از سن ازدواج تان گذشته است؟

از سن ازدواج تان گذشته است؟

دوست دارید ازدواج کنید اما احساس می کنید که هیچ کدام از مردان جهان به شما توجهی ندارند و حتی حاضر نیستند به عنوان یک گزینه احتمالی به شما فکر کنند؟ دوستان دوره دبیرستان و دانشگاه تان یکی یکی سر خانه و زندگی خودشان رفته اند و احساس می کنید که تنها مانده اید؟ اگر مدام ذهن تان را با این فکر و خیال ها پر کرده اید، بهتر است دست بردارید و از مجردی تان یک بحران پر از غصه نسازید. ازدواج کردن موضوعی نیست که بتوان برایش الگو و راه حل ارائه کرد اما شاید با خواندن مراحل زیر بتوانید برای ازدواج تان آماده تر شوید و دست از این نگرانی ها هم بردارید.

آه و ناله نکنید
به منفی بافی هایتان پایان دهید. وقتی که با دوستان یا خانواده تان صحبت می کنید، خشم یا عصبانیت تان از این که ازدواج نکرده اید را بروز ندهید. به جای این که مدام از ازدواج نکردن تان حرف بزنید سعی کنید در مورد موضوعاتی که برای اطرافیانتان جالب است گفت وگو کنید. یادتان باشد خیلی از موقعیت های ازدواج از همین جمع های دوستی و همکاری و خانوادگی به وجود می آید. نگذارید در چشم دیگران یک دختر در آرزوی ازدواج و تمام شده به نظر برسید.
اگر هم کسی از شما پرسید که چرا ازدواج نکرده اید، به جای آه و ناله کردن خیلی منطقی بگویید که هنوز با فردی که برای تان مناسب باشد روبه رو نشده اید.

دوستی هایتان را خراب نکنید
برای جلب توجه دیگران به هر شیوه ای متوسل نشوید. اگر دوست یا همکاری دارید که نسبتا به شما نزدیک است و احساس می کنید، می تواند فرد مناسبی در زندگی شما باشد، عجولانه اقدام نکنید. بگذارید زمان بگذرد و به شما ثابت شود که آیا می توانید زوج خوبی برای هم باشید یا این که او هم همین علاقه را به شما دارد؟
هیچ وقت سعی نکنید با زبان بی زبانی، او را متوجه خود کنید زیرا ممکن است او با دیدن چنین رفتارهایی از طرف شما، کاملا از شما فاصله بگیرد. از طرف دیگر اگر او به فرد دیگری علاقه مند است، واکنش خصمانه ای نشان ندهید.

زندگی تان را شلوغ کنید
برای مشغول کردن ذهن تان و شلوغ کردن زندگی تان راه های دیگری پیدا کنید. درست است که هر تعلقی در زندگی جای خودش را دارد و هیچ چیز نمی تواند جای یک همراه خوب را برای شما پر کند اما اگر از تک بعدی بودن دست بردارید و مشغولیت های دیگری برای خودتان ایجاد کنید خیلی چیزها تغییر می کند. سعی کنید کار مورد علاقه تان را پیدا کنید و آن را جدی بگیرید، برای زندگی تان دلیلی پیدا کنید. این دلیل می تواند کار، تحصیل، دوستان، خانواده یا هر چیز دیگری باشد. این موارد نمی تواند جای یک رابطه حمایت گرانه و عاطفی را پر کند اما اگر شما زندگی تان را پوچ و بی معنا نبینید و دلایل زیادی برای افتخار کردن به خود و زندگی تان داشته باشید، حال تان خیلی بهتر از حالا می شود.

فکر و خیال بیخودی نکنید
قطعا در خانواده و در میان دوستان شما افراد زیادی هستند که قصد ازدواج دارند و روز به روز هم تعدادشان کمتر می شود. ممکن است با ازدواج کردن هر کدام از آنها از خود بپرسید که چرا شما نتوانسته اید یکی از گزینه ها باشید و چرا همیشه زنان دیگر هستند که مورد توجه قرار می گیرند؟ اما به جای این فکر و خیال ها سعی کنید در خود معیارهایی را پرورش دهید که از نظر همه برای انتخاب یک همسر مناسب، ضروری هستند.
آدم های اطراف شما بر اساس رفتارهایی که در همین لحظات عادی زندگی تان انجام می دهید روی شما قضاوت می کنند. بدخلقی ها، بهانه گیری ها، رفتارهایی که با خانواده تان دارید و بسیاری موارد دیگر می تواند مبنای قضاوت دیگران روی شما باشد. پس اگر واقعا قصد ازدواج دارید و این دنیای مجردی آزارتان می دهد، به همه این جزئیات توجه کنید. ظاهرسازی کافی نیست بلکه باید با دل و جان همه اینها را تغییر دهید.

وسواس را کنار بگذارید
محافظه کاری های بی مورد را کنار بگذارید و با ازدواج، وسواس گونه برخورد نکنید. اگر خواستگارهایی دارید که حاضر نیستید حرف هایشان را بشنوید یا اگر گاهی فامیل و دوستانتان کسی را برای ازدواج به شما معرفی می کنند اما شما اهمیتی نمی دهید، باید کمی در نگاهتان تجدیدنظر کنید. شاید یکی از همین موارد بتواند همسر ایده آلی برای شما باشد.
از آشنایی نترسید و چند هفته ای با خواستگارهایتان صحبت کنید و بعد تصمیم بگیرید، مشکلات کوچک آدم ها را بهانه «نه» گفتن نکنید.
فراموش نکنید که هر کسی با هر شخصیتی هم که باشد، مشکلاتی دارد که می توان از آنها ایراد گرفت. شما نمی توانید یک شخصیت بی عیب و نقص را به عنوان همسرتان انتخاب کنید چون اصلا چنین شخصیتی وجود ندارد اما سعی کنید فردی را انتخاب کنید که بتوانید با مشکلاتش کنار بیایید و مدام به خاطرشان افسرده یا عصبانی نشوید.

تکلیف تان را روشن کنید
شما نباید برای فرار از چیزی به سمت ازدواج بروید بلکه باید تنها برای ساختن یک زندگی بهتر در کنار فردی که به شما آرامش می دهد چنین قدمی بردارید. اگر نمی دانید چطور باید انتخاب کنید و چطور پیش بروید بهتر است سراغ یک مشاور بروید. با شرکت در کلاس های آمادگی ازدواج می توانید تا حدودی تکلیف تان را روشن کنید و هم آگاهانه تر انتخاب کنید و هم منطقی تر پیش بروید.

زندگی ایده آل
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *