به او بگویید دوستت دارم!

به او بگویید دوستت دارم

این مطلب درباره مردانی است که نمی دانند چگونه علاقه خود را به همسرشان نشان دهند.

اگر گشتی در کتابفروشی ها بزنید تا دلتان بخواهد انواع و اقسام کتاب های روان شناسی عامه پسند در مورد ابراز عشق به همسر و تفاوت های زن و مرد وجود دارد و اتفاقا شمارگان فروش شان هم بالاست و هر کدام چند باری هم تجدید چاپ شده اند اما با این حال با نگاهی به آمار روز افزون طلاق یعنی 51 طلاق در هر ساعت در کشورمان درمی یابیم که خواندن این کتاب ها فقط می تواند سرانه مطالعه را بالا ببرد.

یکی از مهم ترین دلایل این همه طلاق این است که زوج ها یاد نگرفته اند چگونه عشق بورزند و چگونه یک رابطه زناشویی خوب و سالم برقرار کنند تا ضامن آرامش خانواده باشد.

توصیه های زیر برای آقایان است تا بتوانند عشق و علاقه خود را به همسرشان نشان بدهند:

قبل از هر چیز فراموش نکنید که شما و همسرتان با هم به صورت یک کل به نظر می رسید. نقاط ضعف و قوت شما مکمل یکدیگر می شود و همین هاست که شما را جذب یکدیگر می کند. باید آنچه را که شما را نسبت به او ناامید می کند در خود بشناسید و بپذیرید، آنچه را که در آن افراط کرده اید رها کنید، مواردی را که در آن کم کاری و قصور ورزیده اید با کوشش خود جبران کنید و در حقیقت از مهارت های ارتباطی ای که بلد نیستید، استفاده نکنید.

کاملا طبیعی است که بین یک زوج صفت های شخصیتی وجود داشته باشد که همخوانی ندارند و در افکار و عقایدشان اختلاف نظر وجود داشته باشد. زوجینی که می گویند نمی دانیم چرا دعوایمان می شود؟ به دلیل عدم آشنایی به صفات یکدیگر است. اگر بدانیم سر چه موضوعاتی اختلاف خواهیم داشت، می توانیم آنها را کنترل کنیم و چاله های اتوبان زندگی را بشناسیم تا در مواقع عبور، دیگر در آن نیفتیم.

نکاتی برای افزایش عشق و علاقه
در زندگی مشترک هدفی را انتخاب کنید و به آن پای بند باشید. یکی از این اهداف می تواند تربیت یک فرزند خوب باشد. در عصری که ما زندگی می کنیم علائق انسان ها به سمت لذت گرایی سوق پیدا کرده و به همین دلیل فکر می کنند وجود فرزند جلوی تمامی کارها و لذت های آنان را در زندگی می گیرد اما بعد از چند سال دچار پوچی می شوند زیرا حضور فرزند خود یکی از اهداف مهم زندگی است. به هر حال اگر می خواهید دچار روزمره گی نشوید بهتر است علایق مشترکتان را بشناسید و برای آنها برنامه ریزی کنید تا زندگی تان حالت پوچی به خود نگیرد.

هر روز چند کلمه نشاط آور و شادی بخش به خود تلقین کنید.

تا آنجا که می توانید درباره شغل و حرفه همسرتان، اطلاعات لازم را کسب کنید.

هرگونه کاری که برای پیشرفت کار همسرتان از دست شما برمی آید به وی ارائه دهید.

در خود حس خوش خلقی و شوخ طبعی ایجاد کنید.

شکایت ها و گله های مهم خود را «به آرامی» مورد بحث قرار دهید.

برای چیزهای جزیی و لطف های کوچکی که از همسرتان می بینید قدردانی کنید.

وقت شناس باشید و هر مطلب را در وقت خودش بیان کنید. گاهی اوقات بابت مسئله ای که ناراحت هستید و سطح هیجان شما بالاست و از طرفی همسرتان هم خسته از کار روزانه است، اگر در این زمان مسئله را باز کنید، با توجه به هیجان بالای شما و آماده نبودن همسرتان کار به دعوا ختم می شود و این یعنی وقت شناس نبودن!

بگذارید همسرتان احساس کند که شما پشتیبان او هستید.

در شادی ها و ناکامی ها همواره مونس و همدم واقعی یکدیگر باشید.

پس از ازدواج، مانند دوران مجردیتان به والدین خود متکی نباشید.

در زندگی زناشویی، بردبار و صبور باشید. هر گاه بخواهید به تنهایی قدم بردارید، می توانید هر جا که دوست داشتید قدم بگذارید ولی هنگامی که با یک نفر دیگر هستید قدم های شما باید با او هماهنگ باشد.

ریشه ازدواج خود را با اندیشه مشترک، دقت، توجه، مهر، محبت و حسن تفاهم تقویت کنید. چنانچه علف های هرز را سریع از بین ببریم، گیاه کامل رشد می کند. در ازدواج نیز علف های هرز وجود دارند اما باید نسبت به آنها آگاه باشیم تا پس از پیدایش، آنها را از بین ببریم. افکار منفی، قضاوت ها، استنباط های غلط و یک طرفه به قاضی رفتن، همچون علف های هرز در زندگی ما رشد می کنند. باید مواردی را که در زندگی ما تاثیر می گذارند و یا به مشکلاتمان دامن می زنند؛ مانند دخالت های دیگران، مشکلات اقتصادی و بیماری ها را بشناسیم و از رشد آنها جلوگیری کنیم.

اگر مشکلی در رابطه خود احساس می کنید، در صورت لزوم با افراد مطلع مشورت کنید. مشاوران، روان شناسان و روانپزشکان به شما بصیرت و ادراک کافی می دهند و شما را از بیماری های زناشویی و اختلال های روانی – جنسی احتمالی آگاه می کنند.

بسیاری از افراد به ویژه آقایان اشتباهات خود را به سختی می پذیرند. اگر می خواهید رابطه ای سالم داشته باشید اشتباه خود را قبول کنید. وقتی کار خطایی انجام می دهید، آن را بپذیرید. به راحتی از آن نگذرید که انگار مشکل خاصی نبوده است و بهانه هم نیاورید.

برای او فداکاری کنید. گاهی از نیازهای خود به خاطر چیزی که همسرتان می خواهد، صرف نظر کنید. این کار را اغلب خانم ها انجام می دهند و از نیازهای خود به خاطر اولویت دادن به نیازهای اعضای خانواده چشم پوشی می کنند.

مراقب سلامتی همسرتان باشید.

به او بگویید دوستت دارم. ابراز محبت کردن به شخصیت افراد مربوط می شود. کسانی که از روان سالمی برخوردار هستند مشکلی با ابراز علاقه کردن ندارند اما آن دسته از مردانی که شخصیت بیمارگونه دارند یا دچار غرور هستند نسبت به همسرشان، ابراز علاقه نمی کنند و با تکنیک های جادویی هم نمی توان آنها را به این کار وادار کرد و حتما باید تحت مشاوره قرار بگیرند اما در مورد مردانی که سالم هستند ولی با روحیات خانم ها آشنایی ندارند باید بدانند که در این دوره با توجه به اینکه فشار زندگی بر دوش خانم ها هم هست، آنها بیشتر احتیاج دارند تا از همسرشان ابراز محبت ببینند و بشنوند. اگر شما نیازی نمی بینید تا همسرتان بگوید دوستت دارم، دلیل نمی شود که خانم تان هم این عقیده و تفکر را داشته باشد.

هادی اینانلو
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *