آشنایی با مدل های کوسن

آشنایی با مدل های کوسن

استفاده از کوسن در رنگ ها و مدل های مختلف نقش خاصی در تغییر دکوراسیون خانه داشته و مقرون به صرفه نیز هستند.
کوسن ها جای زیادی نمی گیرند ولی در جاهای مختلف کاربرد دارند.

اولین مورد استفاده آنها در آشپزخانه است. می توان یکی از شکل های متنوع کوسن را انتخاب و به روش های متفاوت آن را به صندلی آشپزخانه وصل کرد.

سعی کنید هنگام استفاده از صندلی و نیمکت های تمام چوبی و فلزی حتما از کوسن استفاده کنید.

گره زدن از جمله راه های وصل کردن کوسن به صندلی است. معمولا از دو بند کنار کوسن برای وصل آن به قسمت پشت صندلی استفاده می شود.

جنس کوسن با توجه به جایی که مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است. مثلا کوسن صندلی های آشپزخانه باید بسیار مقاوم و قابل شستشو با ماشین باشد.

لازم نیست کوسن های مربع شکل دقیقا به همان اندازه و شکل صندلی باشند. اما در مورد صندلی های گرد بهتر است کوسن هم گرد باشد.

مورد استفاده دیگر از کوسن روی نیمکت آشپزخانه است. این کوسن ها مستطیل شکل و ضخیم بوده، لبه گردی ندارند. اندازه آنها معمولا استاندارد بوده، دقیقا برابر با اندازه نیمکت است.

می توانید از کوسن برای صندلی اپن یا صندلی های کنار جزیره آشپزخانه هم استفاده کنید.

جنس کوسن ها بسیار متنوع و احتمال پیدا کردن مورد دلخواه زیاد است.

هنگام انتخاب کوسن به جنس پارچه و محتویات داخل آن توجه نمایید. داخل کوسن باید آن قدر نرم باشد که هنگام استفاده احساس راحتی کنید. جنس آنها معمولا کتان قابل شستشو و درآوردن و شستن آن با لباسشویی راحت است.

سعی کنید رویه های متنوع انتخاب کنید تا در فصل ها و مناسبت های مختلف آن را تعویض نمایید. در فصل های سرد از پارچه های رنگ گرم و در فصل های گرم از کوسن هایی با رنگ سرد استفاده کنید.

از کوسن می توانید روی مبل و در اتاق بچه نیز استفاده کنید. انتخاب کوسن برای هر اتاق به رنگ آمیزی و دکوراسیون شما بستگی دارد.

اگرچه بسیاری از کوسن ها آماده و انتخاب آنها راحت است ولی اگر موفق به پیدا کردن مورد دلخواه نشدید، کافیست با توجه به جنس، رنگ، طرح و ضخامت پارچه، ابعاد کوسن را اندازه گرفته و مدل مورد نظر را دوخته یا سفارش دهید.

انتخاب کوسن پارچه ای یا بافتنی، طرح دار یا ساده، با گلدوزی، تکه دوزی، شماره دوزی یا پولک دار همه بستگی به سلیقه شما دارد.

به راحتی و با کمترین هزینه با انتخاب کوسن مناسب جو خانه را شاد و محیط را صمیمی کنید.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *