آموزش رنگ کردن مو در خانه

اگر تصمیم گرفته اید که موهایتان را خودتان در خانه رنگ کنید، آموزش رنگ کردن مو در خانه می تواند به شما کمک کند. این کار باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می شود. پس با ما همراه باشید.

24 تا 48 ساعت قبل از رنگ کردن، موهای خود را بشویید. این کار باعث می شود که چربی مو به اندازه نرمال و طبیعی باشد و برای رنگ کردن مناسب خواهد بود.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
در صورت امکان از نرم کننده مو قبل از رنگ کردن استفاده نکنید. زیرا نرم کننده ها چربی طبیعی مو را از بین می برند که وجود این مقدار چربی برای نشستن رنگ روی مو ضروری ست. هر چند اگر موی شما از نوع خیلی خشک است، یک هفته قبل از رنگ کردن، هر شب، به مدت 5 دقیقه در حمام گرم از نرم کننده استفاده کنید. یادتان باشد شب قبل از رنگ کردن مو، به موهای خود نرم کننده نزنید. این کار باعث می شود رنگ مو مدت زمان بیشتری روی موها بماند.

رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر بار اول است که می خواهید موی خود را رنگ کنید، از رنگی استفاده کنید که مقدار کمی از موی طبیعی تان روشن تر یا تیره تر باشد. فراموش نکنید که از رنگ موقت یا نیمه دائم استفاده کنید که اگر از آن خوشتان نیامد مجبور نباشید که برای مدت طولانی موهای خود را با آن رنگ تحمل کنید.
رنگ های موقت معمولا با 6 تا 12 بار شستشوی با شامپو و رنگ نیمه دائم بعد از 20 تا 26 بار شستشو از روی موها پاک می شوند. رنگ های دائم معمولا به مدت 6 تا 8 هفته یا گاهی اوقات بیشتر روی موها باقی می مانند.

اطراف خود را با روزنامه یا پارچه ای که لازم ندارید بپوشانید تا رنگ به روی فرش تان نریزد. همچنین لباسی بپوشید که دیگر به آن نیازی ندارید و یا می خواهید آن را دور بیندازید. چون اگر رنگ روی لباس و یا فرش بریزد به سرعت رنگ می گیرد. حوله ای هم روی شانه هایتان انداخته و آن را از جلو با گیره سفت کنید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
همچنین برای رنگ نشدن دستهای خود از دستکش استفاده کنید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
اگر رنگ با پوست شما تماس پیدا کند، آن ناحیه هم رنگ می گیرد. پس برای جلوگیری از رنگ شدن پوست خود در نواحی گوش، پشت گردن و خط رشد مو در پیشانی و کنار گوش از وازلین برای چرب کردن استفاده نمایید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
بهتر است در یک کاسه پلاستیکی رنگ و اکسیدان را با هم مخلوط کنید.
اگر می خواهید موهایتان تیره شود، از اکسیدان 10% استفاده نمایید. اگر می خواهید یک یا دو درجه روشن تر شود، از اکسیدان 20% و اگر می خواهید موهای تان 5 درجه روشن تر شود، از اکسیدان 30% استفاده کنید.
اکسیدان 40% و 50% برای سفید کردن مو استفاده می شود که توصیه می شود خودتان این کار را به تنهایی انجام ندهید و از یک آرایشگر متبحر کمک بگیرید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
اگر قبلا از این رنگ استفاده نکرده اید، بهتر است که قبل از رنگ کردن کامل موهای خود، آن را تست کنید. این کار به شما برای انتخاب رنگ و مدت زمان لازم برای رنگ گرفتن موهای تان کمک می کند.
یک قسمت از موهای پشت گوش خود را انتخاب کرده و نصف یا یک چهارم آن را رنگ کنید. انتخاب موهای پشت گوش به این علت است که ببینید آیا رنگ مورد نظر به رنگ پوست شما می آید یا خیر. بعد از نصف مدت زمان نوشته شده روی جعبه رنگ، موی خود را با دستمال مرطوب تمیز کنید. بنابراین اگر روی جعبه رنگ 30 دقیقه نوشته شده، شما بعد از 15 دقیقه رنگ را پاک کنید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
قسمت رنگ شده موی خود را خشک کرده و کنار یک دستمال توالت نگه دارید. اگر رنگ مورد پسند و دلخواه شما بود مدت زمان لازم همان مقدار خواهد بود.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
اما اگر رنگ موی تان روشن شده بود، آن را دوباره رنگ کنید. اگر هم آن را دوست نداشتید باید رنگ موی خود را تغییر دهید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
با استفاده از شانه موهای خود را به 4 قسمت تقسیم کنید. ابتدا از فرق تا پشت سر موها را نصف کرده و سپس هر نیمه را نیز به صورت افقی نصف کنید و با کلیپس هر قسمت را نگه دارید. می توانید برای اطمینان از اینکه رنگ به همه قسمت های مو می رسد، هر قسمت مو را به بخش های کوچکتر تقسیم نمایید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
برای اینکه موهای تان یکدست و یکنواخت رنگ شود ابتدا رنگ را به ریشه موهای خود بزنید. اگر اول انتهای موها را رنگ کنید، رنگ ریشه و ساقه مو مطابقت نخواهند داشت.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
بگذارید زمان نوشته شده روی جعبه رنگ سپری شود. اگر موهای خاکستری زیادی دارید، بهتر است که بگذارید رنگ برای ماکزیمم زمان روی موها بماند. رنگ را بیش از زمان لازم روی موهای خود نگه ندارید زیرا باعث می شود که موهای تان بیش از اندازه خشک شود.
اما اگر از رنگ گیاهی نیمه دائم استفاده می کنید، پیشنهاد می شود که رنگ مدت زمان بیشتری روی موها بماند. چون رنگ از نوع گیاهی است به موهای تان آسیب نمی زند.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
سپس رنگ های مالیده روی گوش ها و گردن و پیشانی را با دستمال کاغذی یا پارچه نم دار پاک کنید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
می توانید یک کلاه حمام روی موهای خود بکشید و اگر روی کلاه را با یک حوله بپوشانید عمل رنگ گرفتن موها تسریع پیدا خواهد کرد زیرا گرمای سر خارج نشده و رنگ شدن موها زودتر اتفاق خواهد افتاد.

بعد از گذشت زمان لازم، موهای خود را با آب سرد آبکشی نمایید. عمل آبکشی را به طور کامل انجام دهید تا تمام رنگ ها شسته شوند. اگر از رنگ موقت استفاده کرده باشید با هر بار شستشو رنگ مو از بین می رود تا اینکه کامل پاک می شود.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
موهای خود را شامپو نزده و فقط نرم کننده بزنید. بهتر است به مدت 24 تا 48 ساعت موهای تان را نشویید تا رنگ به طور کامل به موهای تان نفوذ کند.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
حتی الامکان از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند. این گونه باعث می شود موها شفافیت بیشتری داشته باشد. همچنین از برخورد مستقیم نور خورشید به موهای تازه رنگ شده تان جلوگیری کنید زیرا اشعه UV اثر بدی روی موها می گذارد.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
بعد از 24 تا 48 ساعت دوباره موهای خود را با شامپوی مخصوص موی رنگ شده بشویید. سپس از نرم کننده به مدت 5 دقیقه استفاده نمایید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
این کار باعث جلوگیری از خشک شدن موها بعد از رنگ شدن می شود. به مدت حداقل یک هفته پس از رنگ کردن، بعد از شستشو، از نرم کننده مو استفاده کنید تا موهای تان نرم و براق باقی بماند.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
بعد از 4 تا 6 هفته موهای شما رشد کرده و ریشه موهای تان در می آید. برای تغییر رنگ، نباید کل موها را دوباره رنگ کرد، فقط ریشه موها رنگ می شود. برای این کار انتهای موها را نرم کننده بزنید و سپس ریشه موها و بالای سر را رنگ کنید. به اندازه لازم صبر کنید تا ریشه موها رنگ را به خود بگیرد.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
5 دقیقه مانده به اتمام زمان لازم، از ریشه به سمت انتهای موها را شانه کنید. این کار باعث می شود که رنگ از سمت ریشه به سمت ساقه موها پخش شده و رنگ یکنواختی به موها بدهد.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 
با آب سرد موها را بشویید و نرم کننده بزنید. مانند قبل برای 24 تا 48 ساعت بعد از رنگ کردن موها را با شامپو شستشو ندهید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

***

61 دیدگاه برای آموزش رنگ کردن مو در خانه

  1. mahsa گفت:

    3ماه پیش موهامورنگ کردم. الان رشد کرده میخوام رنگ کتفی زیتونی بذارم از توپولوف استفاده کنم میشه?به رنگ دلخواهم میرسم.الانم رنگ موهام پایش 9.اول با000روشن کردم راشین صحرایی گذاشتم ک قرمز شد بادرنگ بلوندخیلی روشنوگذاشتم ک قرمزشاش پاک شد.حالا میخوام رنگ کنم میشه ?

  2. حبیبه گفت:

    خیلی خوب آموزش داده بودید.ممنون

  3. راضی گفت:

    عاااااااااااااااااااااااااااااااالی بووووووووووووووووووووووود مرسی

  4. رز گفت:

    سلام من 8 ماه پیش موهامو رنگ و مش کاهی کردم حالا نصف موهام مشکی بقیش مش و رنگه میخوام رنگ عسلی کنم راهنماییم کنید

  5. منیر گفت:

    موهای بلند و پرپشتی دارم همیشه رنگ طبیعی 4 استفاده می کردم ، الان می خواهم موهایم را بادمجانی کنم ریشه های مویم روشن تر از انتهای موهایم می شود. با توجه به اینکه انتهای موهایم را یکبار هم با رنگ روشن همان پایه رنگ ، رنگ کردم ولی باز یک رنگ یکنواخت نتوانستم داشته باشم لطفا من را راهنمایی نماید

  6. گلی گفت:

    دوست دارم موهایم سیاه نباشد. و قهوه ای نیز نباشد . باید چکارکنم . با تشکر

  7. یاسی گفت:

    خیلی خوب بود ممنون
    من موهای مادرمو میخوام رنگ کنم ولی بالای گردنش همیشه ازبقیه ی قسمتهای موهاش تیره تر میشه
    چرا
    کمک کنید خواهشا

    • کدبانوی ایرانی گفت:

      بسته به نوع رنگی که استفاده می کنید داره؛ اگر همیشه ناحیه ای که شما مدنظرتون هست رو در ابتدا رنگ می کنید و تیره تر میشه، این بار این ناحیه رو آخر رنگ کنید و نتیجه رو ببینید.

  8. سحر گفت:

    بعد از رنگ گذاشتن رنگ، سرم خیلی میسوزد و موهایم خیلی خشک میشوند، آیا این مساله به نوع و جنس رنگ و اکسیدانی که استفاده میکنم مربوط میشود؟ اگر پاسختان مثبت است، در صورت امکان یک برند رنگ و اکسیدان که این مشکلات پیش نیایند را معرفی کنید.
    نسبت اکسیدان به رنگ را بیان کنید؟ (چه مقدار اکسیدان و چه مقدار رنگ را باید مخلوط کنیم)

    • محی گفت:

      مادر منم همین مشکل داشت.
      ولی ایندفه خودمون توی خونه رنگ موی گارنیر زدیم گفت
      اصلا سوزش نداشت.
      garnier حواست باشه گارنیک هم هست ولی فرق داره با این.
      این رنگ مو خودش هم رنگ داره هم اکسیدان هم نرم کننده گیاهیم هست.

  9. سپيده گفت:

    سلام من ریشه موهام سفید درامده و ساقه ها n4 بوده رنگ n5 با اکسیدان 9 درصد زدم سفیدها همه نارنجی شده و مشکی ها هم تن نارنجی دارند برای اینکه یک دست بشه باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید ممنون

    • سها گفت:

      عزیزم بهتره اول موهاتو مشکی کنی یا بارنگی ضدخنثی تن نارنجی رو بپوشونی پس بعد یک باردیگه رنگ بذار.انتخاب رنگ خیلی مهمه -اکسیدان درجه بندی هررنگ خاص خودشو داره

  10. حنیفه گفت:

    سلام ممنون عالی بود .
    ببخشید ی سوال داشتم . من پوستم سبزه ی مایل به روشنه و چشام سبزه . نمیدونم چ رنگی بهم میاد خیلی وسواس دارم تاحالا رنگ نزدم . لطفا راهنماییم کنید .

  11. هدى گفت:

    سلام قبلا موهامو رنگ زدم الان موهام رشدکرده سه رنگ شده چه کاری کنم ىه دست بشه رنگ عسلى بزنم

  12. Mana گفت:

    سلام من روی موهای قهوه ایم شماره ۶.١٣ اورال رو زدم و کمی تناژ قرمز گرفته، میخوام الان موهام رو به دودی قهوه ای روشن بره اما بدون دکلره، چی بزنم به نظرتون؟

  13. ساسا گفت:

    تا حالا چند بار رنگ گذاشتم ولی هیچ تغیری نکرده رنگ موهام

  14. Golshid گفت:

    سلام میخوام موی مادرم رو عسلی کنم قبلا رنگ تقریباتیره گذاشتم براش 5.6.واخیرا شکلاتی دودی الان موهاش تقریبا نارنجی و قهوه ای روشنه راهنمایی کنید چطور عسلیش کنم با 000یادکلره .شماره چندبگیرم بااکسیدان چنددرصد

  15. اعظم گفت:

    سلام، امروز مامانم موهاشو رنگ گذاشته، متاسفانه خیلی روشن شده، آیا میتونه دوباره همین امروز رنگ بذاره؟

  16. ضحی گفت:

    سلام من میخام موهامو فندقی بذارم اخرین دفعه دو سال پیش رنگ گذاشتم ، ی رنگ موی گیاهی میخام که نیازی نباشه اول بیرنگ کنم ، چون وقتی دکلره میکنم موهام خیلی خشک و خشن میشه ،در ضمن موهام خیلی مشکیه ، سفیدی هم داره ، چه مارک رنگ گیاهی را معرفی میکنید؟

  17. Elham گفت:

    سلام من موهای مامانم رو رنگ عسلی سرد رنگ کردم .موهاشون سفید زیاد داره موهای سفید رنگ نگرفته درست و روشنتر شده لطفا منو راهنمایی کنید .اصلا خوب در نیومده.لطفا زود جواب بدید ایا دوباره رنگ کنم ؟

  18. زهرا گفت:

    ممنون بابت توضیحات خوبتون ♥♥♥

  19. مهناز گفت:

    من موهام شرابی کرده بودم الان2ماه میگذره بادمجونی گذاشتم رنگ نشد لطفا راهنماییم کنید.اکسدانم هم 30درصدبوده

  20. نسرین گفت:

    با تشکر از آموزش ولی علت اینکه در ترمیم ریشه مو باید انتهای موها رو نرم کننده بزنبم علتش چیست من همیشه نگران این بودم که هر وقت ریشه موهایم را رنگ می کردم موهای پایینر ورنگ شده قبلی نسوزد آیا به این علت است وگاها رنگ مو زیا د روی موهام می مونه بیشتر از زمان روی جعبه لطفا پاسخ دهید واینکه چرا ابتدا رنگ زدن سوزش سر زیاد است

  21. بهرام گفت:

    سلام ببخشید ی سوال داشتم من رنگ قهوه ای شماره هفت زدم رو موهام تقریبا یک ساعت مونده رو موهام وقتی میرم بیرون زیر نور بین طلایی و قرمز دیده میشه چیکار کنم فقط طلایی دیده شه ایا تو مدت کوتاهی کردم یا باید چیکار بکنم

  22. Mahya گفت:

    من رنگ پوستم سبزه متمایل به روشنه چشامم قهوه ای حالا چه رنگ مویی بهم میاد؟؟…..لطفا راهنمایی کنید دفعه اولمه

  23. سامان گفت:

    ممنونم بابت مطالب مفیدی که قرار میدید!

  24. Mary گفت:

    سلام من پارسال رنگ موی پر کلاغی گذاشتم ولی کلا بعدش موهام رو زدم و موی جدید رشد کرد با رنگ طییعی موی خودم ک خرمایی هست الان دوبار رنگ قهوه ای به موهام میزارم موهام به جای اینکه قهوه ای بشه مشگی پر کلاغی میشه چیکار کنم

  25. ghazal گفت:

    سلام من موهامو دفعه اول رنگ کردم دو دفعه پشت سر هم از رنگش خوشم نمیاد چطور میتونم به حالت اول بر گردونم

  26. مریم گفت:

    سلام من مقداری رنگ مو با اکسیدان ترکیب شده اضافه اوردم نگه داشتم میخاستم بپرسم تا چه مدت میشه این موادو نگه داشت و استفاده کرد تو یخچالم گذاشتم ممنون میشم زود جواب بدین چون میخاستم استفاده کنم ازش

  27. نازنین گفت:

    سلام… برای رنگ دودی روشن باید از اکسیدان چند درصد استفاده کنم؟
    نسبت اکسیدان ب رنگ باید چجوری باشه؟

  28. Shadi گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم آیا اضافه رنگ مو رو میتوان نگه داری کرد و اگر جواب مثبت ایت چه زمانی ؟

  29. آرامش گفت:

    سلام من تا حالا مو هایم را رنگ نکرده ام و می خواهم از رنگ موی طبیعی استفاده کنم ولی نمی دانم چجوری باید رنگ موی طبیعی درست کنم لطفا راهنمایی کنید
    موهایم قهوه ای پر رنگ است پوستم سفید است و چشمهایم قهوه ای پر رنگ
    می خواهم فقط انتهای موهایم را رنگ کنم و موهایم خیلی بلند نیست
    چیکار کنم؟

  30. رز گفت:

    سلام من موهام دکوکرم شده و روش رنگ شده و بینش مش هم هست..بصورت سوزنی…از شامپو.رنگ صورتی کمرنگ بس استفاده کردم یکبار ولی هیچ تغییری تو رنگ موم ایجاد نشد حتی یک درصد باید موهامو با 000ریموو کنم بعد شامپو رنگ کنم؟؟

  31. سهیلا گفت:

    با سلام و تشکر از آموزش رنگ کردن مو، لطفا بفرمائید که چقدر رنگ با چقدر اکسیدان با ترکیب کنیم تا به موهامون اسیب وارد نشه، ممنون

  32. sofiya گفت:

    سلام . من موهامو رنگ شرابی رنگ کردم الان ریشه موهام درامده . چجوری بدون رنگ کردن دوباره ریشه موهام رو شرابی کنم؟ ایااستفاده کردن از شامپوی رنگ موهای شرابی ریشه موهامو با موهام یدست میکنه ؟ لطفا راهنماییم کنید . ممنون

  33. عطیه گفت:

    سلام من امروز موهامو لایت کردم‌ خیلی بد شد میخوام قهوه ای تیره بزنم ممکنه؟

  34. سونیا گفت:

    سلام رنگ موی ریتون خوبه؟ امروز فروشنده هرچی گفتم نمیخوام خشک و خشن بشه مارک ریتون داد.
    توی بروشور جعبه نوشته مخصوص حرفه ایا و اینکه خیلی گفنه احتمال داره الرژی بده کسی استفاده کرده؟
    خودم مبخوام تو خونه بزارم و اینکه هفته دیگه عروسی داریم ممکنه الرژی ایجاد کنه؟
    قبلا دو دفعه از مارک ویتامول استفاده کردم چون روغن گیاهی داره راضی بودم اما ایندفعه فروشنده ریتون داد لطفا راهنمایی کنید

  35. مهربانو گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    چه شماره از رنگ ریشه مو رو قرمز نمیکنه

    من میخوام موهام ب فندقی متوسط بزنه
    دو تا رنگ بگین که باهم ترکیب شن
    ممنون

  36. هدیه گفت:

    سلام من از ارایشگر خواستم موهامو قهوه ای روشن بزنه البته بدون دکلره متاسفانه رنگ در اومده به حنایی میخوره اصلا راضی نیستم چیکار کنم که یکم تیره تر بشن ؟مواد طبیعی توی خونه جواب میده بزنم؟

  37. زهره بانوو گفت:

    با سلام،میخام موهامو شنی کنم و ریشه ی موهام ۴-۵ سانت مشکی هس،
    و پایین موهام بلوند،نمیخام مشکی هام اصلا رنگ بگیره چ کنم؟

  38. زهرا گفت:

    سلام من ریشه موی من درآمده و پایین موهایم بلوند روشن است چه رنگی می توانم بدون دکلره بگذارم که به این بلوند بیاید

  39. Maryam tajassosi گفت:

    موهام میخوام زیتونی بزارم

  40. سهند گفت:

    سلام
    ممنون از مطالب خوبتون ،واقتا براش زحمت کشیدید

  41. پرستو گفت:

    باسلام و سپاس از مطالب خوبتون .من رنگ oro به شماره n7 با اکسیدان ۹ درصدخریدم . ریشه هام ۵ سانت دراومده و جلوی موهامم کراتیه کرده بودم ۳ ماه قبل . الباقی موهامم رنگ قهوه ایی و زیتونی داره .حالا راهنماییم می کنید خودم چطوری رنگ بزنم .ممنونم

  42. Reihaneh گفت:

    سلام این رنگ بدرد 15 سال هم میخوره؟

  43. Reihaneh گفت:

    موهاش نمیریزه یا موخوره نمیگیره؟

  44. آرزو رضایی گفت:

    سلام چند بار رنگ مشکی پر کلاغی گذاشتم الان 5 ماهه دیگه نذاشتم میخواهم موهامو کاهی کنم چطور میتونم، تورو خدا کمکم کنین

  45. سنا گفت:

    سلام من رو موهام رنگ مو سه صفر گذاشتم اما دو تا از رگهای سرم گرفت میخوام بدونم علتش چیه خطرناک نیست. میخواستم بعدش دودی بزارم اما میترسم بدتر بشه سرم. چکار کنم؟

  46. Sevin گفت:

    سلام من موهامو با سه صفر و اکسیدان 9 درصد بی رنگ کردم و از دستکش استفاده نکردم الان دستام به شدت میسوزن و نمیتونم هیچ کاری با دستم انجام بدم و حتی استخون دستم درد گرفته راهی برای خوب شدنش هست؟ ممنون میشم کمکم کنید

  47. زهرا گفت:

    سلام من موهامو رنگ گذاشتم ولی خب موهام کوتاهه و رنگ اضافه اومده حالا من چیکار کنم این رنگ رو؟ آیا میتونم درون یه قوطی بریزم و نگهش دارم؟ البته اکسیدان هم قاطیش کردما فقط رنگ نیست
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  48. زینب گفت:

    سلام میشه راهنمایی کنید من پوستم روشنه چشمام سبزه چه رنگ مویی ب من میاد من الان رنگ موی طلایی وفندقی گرفتم باهم قاطی کنم به نظرتون به من میاد

  49. Atena گفت:

    سلام من میخوام موهامو رنگ مشکی کنم
    رنگ موی گارنیک خوبه؟ شماره۱؟
    موهام فره و قبلا هم رنگ کردم. ان۳ میذاشتم
    ولی اولین باره مشکی میخوام بذارم و دو دلم
    میشه راهنماییم کنید

  50. مریم گفت:

    سلام من میخوام موهای رنگ شدمو که تقریبا نسکافه ای هست به اول برگردونم مشکی بشه از کدوم رنگ و اکسیدان استفاده کنم که بعد از یک مدت پاک نشه؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *