عرق سوز نشوید

عرق سوز نشوید

این روزها آلودگی و گرمای هوا و مصنوعی بودن الیاف بسیاری از پوشاک باعث شده عرق سوز شدن دیگر مختص نوزادان نباشد.

به یاد داشته باشید که استحمام صبحگاهی مهمترین راه پیشگیری از عرق سوز شدن در فصل تابستان است زیرا به گفته متخصصان پوست، این کار موجب پاک شدن منافذ پوست، دیرتر بسته شدن آنها، تعریق کمتر و در نتیجه کاهش احتمال عرق سوز شدن می شود.

عرق سوز شدن به معنی بسته شدن منافذ غدد عرقی پوست است که در نواحی گردن، چین های زیر بغل و کشاله ران در همه سنین دیده می شود و در شیرخواران و نوزادان بیشتر است.

در فصل های گرم به علت گرم شدن بدن و به دنبال آن تعریق زیاد، این عارضه به صورت برجستگی های کوچک سرسوزنی روی پوست خود را نشان می دهد و گاهی همراه با قرمزی در محل و خارش و سوزش است.

اگر این عارضه به هنگام، درمان شود، گذراست و بدون بروز مشکل برطرف می شود. اما اگر به ویژه در کودکان درمان نشود و بر اثر خارش شدید پوست، خراشی در آن ایجاد شود، ممکن است موجب عفونت یا ایجاد لک شود.

پس از عرق سوز شدن نیز برای خنک شدن محل آن، یک پارچه تمیز را آغشته به محلول سرم نمک یا آب خنک روی موضع قرار دهید و پس از 15 دقیقه آن را تعویض کنید.

همچنین می توانید پوست را به آهستگی خشک کرده و پس از کمپرس آب سرد و تا زمان کمپرس بعدی (برای خشک ماندن پوست) آرد ذرت یا پودر بچه روی پوست بپاشید.

همچنین تا حد ممکن پوست ناحیه مبتلا را باز و در معرض هوا قرار دهید.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *