ایجاد آمادگی برای رابطه جنسی

ایجاد آمادگی برای رابطه جنسی

این نوشته به این مطلب می پردازد که چگونه همسرتان را در حال و هوای عشق ورزی و رابطه جنسی قرار دهید؟

علی رغم بالاتر رفتن سطح آگاهی و شناخت مردم و همچنین جا افتادن این مسئله که رابطه جنسی مطلوب و اثربخش در زندگی زناشویی تاثیر بسزایی دارد اما امروزه برخی از زوج ها به نسبت گذشته بسیار کمتر رابطه جنسی دارند.

دلیل اولیه برای این فقدان، آن است که مردان احساس طرد شدگی می کنند و زنان نیز عشق و عاطفه ای را احساس نمی کنند و آن را در رابطه شان پیدا نمی کنند. معمولا یک زن نمی داند که همسرش چقدر حساس است و مرد وقتی می بیند زن برای رابطه جنسی سرحال نیست و حوصله ندارد روابط کمتر و کمتر می شود. یک مرد به طور معمول نمی داند که همسرش برای حوصله داشتن، سرحال بودن و گشودگی برای رابطه جنسی تا چه حد به عشق، محبت و رابطه صمیمانه نیاز دارد.

برای اینکه مردان احساس طردشدگی نکنند، زوجها نیاز به یک رابطه باز، مثبت و راحت در زمینه رابطه جنسی و به خصوص درباره “پا پیش گذاشتن” برای آن دارند. وقتی که مرد به کرات پیامهایی را در این قالب دریافت کرده و اطمینان پیدا کند که همسرش رابطه جنسی با او را دوست دارد، تمایلات جنسی اش سالم و قوی می ماند. برای رسیدن به این مرحله زنها لزوما نباید دنبال رفتارهای اغواگرانه باشند و یا مردان تصور کنند که اقداماتی خاص باید انجام دهند بلکه رعایت برخی اصول ساده در شیوه ارتباط کلامی و حتی سبک زندگی که به ظاهر هیچ ربطی به رابطه جنسی ندارد می تواند در بهبود کیفیت رابطه جنسی زن و شوهر بسیار موثر باشد.

برخی از این اصول عبارتند از:

• فضای منزلتان را تمیز و مرتب کنید و آن را به مکانی ساکت و آرام مبدل کنید.

اگر فضای منزل آشفته و درهم و برهم باشد مثلا لباسهای کثیف، اسباب بازی بچه ها، اسباب و اثاثیه و … در گوشه و کنار اتاق پخش باشد و ظرفهای نشسته در ظرفشویی انباشته شده باشد مسلما فضای منزل از حالت رومانتیک خارج می شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است همیشه لباسهای کثیف را در سبدی خوش ظاهر و دور از چشم قرار دهید تا روی هم انباشته شده و در زمان مناسب شسته شوند. از طرف دیگر تا قبل از بازگشت همسر از محل کار سعی کنید ظاهر زندگی تان را مرتب و تمیز کنید تا جلوه ای نامطلوب به همراه نداشته باشد و خستگی یک روز کاری را بر همسرتان باقی نگذارد.
اگر شما هم به همراه همسرتان شاغل هستید و مشغله زیادی دارید لازم است برای حفظ نظم و ترتیب در زندگی تان همیشه هر چیزی را از هر جا که برمی دارید سر جایش بگذارید. ضمن اینکه از همان ابتدا با همسر و فرزندان خود توافق کنید که در حفظ نظافت منزل به شما کمک کنند. در این صورت منزل شما دیرتر کثیف و نامرتب می شود و شما می توانید تنها با نظافتی که در روزهای تعطیل انجام می دهید همواره خانه ای تمیز و منظم داشته باشید.

• بچه ها را زود به رختخواب بفرستید و سعی کنید از همان ابتدای تربیت کودکانتان این آداب را رعایت کنید.

این اقدام دو فایده مهم دارد. از یک طرف کودکان شما به خوابیدن به موقع عادت می کنند و از طرف دیگر شما و همسرتان فرصت خواهید داشت اوقاتی را صرف یکدیگر کرده و با فراغ بال و بدون نگرانی با هم خلوت کنید. از طرف دیگر به مردان نیز توصیه می شود که برای تسریع در این مسئله و برای اینکه همسرشان فرصت کنند تا برای خواباندن به موقع کودکان اقدام کنند بهتر است که بخشی از مسئولیتهای همسرش را بر عهده بگیرد. مثلا در جمع کردن و شستن ظرفها به هسرشان کمک کنند تا هم کارهای منزل سبک شود و هم رضایت و فراغت بیشتری در همسرشان به وجود آید.

• چند شاخه گل زیبا تهیه کنید.

قبل از هر چیز لازم است بدانید همسرتان بیشتر از چه گلی و از چه رنگی خوشش می آید. می توانید یک شاخه از گل محبوب همسرتان را به هدیه ای که برایش خریده اید بچسبانید. دیدن این هدیه و این تزیین قطعا او را غافلگیر خواهد کرد و می توانید ساعات خوبی را برای با هم بودن برنامه ریزی کنید. البته این پیشنهاد برای برقراری هر رابطه جنسی ارایه نمی گردد. سالگرد ازدواج، از بین بردن یک کدورت طولانی مدت و یا حتی ایجاد شگفتی بعد از یک مدت طولانی در برقراری رابطه جنسی و … فرصتهای خوبی برای انجام این اقدام هستند.

• نزدیک گلها و بر روی میز چند عدد شمع روشن کنید.

می توانید از شمعهای معطر استفاده کنید و آن را در محلی قرار دهید که رایحه خوش آن به تمام نقاط اتاق منتقل شود.
وقتی عملکرد مرد نشان دهنده علاقه او به همسرش باشد، یعنی برای شروع رابطه جنسی بلافاصله سعی در آغاز آن نداشته و تلاش کند که از طریق گفتگو و مهیاسازی شرایط همسرش را آماده کند، زن نیز احساس عشق نموده و برای آغاز یک رابطه مطلوب آماده می گردد.

• بعد از به خواب رفتن بچه ها و پس از آنکه موقعیت مناسب شد در کنار همسرتان بنشینید.

از او درباره روزی که سپری کرده سوال کنید. توضیح کوتاه و مختصری درباره امروز خودتان نیز به او ارایه دهید. درباره آنچه که در آینده دوست دارد انجام دهد، جایی که دوست دارد برود و … صحبت نمایید. سعی کنید هر چه می توانید اطلاعات بیشتری از او کسب کنید. او همان زن یا مرد چند سال پیش نیست. علاقمندی و بی علاقگی های جدیدی پیدا کرده و رویاها و آرزوهای متفاوتی نسبت به قبل یافته است.

• بعد از طی کردن این مراحل می توانید یک فعالیت سرگرم کننده که برای هر دوتان مطلوب است را انتخاب کنید.

مثلا مشغول تماشای فیلم سینمایی شوید و یا بعد از یک صحبت مختصر به رختخواب بروید. در این صورت شرایط مناسبی برای ایجاد آرامش در همسرتان ایجاد کرده اید و احتمالا وی را برای یک رابطه جنسی رضایت بخش آماده کرده اید.

نکات و هشدارها

• زود خوابیدن بچه ها باید تبدیل به یک عادت گردد. اجازه دهید فرزندان شما متوجه شوند که اکنون زمان صحبت و نشست خصوصی والدین است و فرزندان نباید حضور داشته باشند و زمان خواب آنها فرارسیده است. به این ترتیب هر شب حتی اگر قصد برقراری رابطه جنسی نیز نداشته باشید می توانید حداقل یک ساعت صرف گفتگو و ابراز علاقه به همسرتان کنید.

• اولین شبی که تمام موارد عنوان شده را رعایت کنید امکان دارد که به رابطه جنسی ختم بشود یا نشود که البته این مسئله چندان مهم نیست. مهم این است که شما تصمیم گرفته اید در ارتباط خود با همسرتان تجدید نظر کنید.

• داشتن برنامه ای منظم برای هم صحبتی و معاشرت بیشتر با همسرتان می تواند به علاقه و انگیزه زندگی مشترک بیشتر و در نتیجه داشتن رابطه جنسی لذت بخش تر منجر گردد.

• و نکته آخر اینکه وقتی عملکرد مرد نشان دهنده علاقه او به همسرش باشد، یعنی برای شروع رابطه جنسی بلافاصله سعی در آغاز آن نداشته و تلاش کند که از طریق گفتگو و مهیاسازی شرایط همسرش را آماده کند، زن نیز احساس عشق نموده و برای آغاز یک رابطه مطلوب آماده می گردد.
تبیان
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *