«گذشت»، یک هنر فراموش شده

«گذشت»، یک هنر فراموش شده

“گذشت” ممکن است کاری بزرگ و الهی باشد اما هیچ کس تا به حال نگفته است که این کار، کاری آسان است زمانی که شخصی قلب شما را می شکند برایتان خیلی سخت است تا کینه و یا غصه ای که از او در دل شما نشسته است، از ذهن و قلب خود خارج کنید. اما ثابت شده در حالی که بخشیدن افراد کاری ممکن است ولی به هیچ عنوان دور از ذهن نیست و در عین حال برای سلامتی ذهن و جسم مفید و موثر خواهد بود.

دکتر فردریک لاسکین نویسنده «به خاطر خدا ببخشید» می گوید: افرادی که به راحتی مردم را می بخشند به دلیل کارهای نادرست و ناراحت کننده، افرادی هستند که نسبت به سایر افراد کمتر دچار افسردگی می شوند و همچنین غضب و استرس از آنها دور است و همچنین بسیار امیدوار هستند و کمتر سیستم ایمنی بدن خود را تحریک کرده و مسلما آرامش بیشتری خواهند داشت.

در اینجا به شما گفته می شود که در مواقع عصبانیت چگونه به خود آرامش دهید و تا حدودی تمدد اعصاب پیدا کنید.

خود را آرام کنید:
عصبانیت خود را کنترل کنید، یکی از ساده ترین روش های مدیریت استرس را به کار ببرید: چند نفس عمیق بکشید و در مورد چیزی فکر کنید که به شما یک احساس خوب و زیبا را می دهد به عنوان مثال یک صحنه زیبا از یک منظره یا به کسی که شما عاشقانه دوستش دارید.

منتظر نباشید که از شما عذرخواهی کنند:
اغلب اوقات شخصی که شما را آزرده است هیچ قصدی ندارد تا برای عذرخواهی نزد شما بیاید.

بیش از حد خود را با مشکل درگیر نکنید:
به جای اینکه روی مشکل و ناراحتی پیش آمده تمرکز کنید یاد بگیرید عشق را جست وجو کنید و زیبایی ها و مهربانی های اطراف خود را ببینید زیرا کسی که در حق شما بدی کرده است حتما روزی در جایی دیگر به شما محبت کرده است سعی کنید بیشتر آنها را به خاطر بیاورید.

سعی کنید مسئله را از نقطه نظر و دیدگاه او ببینید:
اگر شما تصور کنید که جای او هستید ممکن است متوجه شوید آن شخص تمام این کارها و واکنش ها را به دلیل عصبانیت، خشم، و یا حتی عشق انجام داده است و سپس سعی کنید نامه ای از طرف شخصی که شما را آزرده است به خودتان بنویسید و تمام نقطه نظرهایی را که احساس می کنید ممکن است وجود داشته باشد، یادآور شوید.

مزایای بخشش و بخشیدن را یاد بگیرید:
تحقیقات نشان داده است افرادی که بقیه را می بخشند انرژی بیشتری دارند، دارای اشتهای خوبی هستند و دچار اختلالات خواب نمی شوند.

فراموش نکنید که خودتان را نیز ببخشید:
در بعضی از افراد بخشیدن خودشان بزرگ ترین و سخت ترین معضل است. یاد بگیرید خودتان را نیز به دلیل کارهای خطایی که انجام داده اید سرزنش نکنید و خودتان را نیز ببخشید.

روزنامه ایران – مهسا مقدمی
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *