بهترین روش شستشوی لباس های کتان

بهترین روش شستشوی لباس های کتان

تی شرت ها، جوراب های ورزشی، لباس های جین و بسیاری موارد دیگر جزو لباس های کتانی بادوام هستند. شستشوی آنها در عین خاص بودن، ساده است.

مراحل شستشو

لکه گیری:
قبل از شستشو، لباس را با دقت بررسی و قسمت های لک شده را پیدا کنید. بهترین روش از بین بردن لکه های کتان استفاده از لکه برهای آماده است. کافیست مقداری از محلول را روی قسمت لک شده اسپری کنید. البته قبل از شستشو، لازم است دستور روی لکه بر را مطالعه کنید.
توجه داشته باشید لکه های لباس های کتان با شستشوی معمولی تمیز نمی شوند و استفاده از لکه بر لباس ضروریست.

پودرهای شوینده:
پودرهای شوینده معمولی برای این گونه لباس ها مناسبند.
در مورد پارچه های سفید در صورت تمایل می توان از سفیدکننده نیز استفاده کرد. برای اطمینان علائم روی مارک لباس را چک کنید و مطمئن شوید که می توانید از سفیدکننده استفاده نمایید تا آسیبی به پارچه نرسد.
برای نرم باقی ماندن لباس، از نرم کننده استفاده کنید. اگر دوام لباس مورد نظر، برایتان مهم است از شوینده های طبیعی استفاده نمایید.

شستشو:
بهترین روش شستشو برای این نوع پارچه ها، استفاده از ماشین لباسشویی است. برای تمیزتر شدن لباس های سفید و روشن از آب گرم استفاده کنید. در مورد لباس های تیره، درجه آب را همیشه روی سرد بگذارید چون آب داغ باعث پخش شدن رنگ لباس می شود. در مورد لباس های ظریف و نازک از پودر دستی استفاده کنید.

خشک کردن:
برای خشک کردن این گونه لباس ها با ماشین لباسشویی، دستور پشت مارک لباس را مطالعه کنید. در صورت شک داشتن، از دور کند خشک کن استفاده کنید تا لباس مورد علاقه شما آب نرود و کوچک نشود.

ehow.com
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *