چند روش خانگی برای مراقبت از موها

چند روش خانگی برای مراقبت از موها

روش های ساده زیر را امتحان کنید تا موهایی شاداب و سالم داشته باشید:

برگ انجیر و لیموترش برای شادابی موهای بلند

یک مشت برگ درخت انجیر و یک عدد لیموترش تهیه کنید. داخل ظرفی یک لیتر آب ریخته و بجوشانید. برگ انجیرها را داخل آن ریخته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه کاملا خیس شوند؛ سپس بگذارید محلول خنک شود و آن را صاف کنید. آب لیموترش را بگیرید و به محلول اضافه کنید. پس از اینکه موهایتان را با شامپو شستید، محلول را روی موهایتان بریزید. پنج دقیقه صبر کنید. سپس موها را با آب ولرم شستشو دهید. هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

براق کردن موهای بلند با برگ بابونه و قهوه

یک مشت برگ بابونه و مقداری قهوه تهیه کنید. برگ های بابونه را در هاون بکوبید تا کاملا آسیاب شوند. یک لیتر قهوه بجوشانید و برگ های آسیاب شده بابونه را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت پنج دقیقه دم بکشد. سپس محلول را صاف کنید و بعد از شامپو زدن، موهایتان را به این محلول آغشته کنید. پنج دقیقه صبر کنید و موها را آب بکشید.

درخشندگی موها با دانه کتان و روغن نارگیل

یک قاشق چایخوری دانه کتان را بکوبید تا کاملا ساییده شود. یک لیتر آب را جوشانده و دانه های آسیاب شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد. محلول را صاف کنید و بگذارید خنک شود. سپس دو قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید این دو ماده به مدت 10 دقیقه به طور کامل به خورد هم بروند. موهایتان را شامپو بزنید و با آب ولرم آب بکشید. محلول را روی موهایتان بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس موها را آب بکشید. هر دو روز یک بار این کار را تکرار کنید.

رزماری در خدمت سلامت موی بلند

دو قاشق غذاخوری عسل، پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون، افشره خوراکی رزماری و یک عدد لیموترش تهیه کنید. داخل ظرفی عسل و روغن زیتون را مخلوط کنید و دو قطره افشره خوراکی رزماری به آن اضافه کنید. ماسک را روی موها بگذارید و با یک حوله ببندید. بعد از 45 دقیقه موها را با شامپو شستشو دهید. آب لیموترش را از قبل بگیرید و در آخرین مرحله آبکشی روی موها بریزید تا موها براق شده و بوی رزماری از بین برود. دوباره موها را آب بکشید.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *