چگونه خانه دار خوبی باشیم؟

چگونه خانه دار خوبی باشیم

داشتن خانه ای تمیز و مرتب وظیفه سختی است. به نظر می رسد به محض آن که خانه را تمیز می کنید، همسر و فرزندانتان آن را دوباره به هم می ریزند.

چند پیشنهاد ساده کمک می کند تا خانه دار خوبی بوده و خانه ای همیشه آماده برای ورود میهمان های سرزده داشته باشید:

1. برنامه ریزی کنید
برای آن که خانه را خوب و کامل تمیز کنید، برنامه ریزی نمایید. قسمت هایی که باید تمیز شوند مانند آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، زمین و پنجره ها را در نظر داشته باشید.

2. برنامه پنج روزه داشته باشید
برای نظافت، یک برنامه پنج روزه در نظر بگیرید.

در روز اول و چهارم کل خانه را گردگیری کنید. از برس های گردگیر و دستمال مناسب مبل استفاده کنید. روی مبل ها را جاروبرقی بکشید. گردوغبار پرده ها را با جاروبرقی بگیرید.

روز دوم و پنجم، موادغذایی باقی مانده و بی استفاده داخل یخچال را دور بریزید و یخچال را تمیز کنید. برای تلنبار نشدن لباس های کثیف، یک یا دو بار ماشین لباسشویی را روشن کنید. در حالی که برنامه مورد علاقه تان را می بینید، برای پر شدن لباسشویی، از همسر یا بچه ها کمک بگیرید. به بچه ها یاد دهید لباس هایشان را در کشوی مخصوص خود قرار دهند و قبل از بیرون آوردن اسباب بازی جدید، اسباب بازی قبلی را سر جای خود بگذارند.

روز سوم را به تمیز کردن کف زمین و کلیه سطوح سخت اختصاص دهید. کف زمین را طی و فرش ها را جاروبرقی بکشید.

3. جایگذاری مواد شوینده
مواد شوینده و ضدعفونی کننده را زیر سینک آشپزخانه و کابینت روشویی قرار دهید. شستشوی سریع و روزانه باعث می شود این قسمت ها همیشه تمیز و عاری از جرم باشند. با قرار دادن شیشه پاک کن در این قسمت، لکه های آینه ها و درهای شیشه ای را به راحتی پاک کنید.

4. تمیز کردن حمام
بعد از هر حمام، آینه و روشویی را خشک کنید تا این قسمت همیشه تمیز به نظر برسد.
بعد از استحمام آخرین عضو خانواده، با استفاده از اسپری تمیزکننده مخصوص حمام (که برای دسترسی آسان زیر سینک قرار داده اید) این فضا را تمیز و ضدعفونی کنید.

5. تمیز کردن دستشویی
شب ها قبل از خواب، دستشویی را با برس مخصوص سریع تمیز کنید. با انجام روزانه این کارها خانه ای همیشه تمیز، مرتب و ضدعفونی شده خواهید داشت.

همشهری – ندا شریف
***

2 دیدگاه برای چگونه خانه دار خوبی باشیم؟

  1. حنانه گفت:

    خیلی عالی بود مخصوصا برنامه ریزی 5 روزه

  2. رقیه گفت:

    خانه دار خوب اونه که فرش رو بفرسته قالیشویی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *