوله استفاده کنید و البته آن را فقط بر موها فشار داده و از مالش شدید اکیدا خودداری نمایید. سپس اجازه دهید آنها به حالت طبیعی در معرض هوا خشک شوند.

اما در این صورت امکان سرماخوردگی یا وز شدن مو ها وجود دارد که برای بسیاری آزار دهنده است؛ به همین منظور از سشوار کمک گرفته می شود تا ضمن خشک شدن موها، وز آن هم به وسیله برس های مخصوص گرفته شود.

کارشناسان معتقدند در صورتی که کاربران با طرز صحیح استفاده از سشوار آشنا بوده و در استفاده از آن زیاده روی نکنند، می توانند امیدوار باشند که آسیب کمتری به موهای خود وارد می کنند، چون به هر ترتیب حرارت سشوار موجب می شود که آب موجود در موها خشک شود.

سعی کنید هنگام سشوار کردن، از باد خیلی داغ استفاده نکنید و فاصله بیشتر از بیست سانتیمتر سشوار از موها را رعایت کنید و همچنین بهتر است استفاده از آن از هفته ای1-2 بار بیشتر نشود.

آب موجود در ساقه مو، که مسئول ایجاد نرمی و حالت ارتجاعی مو است، در صورت استفاده از باد خیلی گرم سشوار تبخیر شده و تشکیل حباب هایی در ساقه مو می دهد که در نهایت منجر به از دست رفتن لایه خارجی مو، کوتیکول مو می گردد.
این موی آسیب دیده به سادگی دچار شکستگی شده، موخوره پیدا می کند و بوی سوختگی می دهد. یادتان باشد که نباید تا خشک شدن کامل موها سشوار کردن را ادامه دهید. در حین سشوار کردن موها نبایستی دندانه های برس خیلی داغ شوند زیرا به موها آسیب وارد می کنند.

سشوار نمودن موهای خیس کار درستی نبوده و آسیب حرارتی زیادی به موها وارد می کند. لذا بایستی ابتدا موها را تا حد امکان خشک کرده و رطوبت باقیمانده با سشوار رفع شود. در هنگام خشک کردن موهای خیس از برس زدن خشن آنها خودداری کنید و بهتر است در این مواقع اصلا برس یا شانه زده نشده و از حرکات انگشتان برای حالت دادن به موها استفاده شود.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *