روش نگهداری خرما

روش نگهداری خرما

خرما یکی از قدیمی ترین میوه های جهان و یک خوردنی مغذی است که گرسنگی را زود از بین می برد و در عین حال برای آن دسته از آدم هایی که به شیرینی ها علاقه مند هستند، انتخاب خوبی است.

واقعیت این است که خرماها کالری بیشتری نسبت به اغلب میوه ها دارند، اما خوشبختانه با وجود شیرینی در این میوه و کالری بالای آن مصرف مقدار مناسب از آن سبب افزایش وزن نمی شود.

در حقیقت اکثر انواع خرماها سدیم و کلسترول و چربی ندارند و به همین دلیل مصرف آن عارضه چندانی به وجود نمی آورد.

ارزش غذایی:
خرما سرشار از فیبرهاست. هر 10 عدد خرما حدود 234 کالری دارد و وجود کلسیم و ویتامین B6 و سدیم و آهن و پتاسیم و پروتئین آن را به یک منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی لازم انسان تبدیل کرده است.

خرید:
اکثر سوپر مارکت ها خرماهای تازه و یا خشک شده را در لیست فروش خود قرار می دهند. در هر دو حال شما سعی کنید خرمایی را انتخاب کنید که پوست آن نازک باشد و بوی بدی نگرفته باشد و همچنین روی سطح آن اثری از دانه های شکر دیده نشود.

نگهداری:
خرماهای خشک معمولا تا یک سال در یخچال نگهداری می شوند. خرماهای تازه در صورت بسته بندی درست تا حدود هشت ماه در یخچال می مانند و در صورت نگهداری در کابینت منزل یک ماه بیشتر قابل استفاده نیستند.

اگر خرما خشک شد با ریختن کمی آب گرم و یا حتی آب میوه شکل بهتری به خود می گیرد.

مراقب باشید که خرما را در محلی که اقلام بو دار همچون سیر وجود دارد، نگذارید زیرا خرما خیلی زود به خود بو می گیرد.

پذیرایی با خرما:
خرما به خودی خود بسیار لذیذ است اما اگر قصد دارید که آن را به تنهایی جلوی مهمانان تان بگذارید می توانید در آن بادام یا قطعات ریز گردو قرار دهید.

به یاد داشته باشید که اضافه کردن خرما به نان ها یا کیک ها و شیرینی های خانگی نیز علاوه بر خوشمزه کردن آنها خواص مفید غذایی نیز دارد.

در ضمن با پوست کندن خرما می توانید آن را در کنار سالاد در بشقاب تان قرار دهید. هر چقدر خرما را خنک کنید، کندن پوست آن راحت تر صورت می گیرد. پس آن را با قطعه قطعه کردن، در کنار دیگر دسرها روی میز بگذارید.

المیرا صدیقی
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *