چطور یک فنجان قهوه کامل درست کنیم؟

چطور یک فنجان قهوه کامل درست کنیم؟

آیا یک فنجان قهوه کامل واقعا وجود دارد؟ تنها شامه شما می تواند این موضوع را تشخیص دهد. در میان کارشناسان، قهوه کامل اغلب به صورت قهوه ای تعریف می شود که هم طعم خوب و هم رایحه خوبی داشته باشد.

کارشناسان گروه Intelligentsia Coffee & Tea می گویند این نکات کوچک می تواند به شما کمک کند تا یک فنجان قهوه واقعا عالی به دست بیاورید:

1. از بهترین دانه های قهوه استفاده کنید:
قهوه در یک مقیاس صد درجه ای رتبه بندی می شود. بر اساس نظر کارشناسان صنعت، تنها قهوه ای که نمره 80 یا بالاتر بگیرد، مستحق عنوان “قهوه مخصوص” است و تنها قهوه ای که نمره 90 یا بیشتر بگیرد را می توان به عنوان “قهوه عالی” طبقه بندی کرد. برای اینکه به فهرستی از قهوه های با نمرات بالا دست پیدا کنید می توانید به سایت Coffee Review مراجعه کنید.

2. خودتان قهوه را آسیاب کنید:
رایحه قهوه ناشی از روغن های طبیعی است که هنگام فرآیند برشته کردن درون دانه قهوه به دام می افتند. هنگامی که قهوه آسیاب می شود، این روغن ها شروع به متصاعد شدن می کنند. بنابراین اگر شما قهوه تان را در شب قبل آسیاب کنید تا در وقت صرفه جویی کنید، رایحه قهوه تان کمتر خواهد شد. اغلب حرفه ای ها از یک آسیابهای سایشی (burr grinder) استفاده می کنند که امکان آسیاب کردن یکدست تری را فراهم می کند.

3. صافی را از پیش مرطوب کنید:
اگر از روش صافی برای درست کردن قهوه تان استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که قبل از اضافه کردن گرد خشک قهوه آن را با آب داغ مرطوب کرده اید. همه صافی های کاغذی تولیدی لایه نازکی از گرد و غبار دارند. از پیش مرطوب کردن، این غبار را می شوید و نمی گذارد این غبار به قهوه شما راه یابد. (تنها باید پیش از شروع فرآیند واقعی درست کردن قهوه این آب را خالی کنید).

4. همه چیز به زمان بندی مربوط می شود:
هر روش درست کردن قهوه یک زمان دقیق دم کردن دارد؛ اگر بگذارید قهوه برای مدتی طولانی در آب داغ دم بکشد، روغن بیش از حدی از دانه های آسیاب شده استخراج می شود و قهوه تلخ تری درست می شود. دم کردن به مدت خیلی کوتاه هم قهوه ای رقیق و بی بو و طعم حاصل می آورد.

5. بگذارید قهوه سرد شود و به حال خود بماند:
قهوه یک نوشیدنی داغ است، اما اگر بگذارید اندکی سرد شود، طعم واقعی آن آشکار خواهد شد.
و در مورد شیر و شکر چه؟ بهتر است آنها را برای دسر نگهدارید. قهوه واقعا عالی نیازی به چیزی برای تقویت رایحه متمایز آن ندارد.

6. حفظ تعادل ضروری است:
کافئین موجود در قهوه یکی از دلایل اصلی نوشیدن آن است، اما کافئین در واقع یک سم طبیعی است -وسیله دفاعی درخت قهوه در مقابل شکارچیان است-. هنگامی که فردی بیش از حد قهوه می نوشد، مزه آن تلخ تر احساس می شود. بدن شما به این ترتیب به شما می گوید لطفا مسموم کردن خودتان را متوقف کنید.

کارشناسان Intellingentsia اولین کسانی هستند که می گویند، تا به حال یک فنجان قهوه کامل را نیافته اند، یعنی قهوه ای که واقعا رایحه مسحور کننده ای را داشته باشد که هنگام چسباندن بینی به یک کیسه از دانه های قهوه تازه برشته شده به مشام می رسد.
اما آنها اطمینان می دهند که تلاش کردن برای رسیدن به این هدف کاری مفرح است.

متن اصلی و فیلم مربوط به این متن را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:
http://news.yahoo.com/blogs/weekend-edition/perfect-cup-coffee-203459028.html
***

یک دیدگاه برای چطور یک فنجان قهوه کامل درست کنیم؟

  1. علی گفت:

    سلام از مطالبتون استفاده کردم عالی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *